Κατηγορίες

 Μία ἄλλη ἄποψη γιὰ τὸ βιβλίο Ἱστορίας

Αρχική σελίδα
Ἀρχικὴ σελίδα
Ἐξωτ. πολιτικὴ /Διπλωματία
Ἐθνικὰ θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Άγρα γραπτῶν!
Πρόσφατα κείμενα
Μὲ χρονολογικὴ σειρὰ
Ἀγορὰ τοῦ Ἀντίβαρου!

Τὸ στέκι μας!

Δελτίο Ἐνημέρωσης

Ἐγγραφὴ Διαγραφὴ

Συγγραφες

Ἀθανάσιος Γιουσμᾶς
Ἄθως Γ. Τσοῦτσος
Ἄκης Καλαιτζίδης
Ἀλέξανδρος Γερμανὸς
Ἀλέξανδρος-Μιχαὴλ Χατζηλύρας
Ἀλέξανδρος Κούτσης
Ἀμαλία Ἠλιάδη
Ἀνδρέας Σταλίδης
Ἀνδρέας Φαρμάκης
Ἀνδρέας Φιλίππου
Ἀντώνης Κ. Ἀνδρουλιδάκης
Ἀντώνης Φ#8250;αμπίδης
Ἀπόστολος Ἀλεξάνδρου
Ἀπόστολος Ἀναγνώστου
Ἀχιλλέας Αἰμιλιανίδης
Ἀριστείδης Καρατζάς
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζοῦκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Ἀγελόπουλος
Βίας Φ#8250;ειβαδᾶς
Βλάσης Ἀγτζίδης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιώργος Ἀλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντᾶς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Φ#8250;όης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Ἀλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτρης Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιὸς
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ἐιρήνη Στασινοπούλου
Ἑλένη Lang Γρυπάρη
Ἐλευθερία Μαντζούκου
Ἐλευθέριος Φ#8250;άριος
Ἐλλη Γρατσία Ἱερομνήμων
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ὀρέστης Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ίωάννης Μιχαλόπουλος
Ίωάννης Χαραλαμπίδης
Ἰωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβὸς
Κωνσταντῖνος Ἀλεξάνδρου Σταμπουλῆς
Κωνσταντῖνος Ναλμπάντης
Κωνσταντῖνος Ρωμανὸς
Κωνσταντῖνος Χολέβας
Φ#8250;αμπρινή Θωμὰ
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Ἐγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Φ#8250;υγερὸς
Νίκος Σαραντάκος
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ἀνανιάδης
Παναγιώτης Ἥφαιστος
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ἐλευθερίου
Πάνος Ἰωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παῦλος Βαταβάλης
Σοφία Οἰκονομίδου
Σπυριδοῦλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλᾶς
Χρστος Ἀνδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρὸς
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρίστος Σαρτζετάκης
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χριστιάνα Φ#8250;ούπα
Χρύσανθος Φ#8250;αζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Τα σχόλια και οι απόψεις σας, είναι όλα ευπρόσδεκτα!
 


Μία ἄλλη ἄποψη γιὰ τὸ βιβλίο Ἱστορίας

Αὐγουστῖνος Τσιριμῶκος
Δημοσιογράφος

Ἀντίβαρο, Ἰούνιος 2007

Ἐπιτρέψτε μου νὰ ἐκφράσω τὴ διαφωνία μου σχετικὰ μὲ τὴν ἀπόσυρση τοῦ βιβλίου τῆς ἕκτης Δημοτικοῦ. Γιὰ νὰ σᾶς προλάβω, σπεύδω νὰ διευκρινίσω ὅτι τὸ βιβλίο τὸ θεωρῶ ἐπιεικῶς ἀπαράδεκτο. «Τότε πρὸς τί ἡ διαφωνία;», ἴσως ἀναρωτηθεῖτε. Ἐξηγοῦμαι ἀμέσως:

Τὸ ἐκπαιδευτικό μας σύστημα νοσεῖ βαρύτατα - κοινὸς τόπος θὰ πεῖτε. Τὸ κακὸ ξεκίνησε ἀπό τὴν - θετικὴ ἐν πρώτοις, ὡς σύλληψη, ζημιογόνο δε στὴν πράξη - μεταρρύθμιση τοῦ ἀείμνηστου Γ. Παπανδρέου καὶ τοῦ τότε Ὑπουργοῦ Παιδείας Ε. Παπανούτσου, μὲ τὴν καθιέρωση τοῦ «ἀκαδημαϊκοῦ ἀπολυτηρίου» (πρόγονος τῶν σημερινῶν πανελλαδικῶν ἐξετάσεων) καὶ τὴ μετατροπὴ τῶν τότε Παιδαγωγικῶν Ἀκαδημιῶν σὲ «σκουπιδοτενεκὲ» ὑποψηφίων. Μὲ τὸ «κατόρθωμα» νὰ γίνονται δάσκαλοι οἱ τελευταῖοι τῶν τελευταίων - καὶ μάλιστα χωρὶς νὰ ἔχουν οὔτε τὰ προσόντα οὔτε τὴν ἐπιθυμία νὰ μποῦν σὲ τάξη καὶ νὰ διδάξουν - ξεκίνησε ὁ φαῦλος κύκλος τῆς σταδιακῆς καταβύθισης τοῦ μορφωτικοῦ ἐπιπέδου ἕως τὴ σημερινὴ
ἀφασικὴ λεξιπενία καὶ τὴν πλημμύρα βαρβαρισμῶν καὶ σολοικισμῶν σὲ κάθε κοινωνικὸ στρῶμα.

