Συγγραφείς |
Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar
|
|
|
|
Στο
πλάι της αλήθειας και της Κύπρου
Του Χρήστου Κηπουρού {*}
Από παλιά εκτιμούσα το
Γιώργο Βασιλακόπουλο. Πολύ πριν
παραιτηθεί από την Κ. Ε. του ΠΑ.ΣΟ.Κ.
λόγω Μάνου, Ανδριανόπουλου και
λοιπών. Από τότε ακόμη που επίλεκτο
όντας μέλος της Ελληνικής και
Ευρωπαϊκής αθλητικής οικογένειας, εν
τούτοις εναντιώθηκε στην ανάληψη των
Ολυμπιακών αγώνων από την Αθήνα.
Θυμάμαι μάλιστα που είχαμε
συναντηθεί στο Ελληνικό, όταν
παρουσία του μακαρίτη Καπαγέρωφ, μου
μετέφερε τι είχε πει ο Φιντέλ Κάστρο
απευθυνόμενος στο γνωστό από το
Ναϊρόμπι καθώς επίσης και δικό του
γνωστό, τον πρέσβη Κωστούλα, τη
στιγμή που ο τελευταίος προσήλθε να
επιδώσει τα διαπιστευτήριά του στο
προεδρικό μέγαρο στην Αβάνα: δεν
πιστεύω να με παραδώσετε και μένα,
όπως τον Οτζαλάν.
Κατά τα άλλα αν στο μαύρο ΄99
-όπως λέμε βρόμικο ΄89- οι αυτουργοί
ήταν κυβερνώντες, οι
αντιπολιτευόμενοι -ανάμεσά τους και
σημερινοί υπουργοί- σιγούσαν, αν δεν
σιγόνταραν με τη στάση τους στο
ανοσιούργημα της παράδοσης. Από την
άλλη οι ίδιοι άνθρωποι είχαν θέσει
φαρδιά πλατειά την υπογραφή τους στο
κείμενο με το οποίο μάζευα υπογραφές
για την πρόσκληση όσο και τη σωτηρία
του Κούρδου ηγέτη. Γι αυτό λοιπόν
τόσο οι μεν όσο οι δε χρειάζεται να
γνωρίζουν, ότι δεν μπορούν να
παραδώσουν και την Κύπρο. Να
καταλήξει κάποτε να γίνει ένα νέο και
απέραντο Ίμραλι, να Ιμβροποιηθεί.
Εντός της Βουλής θα ήταν πιο εύκολο.
Μπορούσαμε να κάνουμε διάφορα
πράγματα. Όμως και πάλι μπορούν να
γίνουν.
Έστω και τώρα η Ελλάδα
καλείται να αναλάβει τις ευθύνες της
που απορρέουν από το ρόλο της ως
εγγυήτριας δύναμης. Η νέα Κυβέρνηση
δεν ήρθε απ έξω ή από τους ουρανούς.
Εκλέχτηκε, τιμηθείσα από εκατομμύρια
Ελλήνων πολιτών. Όφειλε λοιπόν από
πολύ πριν η διπλωματική της ομάδα να
έχει σχεδιασμένες και
επεξεργασμένες τις βασικές
απαιτούμενες διπλωματικές κινήσεις
και τακτικές ώστε ο Ελληνισμός να
απεμπλακεί από το αδιέξοδο της
απαράδεκτης συμφωνίας της Νέας
Υόρκης που μας οδήγησε το δίδυμο
Σημίτη, Παπανδρέου, και που γι αυτό
σήμερα σιγεί.
Δεν αρκεί και ούτε μας τιμά
ως χώρα να κρεμαστούμε από την αγωνία
για τη συνέχεια και τον αγώνα των
Ελλήνων της Κύπρου και από την ήδη
εκφρασμένη τους λογική, λογικότατη
βούληση, όπως λένε οι
σφυγμομετρήσεις, να ψηφίσουν ενάντια
στο Κυπροκτόνο σχέδιο Ανάν. Η Ελλάδα
δεν μπορεί να προσποιείται τον
τουρίστα. Μπορεί το ιδρυθέν
υπουργείο τουρισμού να αποτελεί
θετική κίνηση όμως θα μείνει
αχρείαστο αν υπάρξει ομώνυμο
πρωθυπουργείο. Εκείνη που
ενοχοποιείται για τα σημερινά
αδιέξοδα είναι μια γνωστή όσο και
παλιά συνταγή. Στο πλευρό της Κύπρου
από τη μια, πιέσεις από την άλλη. Που
και να μην ήταν στο πλευρό της. Το
ίδιο έργο έχει ξαναπαιχτεί πολλές
φορές. Αν η πρώτη του ήταν στη Ζυρίχη,
η τελευταία του είναι στις Η.Π.Α. κατά
τις συζητήσεις με το Γ. Γ. του Ο.Η.Ε.
