Ο καρκίνος της μήτρας, η κα Ρεπούση, ο Αλβέρτος και οι άφωνοι δάσκαλοι
Γιώργος Κακαρελίδης
Αντίβαρο, Απρίλιος 2007
Ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας είναι ο δεύτερος συχνότερος καρκίνος στις γυναίκες παγκοσμίως. Περίπου 500.000 νέες περιπτώσεις καρκίνου του τραχήλου διαγιγνώσκονται ετησίως. Στην Ευρώπη, καταγράφονται 60.000 νέες περιπτώσεις. Αφορά κυρίως γυναίκες ηλικίας 40 εώς 45 ετών όταν πολλές από αυτές έχουν ακόμη οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις. Το γεγονός αυτό έχει επομένως μεγάλες κοινωνικές προεκτάσεις.
Είναι προφανές ότι αν μπορούσε να βρεθεί τρόπος για έγκαιρη διάγνωση, αυτό θα έσωζε τις ζωές των πασχουσών γυναικών, θα επιδρούσε θετικά στην διατήρηση της οικογένειας, στα παιδιά , τους άντρες συζύγους και στην οικονομία. Τέτοιο διαγνωστικό τέστ ή
.δεν έχει βρεθεί ή δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικό, σύμφωνα με την κα Ρεπούση. Στο βιβλίο της Ιστορία της Στ Δημοτικού στα νεώτερα & σύγχρονα χρόνια και στην σελίδα 127 που καλύπτει τις νέες κατακτήσεις στην Ιατρική και τα νέα φάρμακα, δεν αναφέρεται η ύπαρξη του τέστ. Η κα Ρεπούση και η κα Ανδρεάδου (συν-συγγραφεύς) δεν λένε κουβέντα για το τεστ-παπ. Δεν λένε κουβέντα για τον άνθρωπο που με την ανακάλυψή του έσωσε και σώζει εκατομμύρια γυναίκες και μείωσε την θνησιμότητα κατά 70% μόνο στην Αμερική. Ο γιατρός Γ. Παπανικολάου (1883 1962), που το 1941 μας χάρισε το σημαντικότερο όπλο για την πρώιμη διάγνωση και πρόληψη του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας, είνσι
ανύπαρκτος γι αυτές και έτσι πρέπει να μείνει.
Ο άνθρωπος που έσωσε γυναίκες, παιδιά, οικογένειες δεν αξίζει μιας έστω και σαν τετσ-παπ αναφοράς, έστω και μόνον για να εντυπώνεται στα παιδιά και τους γονείς τους η ανάγκη για πρόληψη, που ειναι ιδιαίτερα χαμηλή στην χώρα μας. Ο γιατρός που προστάτεψε ουσιαστικά το δικαίωμα των γυναικών για έρωτα (μόνον οι ανέραστες δεν παθαίνουν συνήθως αυτόν τον καρκίνο) είναι υποδεέστερος από τις 7 γυναίκες μας που οδηγούν αυτοκίνητο το 1950 ή τις 2900 σωφερίνες μας, του 1957 και που κατέχουν ιδιαίτερο χώρο στην σελ 128. Ή από το ποδόσφαιρο και την Δόξα Δράμας σ όλη την σελίδα 132.
Αναρωτιέμαι τον αγνόησαν γιατί είναι άντρας μια και οι εν λόγω συγγραφείς ψάχνουν μανιωδώς να βρούν γυναίκες σε κάθε γεγονός και γωνίτσα ή γιατί είναι Έλληνας επιστήμων και σωτήρας.
Τώρα βέβαια αναφέροντας την φράση Έλληνας επιστήμων μούρθε στο νού εκείνος ο
.Μαυρο-θόδωρος (κατά κόσμον γνωστότερος ως Κων/νος Καραθεοδωρής 1873 1950).
Γι αυτόν ο Αϊνσταϊν λίγο πριν πεθάνει, εδήλωσε στην τελευταία συνέντευξή του απευθυνόμενος στους εκπροσώπους του τύπου: Κύριοι λυπάμαι που σας βλέπω έτοιμους να φύγετε χωρίς να μου υποβάλετε την ουσιαστικότερη ίσως ερώτηση. Ζητήσατε να σας απαντήσω σε χίλια δυο πράγματα, κανείς σας όμως δε θέλησε να μάθει ποιος μου άνοιξε το δρόμο προς την ανώτερη μαθηματική επιστήμη και έρευνα και για να μη σας κουράζω, σας το λέω έτσι απλά χωρίς λεπτομέρειες, ότι ο μεγάλος μου δάσκαλος υπήρξε ο αξεπέραστος Έλληνας Κων/νος Καραθεοδωρή στον οποίο εγώ προσωπικά (σσ. πχ ειδική θεωρία της σχετικότητος), αλλά και η μαθηματική επιστήμη, η φυσική (σσ. πχ Αρχή Καραθεοδωρή της Θερμοδυναμικής), η σοφία του αιώνα μας, χρωστάμε τα πάντα.
Βέβαια ο Καραθεοδωρής είχε ένα μεγάλο
. ελάττωμα. Φαίνεται ότι στο
στριμωξίδι της Σμύρνης (πήγε εκεί το 1920, προσκεκλημένος από τον Ελ. Βενιζέλο για να οργανώσει το Ιωνικό Πανεπιστήμο της Σμύρνης ναί οι Ελληνες είχαν από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αυτό το χούϊ να εκπολιτίζουν) δεν είχε εισιτήριο στο όνομά του και έτσι παρέμεινε άγνωστος στα μυαλά των συγγραφέων που ψάχνουν μανιωδώς για ντοκουμέντα (όπως αυτή η ανεκδιήγητη καθηγήτρια σε εκπομπή του Μega που απαίτησε από τον Κούνδουρο
ντοκουμέντα(!!!) για την απαγόρευση επί χρόνια της ταινίας του 1922 λές κι ο Καραμανλής θα τούστελνε την απαγόρευση σε γράμμα με αριθμό .. πρωτοκόλλου). Ισως πάλι επειδή ήταν Ελληνας.