Ἡ ρίζα τοῦ κακοῦ, ὡστόσο, βρίσκεται στὴν κρατικίστικη ἀντίληψη ποὺ θέλει τὸ Ὑπουργεῖο «γενικὸ δερβέναγα» καὶ ὄχι ἁπλὸ συντονιστή. Ἀπὸ ἐκεῖ ἐκπορεύονται τὰ ἐγκληματικὰ (κατὰ τὴν ταπεινή μου γνώμη) μέτρα, ὅπως τὰ ἑνιαῖα διδακτικὰ προγράμματα γιὰ τὰ σχολεῖα καὶ τὸ ἕνα βιβλίο γιὰ κάθε μάθημα.
Ἐπιπλέον, μὲ τὴν ἀρωγὴ καὶ τῶν «φωστήρων» συμβούλων πάσης φύσεως, οἱ ὁποῖοι, σπουδαγμένοι στὴν ἀλλοδαπὴ καὶ θαμπωμένοι ἀπὸ τὰ «ἐπιστημονικὰ τεκμηριωμένα καὶ πολιτικῶς ὀρθὰ» ἐκπαιδευτικὰ συστήματα τῶν «προηγμένων» χωρῶν, ὅλες - μὰ ὅλες! - οἱ πολιτικὲς ἡγεσίες ἀπὸ τὴ δεκαετία τοῦ 60 καὶ ἐντεῦθεν προωθοῦν τὸν ἐξαμερικανισμὸ τῆς παιδείας μας (τουτέστιν «ἀμερικανιές).

Τὰ σχολικὰ βιβλία, ἰδίως τὰ τελευταῖα, εἶναι ὅλα στὸ ἴδιο χάλι: «ἀμερικανιὲς» τοῦ χειρίστου εἴδους. Στὰ μαθηματικά, στὴ γλῶσσα, στὴν ἱστορία. . . Τὸ ἴδιο ἀπαράδεκτο καὶ καρκινωματωδῶς ξένο πρὸς τὸν πολιτισμό μας «ἐκσυγχρονιστικὸ» πνεῦμα. Τὸ βιβλίο τῆς Ἱστορίας τῆς Στ Δημοτικοῦ εἶναι μόνον ἡ κορυφὴ τοῦ παγόβουνου. Κανονικὰ θὰ ἔπρεπε νὰ ζητοῦμε τὴν ἀπόσυρση ὅλων.

Ὅμως. . .

Ὅμως, ἀπαιτῶντας ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ νὰ προχωρήσει στὴν ἀπόσυρση ἔστω καὶ ἑνὸς ἀπὸ αὐτά, οὐσιαστικὰ τοῦ ἀναγνωρίζουμε τὸν ρόλο τοῦ «δερβέναγα» ποὺ πιστεύω ὅτι δὲν θέλουμε.

Ἡ δική μου θέση εἶναι νὰ καθιερωθεῖ καὶ πάλι ὁ θεσμὸς τοῦ πολλαπλοῦ συγγράμματος. Ὄχι μόνο στὰ πανεπιστήμια, ἀλλὰ σὲ ὅλα τὰ ἐπίπεδα τῆς ἐκπαίδευσης. Καὶ νὰ ἀφήνουμε τὸν κάθε δάσκαλο ἢ καθηγητὴ δευτεροβάθμιας νὰ ἐπιλέγει τί θὰ διδάξει καὶ ἀπὸ ποῦ. Μὲ δυνατότητα νὰ ἐπιλέξει - ἂν θέλει - ἀκόμη καὶ τὸ ρεμπούσειον «πόνημα». Θεωρῶ ὅτι τότε θὰ ἀποσυρθεῖ ἐκ τῶν πραγμάτων, μένοντας στὰ ἀζήτητα.

Ἀντὶ νὰ ἀναλώνουμε τὶς δυνάμεις μας στὸν ἄχαρο ἀγῶνα γιὰ τὴν ἀπόσυρση τοῦ ἐπίμαχου βιβλίου ἱστορίας, φρονῶ ὅτι πρέπει νὰ ξεκινήσουμε τὸν ἀγῶνα γιὰ τὴν ἀπόσυρση τοῦ Ὑπουργείου ἀπὸ τὸν δεσποτικό του ρόλο καὶ τὴν ἐκ βάθρων ἀναμόρφωση τοῦ ἐκπαιδευτικοῦ μας συστήματος.





Ρόδος, 4 Ἰουνίου 2007