Με επεξεργασμένο κείμενο
που δημοσιοποίησα στις 10 Νοεμβρίου
2002 πρότεινα να γίνει Δημοψήφισμα για
την Κύπρο στην Ελλάδα {1}. Έχω τη γνώμη
ότι μπορεί ακόμη και τώρα, μετά από
ενάμιση χρόνο, να προσφέρει στη χώρα
μας ένα γερό ατού, όπως λέγεται, μέσα
φυσικά στα πλαίσια της συνταγματικής
νομιμότητας και έξυπνης αμυντικής
διπλωματικής διάταξης. Κάτι που
αποτελεί ψωμοτύρι για την Ευρωπαϊκή
διπλωματική πολιτική παιδεία.
Αντί να μετράμε πόσες
μέρες υπολείπονται από τους
Ολυμπιακούς θα κάναμε πιο καλά να
μετρήσουμε πόσες απέμειναν από την 20η
Απριλίου, την ημέρα των
Δημοψηφισμάτων. Όπως επίσης από την
τετραμερή που ήδη θυμίζει τη γνωστή
ρήση με τα 4 Ευαγγέλια που είναι 3, τα
εξής 2: το κατά Μάρκον. Κάπως έτσι
είναι και η εξίσωση της τετραμερούς: 3
μέρη, τα εξής 2: η Τουρκία. Αυτήν την
αλγεβρική παράσταση είχε κατά νου ο
κοινός τους φίλος Ταγίπ, όταν στις
εκλογές μοίραζε κατ ισομοιρία σε
αμφότερους τα κουκιά των μειονοτήτων
της Θράκης. Μπορεί και να φαντάζεται
την μεταξύ 22ας και 29ης Μαρτίου
συνάντηση, τη λεγόμενη συνδιάσκεψη
που ο ίδιος πρότεινε, κάτι ως τελετή
παραλαβής και παράδοσης.
Από την άλλη οι
αποδεδειγμένα ικανοί επιτελείς του,
όντας έμπειροι σημειωτικοί
χειριστές χρόνου, ημερομηνιών -όπως η
19η Μαίου- φωτογραφήσεων κάτω από
ευμεγέθη πορτραίτα του Κεμάλ ή
προσκυνήσεων του μαυσωλείου του που
κάποιοι στην Αθήνα το εξέλαβαν ως
μνημείο του άγνωστου στρατιώτη {!},
δεν υπέδειξαν τυχαία την 21η Απριλίου
ως ημέρα διεξαγωγής δημοψηφισμάτων.
Μεταξύ άλλων το σχεδίασαν ώστε να
φανεί στη συνέχεια ότι απέναντι στην
αυτονόητη Ελληνική άρνηση,
προτίθενται να υποχωρήσουν,
αποδεικνύοντας έτσι τη καλή τους
θέληση για συνεννόηση. Αλλά και στην
περίπτωση που ενδιάμεσα κινούνταν
διαδικασία απεμπλοκής, να εγκαλέσουν
την άλλη πλευρά -το ιστορικό θύμα-
θυμίζοντάς το ότι το ίδιο είναι που
πρότεινε την 20η Απριλίου. Ας μην πάμε
στο κατά πόσο αποτελούν σύμπτωση ή
επιλογή οι υπόλοιποι χρόνοι. Δεν
είναι πρώτη φορά. Το ξαναζήσαμε με
την Κυβέρνηση των Υμίων, πριν καν η
τελευταία λάβει ψήφο εμπιστοσύνης.
Όπως πιο παλιά με άλλες υπηρεσιακές.
