Κατηγορίες άρθρων

 Συγκρίσεις συνεντεύξεων Γιαννάκου - Ρεπούση

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
Άγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Ποια στάση προκρίνετε για το ζήτημα των Σκοπίων;
 όχι σε αναγνώριση που να περιλαμβάνει τον όρο «Μακεδονία» - βέτο στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ
 προσπάθεια εξεύρεσης λύσης σύνθετης ονομασίας
 αποδοχή ακόμα και της «διπλής» ονομασίας
 το θέμα μου είναι τελείως αδιάφορο - ας τους αναγνωρίσουμε και ως «Μακεδονία»
Results
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
Άθως Γ. Τσούτσος
Άκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!
 

 


Συγκρίσεις συνεντεύξεων Γιαννάκου - Ρεπούση
Αλλαγές στο βιβλίο της Ιστορίας Στ Δημοτικού

Κυριάκος Σ. Κολοβός

Αντίβαρο, Ιούνιος 2007


Οι συνεντεύξεις της Υπουργού Εθνικής Παιδείας Μαριέττας Γιαννάκου και της Μαρίας Ρεπούση, υπεύθυνης της συγγραφικής ομάδας για το νέο βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού, ξεχωρίζουν στις κυριακάτικες αθηναϊκές εφημερίδες, διότι, παρόλο που είναι σχεδόν ταυτόχρονες, είναι τόσο διαφορετικές.

Λέει η κ. Γιαννάκου στη «Ελευθεροτυπία»: «Οι ίδιοι οι συγγραφείς παραδέχτηκαν ότι υπήρξαν αστοχίες. Ζήτησα και τη γνώμη της Ακαδημίας Αθηνών ... επειδή ήθελα μια πιο έγκυρη γνώμη. Με βάση αυτές τις κατευθύνσεις η συγγραφική ομάδα έκανε τις διορθώσεις».

Ταυτόχρονα η κ. Ρεπούση δήλωνε σε συνέντευξή της στα «Νέα»: « ....Πολλές από αυτές τις παρατηρήσεις προέρχονταν από συναδέλφους εκπαιδευτικούς ή ιστορικούς... Λάβαμε υπόψη μας τις παρατηρήσεις της Ακαδημίας Αθηνών, παρ’ όλο που πιστεύουμε ότι η Ακαδημία δεν είναι το αρμόδιο όργανο να κρίνει σχολικά βιβλία».

Ήδη, από αυτή την πρώτη σύγκριση φαίνεται καθαρά η διαφορετικότητα στην προσέγγιση. Η μεν υπουργός θεώρησε καθοριστικές τις συμβουλές της Ακαδημίας φρονώντας ότι αυτές χρησιμοποιήθηκαν ως κατευθυντήριες γραμμές για τις αλλαγές, ενώ η συγγραφέας έλαβε υπόψη τις εισηγήσεις, αν και θεωρεί πως η Ακαδημία δεν είναι το αρμόδιο όργανο που θα κρίνει για τις αλλαγές.

Στη συνέχεια η κ. Γιαννάκου αναφέρει: «Τη σχολική χρονιά που αρχίζει τώρα, θα αξιολογηθούν όλα τα καινούρια βιβλία και θα βγουν τα συμπεράσματα. Επομένως θα κριθεί εκ νέου. Σε αυτά τα ζητήματα, όμως, τον πρωτεύοντα ρόλο τον έχει ο δάσκαλος (σ.σ. στην τάξη)». Η κ. Ρεπούση για το ίδιο ζήτημα ανέφερε: «Οι αλλαγές στο βιβλίο έχουν ολοκληρωθεί, όπως έχουμε ήδη πει. Τα σχολικά βιβλία πρέπει να ανανεώνονται όταν έχουν καινούργια πράγματα να πουν και όχι για να επαναλάβουν τα παλιά και ξεπερασμένα σχήματα της γνώσης».

Τελικά, μόνο με τις δύο πιο πάνω αντιπαραβολές μπορεί ο καθείς να εξάγει τα συμπεράσματά του. Ποιός εμπαίζει το λαό και προς όφελος ποιανού; Η πολιτικός που αισθάνεται την προεκλογική περίοδο να ξεκινάει πρώιμα ή η συγγραφέας που προσπαθεί να περισώσει τόσο τη δική της αξιοπιστία όσο και της ομάδας της;

Η κ. Ρεπούση, πάντως, δεν έμεινε μέχρι εδώ. Σε άλλο σημείο της συνέντευξης υπογράμμισε: «Ο περίφημος συνωστισμός ανήκει πια στην ιστορία του βιβλίου και της διαμάχης γύρω από αυτό. Αντικαταστάθηκε με μια έκφραση που αποδίδει καλύτερα τις δραματικές συνθήκες της εξόδου των ελληνικών πληθυσμών της Μικράς Ασίας» και συνέχισε «Το Κυπριακό είναι ένα άλλο. Το υπουργείο Παιδείας της Κυπριακής Δημοκρατίας, παρ’ όλο που δεν είναι αρμόδιο να υπαγορεύει τις διατυπώσεις του βιβλίου, έστειλε τις παρατηρήσεις του. Ηθελε, για παράδειγμα, το \"κυπριακό ζήτημα\" να γίνει \"κυπριακό πρόβλημα\". Στην επανέκδοση του βιβλίου το αντίστοιχο κεφάλαιο φέρει αυτόν τον τίτλο».

Δηλαδή το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου πρέπει να ευγνωμονεί την κ. Ρεπούση για τις κατά χάριν αλλαγές που επέφερε στην πρώτη έκδοση, η δε Ακαδημία Αθηνών, η Εκκλησία και οι υπόλοιποι φορείς για την αντικατάσταση του «συνωστισμού» με τις «δραματικές συνθήκες» και διότι λήφθησαν υπόψη οι εισηγήσεις τους. Επίσης, ευχαριστίες πρέπει να εκφράσουν εκείνες οι ομάδες των δεξιών και αριστερών που κατά την κ. Ρεπούση ανέπτυξαν πολεμική στο βιβλίο με ομοιότητα στα επιχειρήματά τους. Το ερώτημα είναι: Τελικά οι κατ’ ευφημισμό αλλαγές είναι ικανές να αποκαταστήσουν την ιστορική αλήθεια ή είναι το νέο πυροτέχνημα για τα μάτια του κόσμου;

Κυριάκος Σ. Κολοβός

Αυτό το κείμενο είναι γραμμένο σε μονοτονικό. Διαβάστε την πολυτονική του έκδοση.

http://www.antibaro.gr