Κατηγορίες

 Μία σχολικὴ ἱστορία χωρὶς ἐθνικὴ ἀξιοπρέπεια

Αρχική σελίδα
Ἀρχικὴ σελίδα
Ἐξωτ. πολιτικὴ /Διπλωματία
Ἐθνικὰ θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Άγρα γραπτῶν!
Πρόσφατα κείμενα
Μὲ χρονολογικὴ σειρὰ
Ἀγορὰ τοῦ Ἀντίβαρου!

Τὸ στέκι μας!

Δελτίο Ἐνημέρωσης

Ἐγγραφὴ Διαγραφὴ

Συγγραφες

Ἀθανάσιος Γιουσμᾶς
Ἄθως Γ. Τσοῦτσος
Ἄκης Καλαιτζίδης
Ἀλέξανδρος Γερμανὸς
Ἀλέξανδρος-Μιχαὴλ Χατζηλύρας
Ἀλέξανδρος Κούτσης
Ἀμαλία Ἠλιάδη
Ἀνδρέας Σταλίδης
Ἀνδρέας Φαρμάκης
Ἀνδρέας Φιλίππου
Ἀντώνης Κ. Ἀνδρουλιδάκης
Ἀντώνης Φ#8250;αμπίδης
Ἀπόστολος Ἀλεξάνδρου
Ἀπόστολος Ἀναγνώστου
Ἀχιλλέας Αἰμιλιανίδης
Ἀριστείδης Καρατζάς
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζοῦκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Ἀγελόπουλος
Βίας Φ#8250;ειβαδᾶς
Βλάσης Ἀγτζίδης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιώργος Ἀλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντᾶς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Φ#8250;όης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Ἀλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτρης Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιὸς
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ἐιρήνη Στασινοπούλου
Ἑλένη Lang Γρυπάρη
Ἐλευθερία Μαντζούκου
Ἐλευθέριος Φ#8250;άριος
Ἐλλη Γρατσία Ἱερομνήμων
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ὀρέστης Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ίωάννης Μιχαλόπουλος
Ίωάννης Χαραλαμπίδης
Ἰωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβὸς
Κωνσταντῖνος Ἀλεξάνδρου Σταμπουλῆς
Κωνσταντῖνος Ναλμπάντης
Κωνσταντῖνος Ρωμανὸς
Κωνσταντῖνος Χολέβας
Φ#8250;αμπρινή Θωμὰ
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Ἐγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Φ#8250;υγερὸς
Νίκος Σαραντάκος
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ἀνανιάδης
Παναγιώτης Ἥφαιστος
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ἐλευθερίου
Πάνος Ἰωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παῦλος Βαταβάλης
Σοφία Οἰκονομίδου
Σπυριδοῦλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλᾶς
Χρστος Ἀνδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρὸς
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρίστος Σαρτζετάκης
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χριστιάνα Φ#8250;ούπα
Χρύσανθος Φ#8250;αζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Τα σχόλια και οι απόψεις σας, είναι όλα ευπρόσδεκτα!
 


Μία σχολικὴ ἱστορία χωρὶς ἐθνικὴ ἀξιοπρέπεια

Κωνσταντῖνος Χολέβας
Πολιτικὸς Ἐπιστήμων

Ἀντίβαρο, Ὀκτώβριος 2006


Κατὰ τὰ τελευταία χρόνια μία θορυβώδης μειοψηφία διανοουμένων καὶ διαμορφωτῶν τῆς κοινῆς γνώμης προσπαθεῖ νὰ μᾶς πείσει ὅτι πρέπει νὰ ξεχάσουμε ὅ,τι ξέραμε σχετικὰ μὲ τὴν Ἱστορία καὶ τὴν ἐθνική μας ταυτότητα καὶ νὰ προσχωρήσουμε στὸν δικό τους τρόπο σκέψεως ὥστε νὰ «ἐκσυγχρονισθοῦμε». Οἱ προπαγανδιστικοὶ στόχοι αὐτῆς τῆς ἀντίληψης ἐντοπίζονται σὲ τρία σημεῖα.

Ά) Νὰ διαγράψουμε ἀπὸ τὴν Ἱστορία μας ὁ, τιδήποτε θὰ μποροῦσε νὰ ἐνοχλήσει τοὺς Τούρκους, διότι ἔτσι –ἰσχυρίζονται- θὰ βελτιώσουμε τὶς ἑλληνοτουρκικὲς σχέσεις.