Η υπαρκτή εκτροπή μπορεί
να εκτραπεί. Αυτός είναι ο ρόλος
άλλωστε της εθνικής περιφέρειας του
Ελληνισμού. Να προτείνει πολιτικές
και να παλέψει, ιδιαίτερα όταν λείπει
το εθνικό κέντρο ή ασθενεί. Αλλά και
στα καλά του να ήταν -που παλαιόθεν
δεν είναι- μόνο να κερδίσει είχε από
την ενσωμάτωση μιας διαφορετικής με
εθνική αυτοπεποίθηση παιδείας στη
διπλωματική του τακτική. Αλλού δεν
έχουν και την κατασκευάζουν, εδώ που
υπάρχουν τη συκοφαντούν όταν δεν την
εξαφανίζουν ή δεν της βάλουν κλήρο.
Καταγγελίες και
αναθεματισμοί ή και μοιρολογισμοί,
όπως κάνουν διάφοροι, αξιόλογοι κατά
τα άλλα διανοητές αλλά και κόμματα,
δεν βοηθούν σε κάτι την εθνική αυτή
υπόθεση και συνέχεια. Στο σημείο δε
που έφτασαν τα πράγματα σήμερα ούτε
άλλα κείμενα μπορούν να προσφέρουν,
πέραν της εμψύχωσης που όμως
υφίσταται. Την κρίσιμη αυτή στιγμή
είναι η ώρα της πολιτικής. Η ώρα του
αναντικατάστατου ρόλου της. Φυσικά
δεν μιλώ για τους πολιτικάντηδες που
είπαν και ξείπαν. Πολλούς εξ αυτών
άλλωστε οι πολίτες πρόσφατα τους
αντάμειψαν κατά τα έργα τους.
Δυστυχώς όμως, όχι όλους.
Μπορεί οι ένθεν κακείθεν
θερμαστές των εν Αθήναις
ηλεκτρονικών πυρών να κατέκαψαν και
να εξαφάνισαν, όλα όσα λέμε, όμως
επιβεβαιωθήκαμε για άλλη μια φορά.
Μόλις χθες ο πρόεδρος της Τουρκικής
Βουλής επικαλούμενος το άρθρο
ενενήντα, αν θυμάμαι καλά, του
τουρκικού συντάγματος, πετάει το
μπαλάκι, διεκδικώντας για τη μεγάλη,
όπως λέει, τουρκική εθνοσυνέλευση, να
έχει δικό της τον τελευταίο λόγο.
Δίχτυ και ομπρέλα προστασίας εκ
μέρους της μητέρας πατρίδας. Αν
όμως αυτό δεν είναι μια ακόμη
τουρκική διπλωματική επιτυχία, και
επόμενα Ελληνική ήττα, τότε τι είναι;
Μήπως δεν έκαναν το ίδιο οι γείτονες
κατά την περίοδο της
Αμερικανοβρετανικής εισβολής στο
Ιράκ;
Που οδηγούν όμως όλα αυτά.
Πρώτον, να υπερψηφίσουν οι Κύπριοι τη
διχοτόμηση και την κατάργηση της
κρατικής οντότητας της Κυπριακής
Δημοκρατίας που κατά τα λοιπά είναι
πλήρες και ισότιμο μέλος της
Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δεύτερον, να νομιμοποιήσουν απολύτως
τον Αττίλα αναγνωρίζοντας το τουρκικό
συνιστών κράτος της Βόρειας Κύπρου.
Τρίτον, να παρανομήσουν άλλη μια φορά
καταψηφίζοντας κάθε έννοια
Ευρωπαϊκών θεσμών. Συν δε όλα αυτά
όπως και πολλά άλλα, να αναμένουν από
πάνω και την τελική έγκριση της νέας
υψηλής πύλης, τελούντες υπό αίρεση
της διπλωματικής της και πολιτικής
κεντητικής.
Αν ο νέος εφιάλτης που
εκτός των Ελληνοκυπρίων
περιλαμβάνει τους Τουρκοκυπρίους,
και προοιωνίζεται πλείστα όσα δεινά
για αμφότερους, δεν είναι η νέα
εκδοχή του σφάξε με αγά μου να
αγιάσω, τότε τι άλλο είναι; Το
ψευδεπίγραφο της επανένωσης είναι το
ελάχιστο. Όπως το όποιο απαιτούμενο
οικονομικό κόστος για την οικοδόμηση
του νέου μορφώματος. Το ζήτημα είναι
με το βαρύτατο γεωοικονομικό κόστος
του Ελληνισμού και την ιστορική
συνέχεια της παρουσίας του στην
Ανατολική Μεσόγειο, μετά από την
προδιαγεγραμμένη Μεσογειακή
ημιπληγία. Επίσης τη μετατροπή των
κατεχομένων σε απολεσθέντα καθώς και
την αχρήστευση του μισού και πλέον
γεωπολιτικού θαλάσσιου προσώπου του.
