Κατηγορίες

 Αὐτοδιοικητικὴ ἀποδιοργάνωση - ἔλλειμμα πολιτικῆς σὲ ἐσωτερικὰ καὶ ἐξωτερικὰ

Αρχική σελίδα
Ἀρχικὴ σελίδα
Ἐξωτ. πολιτικὴ /Διπλωματία
Ἐθνικὰ θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Άγρα γραπτῶν!
Πρόσφατα κείμενα
Μὲ χρονολογικὴ σειρὰ
Ἀγορὰ τοῦ Ἀντίβαρου!

Τὸ στέκι μας!

Δελτίο Ἐνημέρωσης

Ἐγγραφὴ Διαγραφὴ

Συγγραφες

Ἀθανάσιος Γιουσμᾶς
Ἄθως Γ. Τσοῦτσος
Ἄκης Καλαιτζίδης
Ἀλέξανδρος Γερμανὸς
Ἀλέξανδρος-Μιχαὴλ Χατζηλύρας
Ἀλέξανδρος Κούτσης
Ἀμαλία Ἠλιάδη
Ἀνδρέας Σταλίδης
Ἀνδρέας Φαρμάκης
Ἀνδρέας Φιλίππου
Ἀντώνης Κ. Ἀνδρουλιδάκης
Ἀντώνης Φ#8250;αμπίδης
Ἀπόστολος Ἀλεξάνδρου
Ἀπόστολος Ἀναγνώστου
Ἀχιλλέας Αἰμιλιανίδης
Ἀριστείδης Καρατζάς
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζοῦκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Ἀγελόπουλος
Βίας Φ#8250;ειβαδᾶς
Βλάσης Ἀγτζίδης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιώργος Ἀλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντᾶς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Φ#8250;όης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Ἀλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτρης Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιὸς
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ἐιρήνη Στασινοπούλου
Ἑλένη Lang Γρυπάρη
Ἐλευθερία Μαντζούκου
Ἐλευθέριος Φ#8250;άριος
Ἐλλη Γρατσία Ἱερομνήμων
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ὀρέστης Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ίωάννης Μιχαλόπουλος
Ίωάννης Χαραλαμπίδης
Ἰωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβὸς
Κωνσταντῖνος Ἀλεξάνδρου Σταμπουλῆς
Κωνσταντῖνος Ναλμπάντης
Κωνσταντῖνος Ρωμανὸς
Κωνσταντῖνος Χολέβας
Φ#8250;αμπρινή Θωμὰ
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Ἐγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Φ#8250;υγερὸς
Νίκος Σαραντάκος
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ἀνανιάδης
Παναγιώτης Ἥφαιστος
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ἐλευθερίου
Πάνος Ἰωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παῦλος Βαταβάλης
Σοφία Οἰκονομίδου
Σπυριδοῦλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλᾶς
Χρστος Ἀνδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρὸς
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρίστος Σαρτζετάκης
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χριστιάνα Φ#8250;ούπα
Χρύσανθος Φ#8250;αζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Τα σχόλια και οι απόψεις σας, είναι όλα ευπρόσδεκτα!
 