Β) Νὰ μὴ προβάλλουμε τὸν ἡρωισμό, τὴν αὐτοθυσία, τὸ μαρτύριο, τὴν ἐθνικὴ ἀγωνιστικότητα, ἀλλὰ νὰ παρουσιάζουμε τὴν Ἱστορία ὡς μία ξερὴ παράθεση ἀριθμῶν καὶ γεγονότων μὲ ἔμφαση στὰ κοινωνικοοικονομικὰ αἰτήματα διαφόρων ὁμάδων.

Γ) Νὰ διαγράψουμε πλήρως κάθε ἀναφορὰ στὸν ἐθνικό, ἐκπαιδευτικὸ καὶ πολιτιστικὸ ρόλο τοῦ Ὀρθοδόξου κλήρου καὶ νὰ τονίσουμε τὴν ὁποιαδήποτε λεπτομέρεια θὰ μποροῦσε νὰ μειώσει τὸ κύρος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.

Δυστυχῶς αὐτὴ ἡ διαστρεβλωτικὴ καὶ δῆθεν προοδευτικὴ γραμμὴ ἔχει ἐπηρεάσει ἕνα ἀπὸ τὰ νέα σχολικὰ βιβλία , τὰ ὁποῖα ἄρχισαν νὰ διδάσκονται ἐφέτος στὰ ἑλληνόπουλα. Πρόκειται γιὰ τὸ βιβλίο τῆς Ἱστορίας τῆς Στ΄ Δημοτικοῦ. Πρέπει νὰ διευκρινισθεῖ ὅτι τὸ βιβλίο αὐτό, ὅπως καὶ πολλὰ ἄλλα, παραγγέλθηκε καὶ ἄρχισε νὰ συγγράφεται τὸ 2003. Ἑπομένως δὲν φέρει εὐθύνη ἡ σημερινὴ ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, ἡ ὁποία ἁπλῶς ἐπέβλεψε στὴν διανομὴ ἤδη τυπωμένων βιβλίων. Θέλω νὰ πιστεύω ὅτι ἂν ὑποβληθεῖ τεκμηριωμένη κριτικὴ πρὸς τὸ Ὑπουργεῖο, οἱ ἁρμόδιοι θὰ προβοῦν στὶς ἀπαραίτητες προσθαφαιρέσεις μὲ σχετικὴ ἐγκύκλιο καὶ θὰ φροντίσουν νὰ συγγραφεῖ ἕνα ἐθνικὰ ἀξιοπρεπέστερο καὶ ἐπιστημονικὰ πληρέστερο σχολικὸ βιβλίο.

Τὸ ἄρθρο 16 τοῦ Συντάγματός μας προβλέπει ὅτι ἕνας ἀπὸ τοὺς σκοποὺς τῆς Παιδείας εἶναι ἡ ἀνάπτυξη τῆς ἐθνικῆς καὶ θρησκευτικῆς συνειδήσεως τῶν παιδιῶν μας. Ἀντιθέτως τὸ συγκεκριμένο σχολικὸ ἐγχειρίδιο μετατρέπεται σὲ αἰχμηρὸ ἐγχειρίδιο ποὺ πληγώνει τὴν ἐθνική μας ἀξιοπρέπεια. Προσπαθεῖ νὰ ἐξωραΐσει τὴν Ὀθωμανικὴ Αὐτοκρατορία, διαγράφει τὰ μαρτύρια καὶ τὶς θυσίες τῶν προγόνων μας, παρουσιάζει τὴν Μικρασιατικὴ τραγωδία σὰν μία εἰρηνικὴ ἀνταλλαγὴ πληθυσμῶν, προβάλλει ὡς ἀπελευθερωτὴ τὸν Κεμὰλ Ἀτατούρκ, δὲν λέει οὔτε λέξη γιὰ τὴν γενοκτονία τοῦ Μικρασιατικοῦ καὶ Ποντιακοῦ Ἑλληνισμοῦ, ἡ ὁποία διήρκεσε ἀπὸ τὸ 1914 ἕως καὶ τὸ 1922. Θὰ φθάσουμε στὸ σημεῖο ξένοι Εὐρωβουλευτὲς νὰ ζητοῦν ἀπὸ τὴν Τουρκία νὰ ἀναγνωρίσει τὴν γενοκτονία τῶν Ποντίων καὶ τὰ Ἑλληνόπουλα νὰ ἀποφοιτοῦν ἀπὸ τὸ Δημοτικὸ μὲ μία φτιασιδωμένη εἰκόνα περὶ τῶν καλῶν Ὀθωμανῶν καὶ τῶν δημοκρατικῶν Νεοτούρκων.