Κυρίως όμως είναι μια χωρίς γυρισμό
επανέκδοση του διαχρονικού
μαρτυρικού δρομολόγιου του
Κυπριακού Ελληνισμού όσο επίσης ένα
νέο κύμα τουρκικής βίας σε βάρος των
ίδιων των τουρκοκυπρίων, που το
γνωρίζουν και αυτοί και γι αυτό
θέλουν να απαλλαγούν. Με άλλα λόγια,
αντί η Κύπρος-μέλος της Ε.Ε. των 25 να
κρίνει από κοινού με τους Ευρωπαίους
εταίρους της τα επόμενα βήματα της
Ευρωπαϊκής διαδρομής της Τουρκίας,
πρόκειται να χρησιμεύσει στο
διηνεκές ως πολιορκητικός κριός της
τελευταίας, προς επίτευξη
εκβιαστικών και άνομων επιδιώξεων.
Με δεδομένη την αιτία της
εδώ πρόωρης προσφυγής στις κάλπες
που ήταν το θέμα της Κύπρου, όφειλα να
συνδέσω την πολιτική μου ψήφο με τις
ιδέες και φυσικά την πρόταση που
έκανα για το Δημοψήφισμα στην Ελλάδα
για το ίδιο ζήτημα. Πολύ έγκαιρα
λοιπόν το δημοσιοποίησα με γραπτό
όσο και ηλεκτρονικό τρόπο. Εξάρτησα
τη στάση μου στις εκλογές επόμενα και
την ψήφο μου από τη δέσμευση
προκήρυξης δημοψηφίσματος. Δεν έλαβα
καμιά απάντηση ούτε βρήκα πουθενά
κάτι σχετικό. Ούτε βέβαια περίμενα να
υπάρξει. Τόσο από τους μεν και τους δε
όσο από τους παρά δε. ʼλλωστε δεν το
έκανα μόνο για μένα. Επίσης
απευθυνόμουν σε φίλους που είναι
διάσπαρτοι σε κόμματα και σε
περιφέρειες.
Όσο για το εάν χρειαστεί,
είθε να μη συμβεί, ψήφος επικύρωσης
στη Βουλή, το Ελληνικό κοινοβούλιο
ούτε ηθικά ούτε πολιτικά
νομιμοποιείται να αναλάβει την
ευθύνη αυτή. Πέραν των άλλων δεν
προηγήθηκε καμιά συζήτηση. Έγραψα γι
αυτά στο κείμενο, Η Κύπρος μπορεί
και μόνη της {2}. Δεν έγινε διάλογος
προεκλογικά γιατί δεν είχαν τι να
πουν. Το μόνο που είχαν να δείξουν οι
δυο υποψήφιοι τότε κυβερνήτες της
χώρας, ήταν το φαξ του κοινού τους
γνωστού. Όπως και μέχρι σήμερα δεν
έχουν πει κάτι.
Όχι απλά θέλω να πιστεύω
αλλά και διαισθάνομαι και περιμένω ο
πρόεδρος της Κύπρου να τιμήσει την
ίδια όσο το όνομά του και ιδιαίτερα
το μικρό. Τα είχα αποκομίσει όλα αυτά
ως αίσθηση όταν προ πολλών ετών
συναντηθήκαμε στην Ελληνική Βουλή.
Σε ότι με αφορά, για μια βραχονησίδα
αρνήθηκα να δώσω ψήφο εμπιστοσύνης
το 1996 στην τότε κυβέρνηση Σημίτη.
Πόσο μάλλον για τη μεγαλόνησο, αν
ήμουν σήμερα μέλος του κοινοβουλίου.
Υπάρχει όμως κάτι άλλο
πολύ πιο σοβαρό. Στην προκειμένη
περίπτωση δεν αρκεί η απλή
καταψήφιση από κάποιους Βουλευτές.