Κατανοούμε ότι οι Αρ. Πουταχίδης και Αρμ. Τσίβας συν- συγγραφείς κι αυτοί , σαν άνδρες ίσως να μην έχουν ακούσει ή να μη δίνουν σημασία για το τεστ-παπ. Αλλά για τον Καραθεοδωρή και την εντροπία δεν έχουν ακούσει; Ολόκληρη σελιδάρα (102) για καφενεία και σχολειά στην Μικρά Ασία έχουν , δεν περίσσεψε μιά αράδα για το Ιωνικό Πανεπιστήμιο. ¨Η μισή αράδα για τον Καραθεοδωρή. Τι μυστήριο μ αυτούς τους συγγραφείς να θεωρούν πνευματικούς ανθρώπους μόνο τους λογοτέχνες και ποιητές και όχι τους επιστήμονες (σελ 133).
Θα μου πείτε: εδώ η Ακαδημία βρήκε δεκάδες χοντράδες στα βιβλία και ο Μίκης κατέβασε
καντήλια, αυτά σε μάραναν;
-Οχι δεν με μάραναν αυτά.
-Με μάρανε η Μαριέτα που δεν στέλνει στα σκουπίδια της ιστορίας αυτο το ανεκδιήγητο καρκίνωμα.
-Με μάρανε η Μαριέτα που δεν στέλνει στα σπίτια τους, κριτές , αξιολογητές , διοικητές του παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
-Με μάρανε ο Κωστάκης που δεν σκέφτεται τα παιδιά τα δικά του και του λαού του για την πλύση εγκεφάλου και την λοβοτομή που θα υποστούν με τα ανιστόρητα (όχι μόνο της ιστορίας) και αντιπαιδαγωγικά βιβλία που θα διδαχτούν.
-Με μάρανε ο Κωστάκης που δεν έστειλε τη Μαριέτα σπίτι της με το σκεπτικό εδώ, ρε, ολόκληρος Γιανναράς μας τάρριξε κανονικά και συ φτιάνεις επιτροπείες ακόμα; ώστε να τιμήσει το επίθετό του.
-Με μάρανε ο Γιωργάκης που δεν είπε ήμαρτον , εμείς κυβερνούσαμε τότε και να δείξει ότι αναγνωρίζοντας τα λάθη δεν θα τα επαναλάβει ως κυβέρνηση.
-Με μάρανε ο Πέτρος που η θητεία του στη φιλοσοφική Ιωαννίνων και η εντρύφησή του στις ανατολικές πολεμικές τέχνες, άλλη στάση θάπρεπε να του προσδώσουν.
-Με μάραναν οι γονείς που το μόνο που σκέφτονται είναι να στήσουν την κλήρωση για σημαιοφόρο στις παρελάσεις και δεν απέσυραν τα παιδιά τους ώστε να μην παρελαύνουν για μια πατρίδα που δεν υφίσταται στο βιβλίο.
-Με μάραναν οι γονείς που τα βάζουν με τους δασκάλους μόλις λίγο μαλώσει τον κλώνο τους για να τον επαναφέρει στην τάξη.
-Με μάραναν οι λαλίστατοι κατά τα άλλα συνδικαλιστές της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (ΣΣ. Κύριε διορθωτά: το Ελλάδος παρακαλώ σβήστε το) που κυττάνε μόνο τα οφίκια και τις κομματικές ντιρεκτίβες.
-Με μάραναν οι διευθυντές των σχολείων που μόνον διεύθυνση επί της ουσίας -δηλαδή επί του παραγομένου έργου, δεν ασκούν.
-Με μάραναν οι δάσκαλοι που κάθησαν τετρομαγμένοι στην καθημερινότητά τους και δεν όρθωσαν το ανάστημά τους στην επιβολή αυτών (και όχι μόνο) των ανεκδιήγητων εγχειρίδιων. Που έσκυψαν το κεφάλι και δεν αναφέρθηκαν διοικητικά ούτε κατήγγειλαν την μη ουσιαστική ενημέρωση τους, την μη ύπαρξη πιλοτικής φάσης σε πραγματικό χρόνο και σε αλλαγές ΠΡΙΝ εισαχθούν αυτά για διδασκαλία. Που φοβούνται μην χαλάσουν τις σχέσεις τους με συναδέλφους και αγελαίους κομματικούς συνωστισμούς. Που δεν τήρησαν τον όρκο τους προς την πατρίδα, το Σύνταγμα και ιδίως την ευθύνη τους προς τα Παιδιά.
-Χειρότερο όμως απ όλα με μαραίνει ο εαυτός μου και η προοπτική πλέον να πάψω να διδάσκω ουσιαστικά τα παιδιά, για να μην δημιουργώ εξ αντικειμένου ανταγωνιστές ενάντιους στα παιδιά μου.
Γιώργος Κακαρελίδης
γονιός και άλλα
ΥΓ Το παρόν δεν είναι copy-righted.
Οσα αναφέρω για τον Παπανικολάου και τον Καραθεοδωρής υπάρχουν παντού στο διαδίκτυο. Μπορείτε επίσης να πάτε και στο Ινστιτούτο Γ.Ν. Παπανικολάου http://www.inpap.org/ και στον Σύνδεσμο Φίλων Καραθεοδωρή http://www.karatheodori.gr/.
Αυτό το κείμενο είναι γραμμένο σε μονοτονικό. Διαβάστε την πολυτονική του έκδοση.
|