Αὐτοδιοικητικὴ ἀποδιοργάνωση - ἔλλειμμα πολιτικῆς σὲ ἐσωτερικὰ καὶ ἐξωτερικὰ

Θεόδωρος Μπατρακούλης
Μέλος ΣΕΠ Ἑλληνικοῦ Ἀνοικτοῦ Πανεπιστημίου, Δικηγόρος

Ἀντίβαρο, Ὀκτώβριος 2006


19 Σεπτεμβρίου 2006

H Τοπικὴ καὶ ἡ Νομαρχιακὴ Αὐτοδιοίκηση κινδυνεύουν νὰ περιέλθουν σὲ κατάσταση διαρθρωτικῆς κρίσης. Πολλοὶ δήμαρχοι καὶ νομάρχες χρησιμοποιοῦν τὴν προεκλογικὴ περίοδο γιὰ νὰ ἀπαλλαγοῦν καὶ ἀπὸ τὶς τελευταῖες ὑποχρεώσεις τοὺς ἔναντί του φορολογούμενων πολιτῶν. Ποιὰ εἶναι τὰ οἰκονομικά της Τοπικῆς καὶ Νομαρχιακῆς Αὐτοδιοίκησης; Σὲ πολλὲς περιπτώσεις θυμίζουν τὴν περίοδο τῆς ἀπόλυτης δημοσιονομικῆς ἀνευθυνότητας στὴ διάρκεια τῆς δεκαετίας τοῦ ?80. Ἐπιπλέον, ἡ προσπάθεια βελτίωσης τῆς ἐκλογικῆς προοπτικῆς τους ὁδηγεῖ σὲ ὄργιο αὐθαιρεσίας, ποὺ συμπεριλαμβάνει πολεοδομικὲς ἀκρότητες, τὴν ἀσύδοτη κερδοσκοπία σὲ συνθῆκες ἀπόλυτης φορολογικῆς ἀσυλίας τῶν ἐπιτηδείων, τὴν καταπάτηση καὶ αὐθαίρετη ἐμπορικὴ ἀξιοποίηση τοῦ αἰγιαλοῦ, τὴν προώθηση ἀμφίβολης σκοπιμότητας καὶ ἐξαιρετικὰ ὑψηλοῦ κόστους ἐπενδύσεων. Ἡ διαπίστωση τοῦ Κώστα Σκανδαλίδη ὅτι στὸ Δῆμο Ἀθηναίων ἀπασχολοῦνται γύρω στοὺς 12.000 ὑπαλλήλους χωρὶς νὰ εἶναι σὲ θέση οἱ ἁρμόδιες ὑπηρεσίες νὰ προσδιορίσουν μὲ ἀκρίβεια τὸν ἀριθμὸ τῶν ἐργαζομένων δίνει ἕνα δεῖγμα γιὰ τὴν χαλαρότητα τῆς διαχείρισης στὴν Τοπικὴ Αὐτοδιοίκηση.

Μετὰ τὸ μεταλλαγμένο ρύζι ποὺ ἔφθασε στὴν Ε.Ε. καὶ τὸ ἀλλοιωμένο κρέας, ἐντατικοὺς ἐλέγχους τῶν σχετικῶν φορτίων ποὺ εἰσάγονται στὴ χώρα ζήτησε τὸ Ὑπουργεῖο Ἀγροτικῆς Ἀνάπτυξης. Οἱ ἑλληνικὲς ἐλεγκτικὲς ἀρχὲς δέσμευσαν 712 τόνους ἀκατάλληλων προiόντων. Τί δείχνουν τὰ νέα διατροφικὰ σκάνδαλα σὲ Εὐρώπη καὶ Ἑλλάδα; Τὰ μεταλλαγμένα προϊόντα ἔχουν ἀρχίσει νὰ ἀποτελοῦν ἕνα μεγάλο κατακλυσμὸ γιὰ τὴν ἑλληνικὴ γεωργία καὶ τὴ διατροφή. Ἡ ἀνησυχία γί? αὐτὰ ἦρθε ἀργὰ στὴν Ἑλλάδα μετὰ ἀπὸ μία περίοδο ἀποδοχῆς τους.

Στὴν Ἑλλάδα ὅμως ἔχει συμβεῖ ἕνας ἄλλος μεγάλος κατακλυσμὸς ποὺ ἐξαφάνισε μία ἀπὸ τὶς πλέον πλούσιες γαστρονομικὲς γεωργίες τῆς Μεσογείου, τὴν Ἑλληνική. Ἡ πραγματικότητα τῆς ὑπαίθρου συνιστᾶ ἀπόδειξη τῆς ἀδιαφορίας καὶ ἀνεπάρκειας τῆς ἐκπροσώπησης τῶν Ἑλλήνων ἀγροτῶν στοὺς θεσμοὺς τῆς Ε.Ε., τῆς πολιτικῆς ὑποτίμησής τους. Ἔτσι ἐξηγεῖται ὁ περιορισμός μας στὴ μονοκαλλιέργεια τῆς φέτας καὶ ἡ ἐξαφάνιση τοῦ μεγάλου κοιτάσματος τῶν ἑλληνικῶν τυριῶν. Στὶς Διονυσιακὲς γιορτὲς τῆς Ἀρχαίας Ἑλλάδας, διαγωνίζονταν, ἐκτὸς τῶν ἄλλων, καὶ γιὰ τὸ ποιὸς θὰ προσέφερε στὸ θεὸ τὸ καλύτερο καὶ τὸ πιὸ εὔγευστο κρασί. Στὶς μέρες μας ἡ Ἰταλία ἔχει περισσότερες ἀπὸ 110.000 ἐτικέτες κρασιοῦ καὶ ἡ Ἑλλάδα λιγότερες ἀπὸ 1000.

Τὸ ἐλαιόλαδο ἀρκετῶν περιοχῶν τῆς χώρας, τοῦ Πηλίου, ὁρισμένων παραπήνειων τοποθεσιῶν, τῆς Λέσβου, τῆς Πελοποννήσου, τῆς Κρήτης κλπ. ὑπερτερεῖ σὲ γεύση ἀλλὰ καὶ σέ ??γραμμὲς ὀξύτητας?? ἀπὸ τὸ τὸ ἰταλικὸ καὶ τὸ ἱσπανικό.