Μπορεί οι επικεφαλείς ακόμη και να
την επιτρέψουν. Να μην επιβάλουν καν
την περιβόητη κομματική πειθαρχία
και τη φίμωση της Δημοκρατικής και
της συνειδησιακής έκφρασης. Να
φανούν και άνετοι, αφού ούτως ή άλλως
θα περάσει και θα επικυρωθεί και
πλέον ούτε γάτα ούτε ζημιά. Και άλλες
φορές συνέβη κάτι ανάλογο. Όποιου
Βουλευτή το λέει η ψυχή οφείλει να
γνωρίζει ότι αυτό που απαιτεί η
ιστορία, η ηθική και η αληθινή
πολιτική είναι άλλες κινήσεις. Ας τις
βρει όμως μόνος του. Τόσο από τη μια
όσο από την άλλη πλευρά.
Επειδή όμως δεν
χρειάζονται ψευδαισθήσεις, η λύση
πρέπει να αναζητηθεί κυρίως εκτός
της Βουλής. Και οι πολίτες, καιρός
είναι, να μάθουν με ποιους έχουν να
κάνουν. Να μην κοροϊδεύουν εαυτούς.
Γιατί αν στην Κύπρο το 63 % του λαού
είναι εναντίον του σχεδίου Ανάν εδώ
είναι το 93 % . Τέτοιας κλίμακας είναι
τα ποσοστά έκφρασης αλληλεγγύης των
πολιτών αυτής της χώρας προς άλλους
λαούς που δοκιμάζονται. Πόσο μάλλον
σε κομμάτι του δικού τους λαού και
πολιτισμού. Γι αυτό λοιπόν έπνιξαν
την πρότασή μας. Χιλιάδες
ερωτηματολόγια έκαναν προεκλογικά
οι δημοσκόποι. Όπως και πιο παλιά.
Ούτε ένα περιείχε την ερώτηση για το
σχέδιο Ανάν ενώ έπρεπε να είναι από
τις πρώτες ερωτήσεις αν όχι η πρώτη
σε όλες. Αν αυτό δεν είναι ύβρις προς
κάθε έννοια πολιτικής Δημοκρατίας,
τι άλλο είναι; Για τη Σερβία και το
Ιράκ έκαναν. Για την Κύπρο όχι. Αυτό
θα ρωτούσα αν συμμετείχα στην
ομήγυρη του debate αρχηγών και
δημοσιογράφων.
Επί
τούτου δεν έγινε συζήτηση στην
προεκλογική περίοδο για ένα θέμα που
χρησίμευσε για τρίτη συνεχόμενη φορά,
ως πρόσχημα πρόωρης προσφυγής στις
κάλπες ενώ παράλληλα δεν θεωρείται
αρκούντως σημαίνον ώστε να
αποτελέσει αιτία προκήρυξης
δημοψηφίσματος. Φοβερά πράγματα.
Ακόμη και ο Όργουελ θα ωχριά. Και η
αποκορύφωση του δράματος της
πολιτικής Ελλάδας είναι ότι ούτε τα
υπόλοιπα κόμματα -τα λεγόμενα μικρά-
διαθέτουν μια διαδικαστική έστω,
πρόταση απεμπλοκής. Το όχι δεν αρκεί.
Μπορεί να είναι αρκετό για τους
πολίτες. Μπορεί να οφείλουμε να
υποκλιθούμε μπροστά στους Κυπρίους
αδελφούς για τη διαφαινόμενη γενναία
τους στάση στο επερχόμενο
δημοψήφισμα. Μπορεί η νέα απόκρουση
του Κεμαλισμού να αποδειχθεί μια
πράξη πιο μεγάλη ακόμη και από το
έπος του ΄40. Πάλι τότε περί φασισμού
επρόκειτο. Όμως παρόλα αυτά η
πολιτική είναι ακόμη πιο ψηλά. Εκτός
από τα όχι και τα δεν, είναι πολλά
άλλα. Στην περίπτωσή μας, ένας
πίνακας ζωγραφικής με τίτλο απεμπλοκή
και λύτρωση.
