Η παραχάραξη της Ιστορίας από το βιβλίο της ΣΤ΄Δημοτικού
Χριστιάννα Λούπα
δικηγόρος και συγγραφέας του βιβλίου «Μετά την Καταστροφή, Σμύρνη Κατοχή» (εκδόσεις Ιωλκός), loupachr@otenet.gr
Αντίβαρο, Απρίλιος 2007
Αν ο σκοπός της Παιδείας είναι η σφαιρική και αδέσμευτη γνώση, τι γίνεται όταν ένα βιβλίο Ιστορίας αφαιρεί από τα παιδιά το δικαίωμα πρόσβασης σε μη διαστρεβλωμένες πληροφορίες; Γιατί εξ ίσου αξιοκατάκριτες και ολέθριες είναι τόσο η παραποίηση όσο και η απόκρυψη γεγονότων για την εξυπηρέτηση κάποιου σκοπού, τον οποίο πολύ θα ήθελα να γνωρίζω στην προκειμένη περίπτωση.
Ο λόγος βέβαια για το πολυσυζητημένο καινούριο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, το οποίο παραχαράζει ασύστολα τη νεότερη Ιστορία μας, απεμπολώντας, σύμφωνα με τα λόγια του Γ. Σεφέρη, «τα βαθιά κοιτάσματα της μνήμης μας που κρατήσαμε σε καιρούς ακμής και σε αιώνες διωγμών και άδειων λόγων».
Ένα είναι βέβαιο: Λαός που δεν γνωρίζει την Ιστορία του κινδυνεύει να χάσει την εθνική του ταυτότητα. Οι συγγραφείς τού εν λόγω βιβλίου λοιπόν, καθώς και το Υπουργείο Παιδείας, καλά θα κάνουν να αναλογιστούν το μέγεθος της ευθύνης τους απέναντι στα σημερινά Ελληνόπουλα, την ιστορική μνήμη και τις χιλιάδες αθώες ψυχές που σφαγιάστηκαν από τους Οθωμανούς και να αναθεωρήσουν τα σχετικά κεφάλαια του βιβλίου. Γιατί, όσο κάποιοι προσπαθούν και επιμένουν να παραχαράζουν την Ιστορία, τόσο οι νεότερες γενιές έχουν υποχρέωση να μαθαίνουν και να υπερασπίζονται την ιστορική αλήθεια.
Η επιστολή που έστειλε η Ένωση Σμυρναίων προς την Υπουργό Παιδείας νομίζω ότι μιλά από μόνη της.
Τα σχόλια δικά σας!
Αυτό το κείμενο είναι γραμμένο σε μονοτονικό. Διαβάστε την πολυτονική του έκδοση.
|