Προσέλαβε διαστάσεις ἐθνικοῦ σκανδάλου ἡ ἀποτυχία τοῦ ἑλληνικοῦ ἐλαιόλαδου.
Μῆλα Ἁγιᾶς καὶ Πηλίου εἶναι δύσκολο νὰ βρεῖς καλύτερα στὶς διεθνεῖς ἀγορές.
Τὰ σπιτικὰ ζυμαρικὰ τόσων χωριῶν τῆς Θεσσαλίας π.χ. ἔχουν θρέψει ὁλόκληρες γενιὲς κατοίκων τῆς περιοχῆς καὶ εἶναι πεντανόστιμα.

Στὸ σοβαρότατο ζήτημα τῆς διαφθορᾶς, βασικὴ θέση τῶν κυβερνητικῶν στελεχῶν ἀποτελεῖ ὅτι ἡ σημερινὴ ἐξουσία ἐπιδιώκει τὴν κάθαρση ἀκόμα καὶ σὲ βάρος κυβερνητικῶν καὶ κρατικῶν στελεχῶν. Ἡ θέση αὐτὴ εἶναι σωστή. Ἀλλὰ πρέπει νὰ ὑπενθυμιστεῖ ὅτι καὶ οἱ κυβερνήσεις Σημίτη εἶχαν ἀντικαταστήσει ἀρκετὰ στελέχη μὲ τὴν ὑποψία καὶ μόνο τῆς συμμετοχῆς τους σὲ σκάνδαλα διαχείρισης. Ἄρα, ἡ κυβέρνηση τῆς Νέας Δημοκρατίας δὲν πρωτοτυπεῖ. Τὰ στελέχη της, ὅταν ἦταν στὴν ἀντιπολίτευση εἶχαν καλλιεργήσει μεγάλες προσδοκίες γιὰ ζητήματα σχετικὰ μὲ τὴν κάθαρση. Ὑποστήριζαν ὅτι ἡ κακοδιαχείριση τοῦ δημοσίου χρήματος καὶ τὰ δύσκολα καθημερινὰ οἰκονομικά του πολίτη ἦταν, σὲ μεγάλο βαθμό, προiὸν ἀδιαφανῶν καὶ ἰδιοτελῶν ἐπιλογῶν τῶν κυβερνήσεων τοῦ ΠΑΣΟΚ. Μὲ βάση αὐτὴ τὴ θεωρία, οἱ σημερινὲς οἰκονομικὲς καὶ κοινωνικὲς δυσκολίες ὀφείλονται στὴν ἀδυναμία τῆς κυβέρνησης Καραμανλῆ νὰ ἐλέγξει τὰ στελέχη της καὶ νὰ ἀντιμετωπίσει τὴ διαφθορά. Ὁ πρωθυπουργὸς καὶ οἱ συνεργάτες τοῦ ἔχουν ἀσκήσει (πρὶν καὶ μετὰ τὴν ἀνάληψη τῆς ἐξουσίας ἀπὸ τὴ Ν.Δ.) δριμύτατη κριτικὴ στὴ συμπεριφορὰ μεγάλων καὶ διαπλεκόμενων συμφερόντων, πολιτικοποιώντας μὲ πρωτοβουλία τοὺς τὸ ζήτημα.

Τώρα παραπέμπουν τὶς ἐπίμαχες ὑποθέσεις στὶς ἁρμόδιες ἀνακριτικὲς ἀρχές, στὰ ἁρμόδια διοικητικὰ στελέχη, παραγγέλλουν διενέργεια ΕΔΕ κ.λπ. Σ?αὐτὰ δὲν μπορεῖ νὰ ἀντιταχθεῖ λογικὴ ἀντίρρηση. Ὡστόσο, δὲν ἔχουν σχέση μὲ τὶς ἄμεσες πολιτικὲς λύσεις ποὺ ὑποτίθεται ὅτι θὰ ἔδινε ἡ νέα διακυβέρνηση στὸ πρόβλημα. Καὶ τὰ περὶ σεμνότητας καὶ ταπεινότητας ποὺ ἐπαναλαμβάνει συχνὰ ὁ πρωθυπουργὸς μετατρέπονται ἀπὸ ὅπλο σὲ μπούμερανγκ γιὰ τὴν κυβέρνηση.

Κουμπάρος ὑπουργοῦ αὐτὸς ποὺ κατηγορεῖται ὅτι τὰ πῆρε στὸ σκάνδαλο τῆς Ἐπιτροπῆς Ἀνταγωνισμοῦ, γιὰ λογαριασμὸ μάλιστα, ὅπως ἰσχυρίστηκε, ἄλλου κουμπάρου του, τοῦ Γενικοῦ Διευθυντῆ τῆς ἐμπλεκόμενης Ἐπιτροπῆς.

