Κατηγορίες άρθρων

 Γιατί; Γιατί έτσι. (ένα άρθρο και μία ερώτηση στη Βουλή για εμπορική διαφήμιση σε βιβλίο του Δημοτικού!)

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
ʼγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!
 

 


Γιατί; Γιατί έτσι. (ένα άρθρο και μία ερώτηση στη Βουλή για εμπορική διαφήμιση σε βιβλίο του Δημοτικού!)

Δημήτρης Κωνσταντάρας
Βουλευτής Α Αθηνών

Απογευματινή 19.04.2007 και ερώτηση στη Βουλή 17.04.2007

Δυστυχώς για όλους μας, η συζήτηση για τα …αναθεωρημένα σχολικά βιβλία συνεχίζεται και όσο συνεχίζεται, τόσο ανακαλύπτουμε νέες…τρύπες στα ύφαλα του σκάφους . Φτάσαμε να μην συζητάμε πια για την Ιστορίας της ΣΤ΄. Δημοτικού αλλά αναλύουμε την ενέργεια των 4 κυριών που έγραψαν την «Νεοελληνική Γλώσσα» της Γ΄. Γυμνασίου να συμπεριλάβουν προς διδαχή στους μαθητές στα «Εισαγωγικά Κείμενα» της 4ης ενότητας κείμενο του τ. πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη που ούτε αθώα, ούτε απλή, ούτε άνευ σημασίας είναι.

Παρά την …αφοπλιστική στην αφέλειά της απάντηση εκπροσώπου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ότι «κανείς δεν μας είπε ότι δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε κείμενα πολιτικών», το να επιλέξουν κάποιοι να διδάξουν πώς ένας μαθητής θα πρέπει να χρησιμοποιεί τις αναφορικές προτάσεις, την αξιοποίηση λεξικών στοιχείων , τις παρόμοιες ή αντίθετες σημασίες μέσα από ένα κείμενο του εν ενεργεία πρωθυπουργού θέτει μια σειρά από προυποθέσεις ή υποθέσεις:

1. Ότι απ΄ όσα κείμενα συγγραφέων υπάρχουν στη νεοελληνική γραμματεία, δεν βρέθηκε ΚΑΝΕΝΑ άλλο καλύτερο από του Σημίτη,

2. Ότι οι άνθρωποι που έκαναν την έρευνα είχαν το χρόνο να διαβάσουν χιλιάδες σελίδες μέχρι να απορρίψουν όλα τα άλλα και να επιλέξουν το πιο κατάλληλο κείμενο για τις αναφορικές προτάσεις, τα λεξικά στοιχεία και τις παρόμοιες/αντίθετες σημασίες . Του Σημίτη.

3. Ότι στα υποψήφια προς διδασκαλία κείμενα-μοντέλα επιφανών – προφανώς- συγγραφέων συμπεριλαμβανόταν και κείμενο του Σημίτη, που προφανώς γνώριζαν μέσα από το βιβλίο «Εθνικιστικός λαικισμός ή εθνική στρατηγική» του 1992 , το οποίο –προφανώς- είχαν επιμελώς διαβάσει ώστε να το ξεχωρίσουν,

4.Ότι ο Σημίτης – για να επιλεγεί ως υποψήφιος προς διδασκαλία- θεωρείτο συγγραφέας του επιπέδου άλλων επιφανών κείμενα των οποίων επελέγησαν : Όπως οι Κούντερα, Γραμματικάκης, Χατζιδάκις, Ελύτης, ʼλκη Ζέη, Θεοτοκάς, Ρίτσος, Καμπανέλλης, Πλωρίτης, Μπαμπινιώτης, Σβορώνος, Μανόλης Τριανταφυλλίδης, ο Αινστάιν και ο …Θουκυδίδης.

Τώρα έχουμε «στα χέρια μας» ( τη δημοσιοποιώ την …ιστορία στην πρώτη σελίδα του www.konstandaras.gr και κατέθεσα και σχετική ερώτηση προς τρεις υπουργούς) την «γκρίζα διαφήμιση» ενός pc game στην «Γλώσσα» της …Ε΄. Δημοτικού που θα συζητηθεί πολύ διότι εμπεριέχει και το ενδεχόμενο οικονομικού «πάρε – δώσε».

