Το πραξικόπημα στην ελληνική εκπαίδευση
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Αν. Καθηγητής Φιλοσοφίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Αντίβαρο, Ιούλιος 2007
Όπως ήταν προβλεπόμενο, ούτε η συγγραφέας κ. Ρεπούση του βιβλίου Ιστορίας ΣΤ\' Δημοτικού ούτε η υπουργός Παιδείας κ. Γιαννάκου προτίθενται να αποσύρουν ή να «διορθώσουν» το εν λόγω βιβλίο.
Υπερασπίζονται με αποφασιστικότητα τον ασθενέστερο κρίκο στη μεγάλη αλυσίδα των νέων βιβλίων αφελληνισμού και αποεθνοποίησης της σχολικής παιδείας της Ελλάδος (δες άρθρο μου στο «Παρόν» 22/4/07 * ) προς την κατεύθυνση της μετατροπής του ελληνικού εθνικού κράτους σε «πολυπολιτισμικό» ουδετεροεθνές κρατικό μόρφωμα. Η αλλαγή της δημογραφικής σύνθεσης διά της ενθαρρύνσεως της μαφιόζικης λαθρομετανάστευσης αποτελεί την πραγματική βάση πάνω στην οποία εδραιώνεται η μετάλλαξη του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος σε όλο του το εύρος. Όσο η προσοχή παραμένει επικεντρωμένη στο ένα βιβλίο -επειδή δεν αποσύρεται- τόσο διαφεύγουν της προσοχής τα λοιπά σχολικά βιβλία που έχουν ήδη εισαχθεί και εκείνα που προσεχώς θα εισαχθούν στα ελληνικά σχολεία (120 μαθητικά εγχειρίδια, μαζί με τα λυσάρια, βιβλία εργασιών, βιβλία δασκάλων σύνολο 500 βιβλία!).
Μια ανεξάρτητη έρευνα περιεχομένων των νέων σχολικών βιβλίων που ήδη υπάρχουν
(περίπου το ήμισυ του συνολικού προβλεπόμενου αριθμού) θα έδειχνε, όπως ήδη διαφαίνεται
από δημοσιευμένες δειγματοληπτικές έρευνες, την έκταση και το βάθος του πραξικοπήματος κατά της
συνταγματικής επιταγής της εθνικής συνείδησης και των αναλυτικών προγραμμάτων του υπουργείου
Παιδείας που διέπουν κατά τον νόμο την υλοποίηση του Συντάγματος στα σχολικά εγχειρίδια.
Εάν η έρευνα μπορούσε να επεκταθεί και στα πανεπιστημιακά συγγράμματα, ιδιαίτερα σ\' αυτά των
καθηγητών στα παιδαγωγικά τμήματα των πανεπιστημίων (οι οποίοι σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς
της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συγγράφουν τόσο θεωρητικές μελέτες για
τη διδακτική των γνωστικών αντικειμένων όσο τα ίδια τα σχολικά εγχειρίδια συνάμα εκπαιδεύουν
τους μελλοντικούς δασκάλους για τα σχολεία, επιβλέπουν διδακτορικές εργασίες και εκλέγουν
τους νέους καθηγητές), θα είχαμε μια πιο ολοκληρωμένη και δυστυχώς ακόμα πιο τραγική εικόνα:
Θα βιώναμε, άναυδοι, μια πρωτοφανή αποδόμηση έθνους και Ελληνισμού σε όλα τα επίπεδα
και σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Όχι ότι όλοι οι δάσκαλοι και καθηγητές είναι ανθέλληνες,
ούτε όλα τα θεωρητικά συγγράμματα ανθελληνικά. Όμως ότι η ανθελληνική κατεύθυνση στην παιδεία
τείνει να γίνει η κυρίαρχη κατεύθυνση.
Η ιστορία, η θρησκεία, η λογοτεχνία, η παράδοση του ελληνισμού «αποδομούνται». Η ιστορική
συνέχεια του ελληνισμού αμφισβητείται. Ο πολυπολιτισμός προωθείται προς την κατεύθυνση του
«πολιτικού πολυπολιτισμού», που θα αντικαταστήσει θεσμικά, το ελληνικό έθνος. Ενώ τα ευρωπαϊκά κράτη
αναστοχάζονται την εθνική τους ταυτότητα, μόνη η Ελλάδα ως πιλοτικό πείραμα «διεθνοποιείται».
Μόνη η αντίσταση του ελληνικού λαού και έθνους μπορεί να ματαιώσει τη δρομολογημένη εξέλιξη.
3-6-07 TO ΠΑΡΟΝ www.paron.gr
Αυτό το κείμενο είναι γραμμένο σε μονοτονικό. Διαβάστε την πολυτονική του έκδοση.
|