Ἀντίστοιχες ὑψηλὲς προσδοκίες εἶχαν καλλιεργήσει τὰ στελέχη τῆς Ν.
Δ. καὶ γιὰ ἄλλα ζητήματα, ὅπως ἡ σχεδιασμένη περιφερειακὴ ἀνάπτυξη (ἰδιαίτερα πρὸς ὄφελος τοῦ ἀγροτικοῦ χώρου), ἡ ἀνεξάρτητη πολιτικὴ στὸ πλαίσιο μιᾶς αὐτόνομης εὐρωπαiκῆς πολιτικῆς κτλ. Στὸν τομέα τῶν ἑλληνοτουρκικῶν καὶ εὐρωτουρκικῶν σχέσεων, συνεχίζεται ἡ πολιτική ??ἐξευμενισμοῦ τοῦ θηρίου?? ἀπέναντι στὴν Τουρκία, μὲ τὴ νέα μάλιστα ἐκδοχή του, ποὺ συνοψίζεται στὴ φράση ??ὅ,τι θέλει ὁ Ἐρντογᾶν??. Ἡ ὑπουργὸς Ἐξωτερικῶν ἀναφέροντας ὅτι ὑπῆρξε πρόοδος στὴν οἰκοδόμησης ἐμπιστοσύνης μὲ τὴ γείτονα, προωθεῖ νέα παρόμοια μέτρα. Ἀναφορικὰ μὲ τὸ Κυπριακό, ἡ κ.
Μπακογιάννη, μιλώντας στὸ Associated Press, τόνισε ὅτι ??ἡ Ἑλλάδα ἐπιθυμεῖ νὰ καταστεῖ ἡ Τουρκία πλῆρες μέλος τῆς Ε.Ε., ἀλλὰ δηλώνει ὅτι ἡ Ἄγκυρα ὀφείλει νὰ ἀναγνωρίσει τὴν Κύπρο, ἐὰν θέλει νὰ γίνει μέλος τῆς Ἕνωσης??.

Ὡστόσο, συμμετέχει στὴν ἐξασφάλιση νέας προθεσμίας προσαρμογῆς γιὰ τὴν Τουρκίας? Μέχρις ὅτου ἐξαφανιστεῖ ἡ Κυπριακὴ Δημοκρατία μὲ τὴ σημερινή της μορφή;

Τὴν ἴδια στιγμή, ὁ Ρ. Τ. Ἐρντογᾶν, μιλώντας σὲ συγκέντρωση τῆς ὀνομαζόμενης ??Ὁμοσπονδίας τῶν Ὀργανώσεων τῶν Τούρκων ποὺ κατάγονται ἀπὸ τὴ δυτικὴ Θράκη??, προχώρησε σὲ νέα πρόκληση ἀναφορικὰ μὲ τὴν μουσουλμανικὴ μειονότητα τῆς ἑλληνικῆς Θράκη. Ὁ Τοῦρκος πρωθυπουργὸς κάλεσε τὴν Ἑλλάδα, ??ἂν θέλει νὰ γίνονται σεβαστὰ τὰ δικαιώματα τῶν μειονοτήτων της στὴν Τουρκία??, νὰ σεβαστεῖ τὰ δικαιώματα τῆς μειονότητας, ἰδιαίτερα ὅσον ἀφορᾶ τὴν ἐκλογὴ τοῦ θρησκευτικοῦ ἡγέτη τῆς (μουφτή). Σὲ περίπτωση ἄρνησης τῆς Ἑλληνικῆς κυβέρνησης, ὁ Ἐρντογᾶν ἔκανε σαφεῖς νύξεις γιὰ ἀντίποινα ἐκ μέρους τῆς Ἄγκυρας. H Ἑλλάδα, εἰδικὰ τὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν, μπορεῖ νὰ ἀπαντήσει στὸν κ. Ἐρντογᾶν. Ἡ Ἄγκυρα ὀφείλει νὰ διευκρινίσει: ποιὲς εἶναι οἱ μειονότητες στὴν Τουρκία ποὺ σχετίζονται μὲ τὴν Ἑλλάδα, πὼς ἔχει ἐκπληρώσει ἡ χώρα τοῦ τὶς συμβατικὲς ὑποχρεώσεις ἔναντί τους καὶ πῶς σκοπεύει νὰ πράξει στὸ ἄμεσο μέλλον. Ἀκόμα, νὰ τοποθετηθεῖ στὰ ζητήματα τῶν γενοκτονιῶν κατὰ τῶν Ἑλλήνων Ποντίων καὶ τῶν Ἀρμενίων.


Αὐτὸ τὸ κείμενο εἶναι γραμμένο σὲ πολυτονικό. Διαβάστε τὴ μονοτονική του ἔκδοση.