Όσο για τη συνέχεια,
σύντομα, όπως η Ιρλανδία, η
μεγαλόνησος θα εισέλθει στον
κεντρικό πυρήνα της Ευρωπαϊκής
Ένωσης. Η εξεύρεση λύσης και η
επανένωση μπορούν πλέον να
αναζητηθούν και εκτός Ο.Η.Ε. που
χρόνια τώρα οι όποιες επικλήσεις των
ορθών κατά τα άλλα ψηφισμάτων του για
την τουρκική εισβολή και κατοχή,
θυμίζουν πια ψαλμούς. Ένας τέτοιος
τόπος είναι το νέο Ευρωπαϊκό μέγαρο
{3}, οι αρχές και οι αξίες του, όσο
φυσικά το ίδιο το Κυπριακό
διαμέρισμα με την ισότιμη και
Δημοκρατική συμμετοχή όλων, χωρίς
καμιά εξαίρεση, των αυτοχθόνων
κατοίκων του, Ελληνοκυπρίων και
Τουρκοκυπρίων. Η επανένωση της
Κύπρου, ακόμη από την περίοδο των
διαπραγματεύσεων ένταξης, αν όχι από
την 20η Ιουλίου του 1974 και πιο πριν,
δεν μπορούσε παρά να αποτελεί μέρος
της Ευρωπαϊκής επανένωσης. Πόσο
μάλλον εδώ και ένα χρόνο, μετά από την
απόκτηση με το σπαθί της, της
ιδιότητας του πλήρους και ισότιμου
μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τόσο οι παλιοί όσο και οι
νέοι κυβερνώντες καθώς και άλλοι
στην Ελλάδα μιλούν για το Ευρωπαϊκό
κεκτημένο στην Κύπρο. Το από έτους
Κυπριακό κεκτημένο στην Ευρώπη, τους
διαφεύγει. Συμβαίνει αυτό πολλές
φορές με τα χρόνια κλισέ. Εξ ων και τα
περί κεκτημένης ταχύτητας. Όπως
άλλωστε το ίδιο γίνεται επί πολλές
συναπτές δεκαετίες, πότε με τη φράση
Η Κύπρος αποφασίζει, η Ελλάς
συμπαρίσταται πότε στο πλάι της
Κύπρου που ακούσαμε και πάλι χθες
το βράδυ. Αγνοούν προφανώς ότι νέα
εποχή με παλιά δόγματα δεν εννοείται.
Το λιγότερο, αποτελεί γράμμα κενό.
Επιπλέον είναι κάτι που το διέψευσε
πολλάκις η ιστορία, όταν δεν ήταν
υποκρισία της μιας ή της άλλης
απόχρωσης.
Το νέο στο οποίο επιμένουν
από κοινού με πολλούς άλλους να
αναφέρονται, χωρίς όμως να ανήκαν
ποτέ σε αυτό, επιμένει και το ίδιο να
θυμίζει: νέο, δηλαδή αρχέτυπο, εν αρχή
ην εκείνο το οποίο επιβάλει στα
υποκείμενά του να βρίσκονται στο
πλάι της αλήθειας. Στην περίπτωσή μας,
έστω και αν αποτελεί πλεονασμό, στο
πλάι της αλήθειας και της Κύπρου.
Φωτογραφία
που συνοδεύει το κείμενο
_____________
Σημείωση
{1}, Χρήστος Κηπουρός, Σημειώσεις
πολιτικής Γεωοικονομίας, σε
ηλεκτρονική μορφή, τρίτη έκδοση, Κε.Γε.Με.,
2004. Διευθύνσεις με αναρτημένο βιβλίο:
www.myserreς.gr,
www.istoselides.gr
<http://www.istoselides.gr/>,
www.metanastis.de
<http://www.metanastis.de/>,
www.pathfinder.gr
<http://www.pathfinder.gr/>,
www.chiosopinion.gr
<http://www.chiosopinion.gr/>,
www.asxetos.gr
<http://www.asxetos.gr/>,
www.evros1.gr,
www.argolidanews.gr
<http://www.argolidanews.gr/>,
www.metanastis.com,
www.protionline.gr,
Σημείωση
{2}, ο.π.. , εφ. ΣΗΜΕΡΙΝΗ, Λευκωσία 5 Μαρτ.΄04
& εφ. Παρόν, Αθήνα 8 Μαρτ.΄04,
Σημείωση {3}, ο.π., Η
επανένωση της Κύπρου, εφ. ΣΗΜΕΡΙΝΗ,
Λευκωσία, 1 Ιαν.΄03,
* Πρώην Βουλευτής Έβρου.
Έγραψε το κείμενο με αφορμή την
επικείμενη σύγκληση της 4μερούς.
Θράκη 15 Μαρτίου 2004,
|
|