Και πολύ σύντομα, έρχεται και το νέο «χοντρό» κρούσμα του ίδιου βιβλίου της Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ΄. Γυμνασίου αλλά στις Γενικές Διδακτικές Οδηγίες αυτή τη φορά όπου αναφέρεται γραπτώς στο δάσκαλο ότι για να συστηματοποιήσουν οι μαθητές τις γνώσεις που αφορούν τις …ευθείες και τις πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις, διδάσκονται από «στρατευμένα» κείμενα.

Γιατί άραγε χρειάζονται «στρατευμένα» κείμενα για να μάθουν τα παιδιά τις …πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις; Γιατί έπρεπε να περάσει στα παιδιά η άποψη Σημίτη ότι « Τα κράτη-έθνη δεν ανέκοψαν τη διεθνή διαφημιστική προβολή και η Ελλάδα την ενίσχυσε έμμεσα με ιδεολογικό προσανατολισμό σε μια διαστρεβλωμένη και γι αυτό χωρίς απήχηση ελληνική παράδοση…» ;

Γιατί; Γιατί έτσι. Έτσι όπως «οι Έλληνες της Σμύρνης συνωστίζονταν στο λιμάνι». Έτσι όπως «ο Μωάμεθ ο Κατακτητής προσευχήθηκε στην Αγιά Σοφιά» όταν άλωσε την Πόλη.

Χρειάζεται αιτιολογία;


Το πιο πάνω άρθρο δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή στις 19.04.2007







Σοβαρό κρούσμα « Γκρίζας διαφήμισης» συγκεκριμένου pc game (ηλεκτρονικού παιχνιδιού) ανακαλύφθηκε από πολίτες στο βιβλίο « Η Γλώσσα μου» της Ε΄Δημοτικού και μου καταγγέλθηκε. Όπως διαπίστωσα και προσωπικά και όπως ο καθένας μπορεί εύκολα να διαπιστώσει από το κείμενο και την φωτογραφία , στη σελίδα 78 διαφημίζεται στα παιδιά της 5ης Δημοτικού ( που ανήκουν στην γενιά που ενδιαφέρεται με τα λεγόμενα «ηλεκτρονικά» video games) ένα συγκεκριμένο παιχνίδι που κατασκευάζεται από συγκεκριμένη πολυεθνική για την κονσόλα παιχνιδιών μιας άλλης συγκεκριμένης πολυεθνικής. Το παιχνίδι πωλείται στα καταστήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών. Στην ίδια σελίδα του σχολικού βιβλίου υπάρχει και υποσημείωση που καθοδηγεί το παιδί προς ιδιωτική ιστοσελίδα όπου θα να βρει και άλλα πωλούμενα pc games .

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί Ανάπτυξης κ. Δημ. Σιούφας, Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γ. Αλογοσκούφης, Παιδείας κ. Μαριέτα Γιαννάκου :

Είναι εν γνώσει τους το γεγονός; Αληθεύει ότι το παιχνίδι κατασκευάζεται από την Electronic Arts για την κονσόλα παιχνιδιών της Sony Playstation ; Πως και πότε ακριβώς συμπεριελήφθη στο επίσημο σχολικό βιβλίο αυτή η διαφήμιση του παιχνιδιού; Υπήρξε άραγε διαγωνισμός ή τιμολόγηση και ποιος, πότε και με ποια συλλογιστική ενέκρινε μια τέτοια διαφημιστική προβολή ή μήπως πρόκειται περί λάθους ή αβλεψίας; Τι σχεδιάζετε να πράξετε; Υπάρχει το ενδεχόμενο να απέφερε οικονομικά οφέλη αυτή η δοσοληψία και σε ποιον; Μήπως τελικά το πρόβλημα με τα νέα σχολικά βιβλία είναι ευρύτερο και ξεπερνά τα περί το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄Δημοτικού ;




Η πιο πάνω ερώτηση στη Βουλή βρίσκεται αναρτημένη και στην ιστοσελίδα του
http://www.konstandaras.gr/corpsite/display/dsp_Entity.asp?en_id=1319>βουλευτή

Αυτό το κείμενο είναι γραμμένο σε μονοτονικό. Διαβάστε την πολυτονική του έκδοση.

http://www.antibaro.gr