Ἡ προσπάθεια νὰ ἐξοβελισθεῖ ὁποιαδήποτε ἀναφορὰ στὴν προσφορὰ τῆς Ἐκκλησίας εἶναι προφανὴς καὶ ἔχει κωμικοτραγικὰ ἀποτελέσματα. Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, ὁ Πατροκοσμᾶς τοῦ λαοῦ μας, ἀναφέρεται δύο φορὲς ὡς «Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς» σὰν νὰ ἦταν κάποιος διαφωτιστὴς μὲ παπιγιόν. Οὔτε Ἅγιος ἦταν κατὰ τοὺς συγγραφεῖς τοῦ βιβλίου, οὔτε μοναχός, οὔτε ἐθνομάρτυς!

Ὁ Παλαιῶν Πατρὼν Γερμανὸς παρουσιάζεται μὲ μία μικρὴ φωτογραφία σὰν γραμματόσημο καὶ μὲ λανθασμένη λεζάντα-ἀναγράφεται ὡς Ἐπίσκοπος Καλαβρύτων ἐνῶ ἦταν Ἐπίσκοπός της Πάτρας- καὶ χωρὶς νὰ ἐπεξηγεῖται ἡ συνεισφορά του. Τὸ λάβαρο τῆς Ἁγίας Λαύρας καὶ ἡ κήρυξη τῆς Ἐπαναστάσεως ἀπὸ τὸν ἐν λόγω Ἱεράρχη διαγράφονται τελείως, ἂν καὶ ἀναφέρονται στὰ ἀπομνημονεύματα τοῦ Κανέλλου Δεληγιάννη καὶ ἄλλων. Ἡ ἱερὴ ἡμερομηνία τῆς 25ης Μαρτίου δὲν ἀναγράφεται πουθενά. Ἡ Ἑλληνικὴ Ἐπανάσταση κατὰ τοὺς συγγραφεῖς ξεκίνησε ἀπὸ τὴ Μολδοβλαχία τὸν Φεβρουάριο τοῦ 1821. Τὸ ὅτι στὸ Μωριὰ καὶ στὴ Ρούμελη μεταδόθηκε ἡ φλόγα μὲ πρωτεργάτες κληρικοὺς εἶναι μία ἐνοχλητικὴ ἄρα ἀπορριπτέα λεπτομέρεια γιὰ τοὺς ἐκσυγχρονιστὲς συγγραφεῖς! Ὁ ἀπαγχονισμὸς τοῦ Πατριάρχη Γρηγορίου Ἐ΄, ὁ Παπαφλέσσας καὶ ὁ Ρωγῶν Ἰωσὴφ φαίνεται ὅτι δὲν χωροῦσαν στὸ βιβλίο. Ὅμως θεωρήθηκε σκόπιμο νὰ ἀφιερωθεῖ ὁλόκληρη σελίδα γιὰ νὰ μάθουν τὰ 12χρονα παιδιὰ ποιὰ ἦταν τὰ καφενεῖα τῆς Ἀθήνας τὸν 19ο αἰώνα! Ὁ Ἐθνοϊερομάρτυς Χρυσόστομος Σμύρνης παρουσιάζεται σὲ μία φωτογραφία μὲ Ἕλληνες στρατιῶτες. Τὸ ὅτι ἔμεινε κοντὰ στὸ ποίμνιό του καὶ θανατώθηκε μαρτυρικὰ εἶναι γεγονότα ποὺ δυστυχῶς ἀποσιωποῦνται.

Ἡ συγγραφικὴ ὁμάδα ἐξήγησε ὅτι περιόρισε τὰ πολεμικὰ γεγονότα καὶ προσπάθησε νὰ προβάλει περισσότερο τὸν ρόλο τῶν γυναικών. Τότε γιατί δὲν ἀναφέρονται στὴν θυσία τῆς Ἁγίας Φιλοθέης ἐπὶ Τουρκοκρατίας ἢ στὸν χορὸ τοῦ Ζαλόγγου; Προφάσεις ἐν ἁμαρτίαις ὑπάρχουν πολλές. Ὅμως κανεὶς δὲν ἔχει δικαίωμα νὰ μετατρέπει τὰ παιδιά μας σὲ ἀνιστόρητους ραγιάδες.

Κ.Χ. 13/9/2006


Αὐτὸ τὸ κείμενο εἶναι γραμμένο σὲ πολυτονικό. Διαβάστε τὴ μονοτονική του ἔκδοση.