Κατηγορίες άρθρων

 Μια σχολική ιστορία χωρίς εθνική αξιοπρέπεια

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
ʼγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!
 

 


Μια σχολική ιστορία χωρίς εθνική αξιοπρέπεια

Κωνσταντίνος Χολέβας
Πολιτικός Επιστήμων

Αντίβαρο, Οκτώβριος 2006


Κατά τα τελευταία χρόνια μία θορυβώδης μειοψηφία διανοουμένων και διαμορφωτών της κοινής γνώμης προσπαθεί να μας πείσει ότι πρέπει να ξεχάσουμε ό,τι ξέραμε σχετικά με την Ιστορία και την εθνική μας ταυτότητα και να προσχωρήσουμε στον δικό τους τρόπο σκέψεως ώστε να «εκσυγχρονισθούμε». Οι προπαγανδιστικοί στόχοι αυτής της αντίληψης εντοπίζονται σε τρία σημεία.

Α) Να διαγράψουμε από την Ιστορία μας ο, τιδήποτε θα μπορούσε να ενοχλήσει τους Τούρκους, διότι έτσι –ισχυρίζονται- θα βελτιώσουμε τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Β) Να μη προβάλλουμε τον ηρωισμό, την αυτοθυσία, το μαρτύριο, την εθνική αγωνιστικότητα, αλλά να παρουσιάζουμε την Ιστορία ως μία ξερή παράθεση αριθμών και γεγονότων με έμφαση στα κοινωνικοοικονομικά αιτήματα διαφόρων ομάδων.

Γ) Να διαγράψουμε πλήρως κάθε αναφορά στον εθνικό, εκπαιδευτικό και πολιτιστικό ρόλο του Ορθοδόξου κλήρου και να τονίσουμε την οποιαδήποτε λεπτομέρεια θα μπορούσε να μειώσει το κύρος της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Δυστυχώς αυτή η διαστρεβλωτική και δήθεν προοδευτική γραμμή έχει επηρεάσει ένα από τα νέα σχολικά βιβλία , τα οποία άρχισαν να διδάσκονται εφέτος στα ελληνόπουλα. Πρόκειται για το βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού. Πρέπει να διευκρινισθεί ότι το βιβλίο αυτό, όπως και πολλά άλλα, παραγγέλθηκε και άρχισε να συγγράφεται το 2003. Επομένως δεν φέρει ευθύνη η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία απλώς επέβλεψε στην διανομή ήδη τυπωμένων βιβλίων. Θέλω να πιστεύω ότι αν υποβληθεί τεκμηριωμένη κριτική προς το Υπουργείο, οι αρμόδιοι θα προβούν στις απαραίτητες προσθαφαιρέσεις με σχετική εγκύκλιο και θα φροντίσουν να συγγραφεί ένα εθνικά αξιοπρεπέστερο και επιστημονικά πληρέστερο σχολικό βιβλίο.

Το άρθρο 16 του Συντάγματός μας προβλέπει ότι ένας από τους σκοπούς της Παιδείας είναι η ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως των παιδιών μας. Αντιθέτως το συγκεκριμένο σχολικό εγχειρίδιο μετατρέπεται σε αιχμηρό εγχειρίδιο που πληγώνει την εθνική μας αξιοπρέπεια. Προσπαθεί να εξωραΐσει την Οθωμανική Αυτοκρατορία, διαγράφει τα μαρτύρια και τις θυσίες των προγόνων μας, παρουσιάζει την Μικρασιατική τραγωδία σαν μία ειρηνική ανταλλαγή πληθυσμών, προβάλλει ως απελευθερωτή τον Κεμάλ Ατατούρκ, δεν λέει ούτε λέξη για την γενοκτονία του Μικρασιατικού και Ποντιακού Ελληνισμού, η οποία διήρκεσε από το 1914 έως και το 1922. Θα φθάσουμε στο σημείο ξένοι Ευρωβουλευτές να ζητούν από την Τουρκία να αναγνωρίσει την γενοκτονία των Ποντίων και τα Ελληνόπουλα να αποφοιτούν από το Δημοτικό με μία φτιασιδωμένη εικόνα περί των καλών Οθωμανών και των δημοκρατικών Νεοτούρκων.

Η προσπάθεια να εξοβελισθεί οποιαδήποτε αναφορά στην προσφορά της Εκκλησίας είναι προφανής και έχει κωμικοτραγικά αποτελέσματα. Ο ʼγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ο Πατροκοσμάς του λαού μας, αναφέρεται δύο φορές ως «Κοσμάς ο Αιτωλός» σαν να ήταν κάποιος διαφωτιστής με παπιγιόν. Ούτε ʼγιος ήταν κατά τους συγγραφείς του βιβλίου, ούτε μοναχός, ούτε εθνομάρτυς!

Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός παρουσιάζεται με μία μικρή φωτογραφία σαν γραμματόσημο και με λανθασμένη λεζάντα-αναγράφεται ως Επίσκοπος Καλαβρύτων ενώ ήταν Επίσκοπος της Πάτρας- και χωρίς να επεξηγείται η συνεισφορά του. Το λάβαρο της Αγίας Λαύρας και η κήρυξη της Επαναστάσεως από τον εν λόγω Ιεράρχη διαγράφονται τελείως, αν και αναφέρονται στα απομνημονεύματα του Κανέλλου Δεληγιάννη και άλλων. Η ιερή ημερομηνία της 25ης Μαρτίου δεν αναγράφεται πουθενά. Η Ελληνική Επανάσταση κατά τους συγγραφείς ξεκίνησε από τη Μολδοβλαχία τον Φεβρουάριο του 1821. Το ότι στο Μωριά και στη Ρούμελη μεταδόθηκε η φλόγα με πρωτεργάτες κληρικούς είναι μία ενοχλητική άρα απορριπτέα λεπτομέρεια για τους εκσυγχρονιστές συγγραφείς! Ο απαγχονισμός του Πατριάρχη Γρηγορίου Ε΄, ο Παπαφλέσσας και ο Ρωγών Ιωσήφ φαίνεται ότι δεν χωρούσαν στο βιβλίο. Όμως θεωρήθηκε σκόπιμο να αφιερωθεί ολόκληρη σελίδα για να μάθουν τα 12χρονα παιδιά ποια ήταν τα καφενεία της Αθήνας τον 19ο αιώνα! Ο Εθνοϊερομάρτυς Χρυσόστομος Σμύρνης παρουσιάζεται σε μία φωτογραφία με Έλληνες στρατιώτες. Το ότι έμεινε κοντά στο ποίμνιό του και θανατώθηκε μαρτυρικά είναι γεγονότα που δυστυχώς αποσιωπούνται.

Η συγγραφική ομάδα εξήγησε ότι περιόρισε τα πολεμικά γεγονότα και προσπάθησε να προβάλει περισσότερο τον ρόλο των γυναικών. Τότε γιατί δεν αναφέρονται στην θυσία της Αγίας Φιλοθέης επί Τουρκοκρατίας ή στον χορό του Ζαλόγγου; Προφάσεις εν αμαρτίαις υπάρχουν πολλές. Όμως κανείς δεν έχει δικαίωμα να μετατρέπει τα παιδιά μας σε ανιστόρητους ραγιάδες.

Κ.Χ. 13/9/2006

Αυτό το κείμενο είναι γραμμένο σε μονοτονικό. Διαβάστε την πολυτονική του έκδοση.

http://www.antibaro.gr