«Αυτά τα δέντρα δε βολεύονται με λιγότερο ουρανό...»
Αφιέρωμα στο νέο σχολικό βιβλίο
Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού
Περιεχόμενα
14.06.2007 ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ
ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ!!
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ!
Τις τελευταίες ημέρες εμφανίστηκε πρωτοσέλιδο στο
Βήμα με αναφορά σε
«ριζικές
και οριστικές αλλαγές» στο βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού.
Εντωμεταξύ όμως, τίποτα δεν έχει αλλάξει! Δεν
γνωρίζουμε αν αυτή η επικοινωνιακή στροφή είναι απλώς ένα τέχνασμα ή
είναι προπομπός κάποιας απόφασης για απόσυρση. Πάντως, είναι βέβαιον
ότι αυτό που χαρακτηρίζεται «ριζικές αλλαγές» είναι ουσιαστικά το
ίδιο με αυτό που το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ονόμασε «ανεπαρκείς
διορθώσεις». Δεν υπάρχουν νέες διορθώσεις από αυτές που κατέθεσε η κ.
Ρεπούση στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο την περασμένη εβδομάδα (και μάλιστα
παραδόθηκαν το βράδυ πριν την συνεδρίαση της επιτροπής του Π.Ι., αφήνοντας μόνο μία νύχτα
περιθώριο για την εκτίμηση των διορθώσεων!).
Tο απύθμενο θράσος της επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας συνεχίζεται. Σε
εκδήλωση στη Δράμα στις 11.06.2007 η κ.
Ρεπούση χαρακτήρισε την Ακαδημία Αθηνών «αναρμόδια να κρίνει το βιβλίο» και ότι
«δεν έχει την τεχνογνωσία» να το κάνει!! [Τα
ίδια ακριβώς επανέλαβε και στο
Βήμα της Κυριακής 17.06.2007]
Και δεν είναι μόνο η
προσβολή και απίστευτη απαξίωση του κορυφαίου πνευματικού ιδρύματος της
χώρας, είναι και το γεγονός ότι της δόθηκαν ρητές και κατηγορηματικές
εντολές από το ΥΠΕΠΘ να προβεί σε διορθώσεις με βάση τις παρατηρήσεις
της Ακαδημίας. |
Αρχές Ιουνίου:
Η συγγραφική ομάδα του
βιβλίου Ιστορίας, μετά από επτά μήνες σφοδρής κριτικής και
πλήρης αποδόμησης του εγχειριδίου, κριτική που για το ευρύ κοινό
(που δεν μπήκε σε περισσότερες λεπτομέριες) εστιάστηκε στην περιγραφή των
γεγονότων του 1922 με την απαράδεκτη
φράση
(σελ. 100):
«Χιλιάδες
Έλληνες συνωστίζονται στο λιμάνι προσπαθώντας
να μπουν στα πλοία και να φύγουν για την Ελλάδα»
για την οποία η έκθεση της
Ακαδημίας Αθηνών
σχολίαζε ότι:
«δεν
έχει αναφερθεί ότι εκδιώκονταν βίαια από τις εστίες τους. Δεν
αναφέρεται επίσης ότι και οι Έλληνες του Πόντου και της
Ανατολικής Θράκης, είτε εκδιώχθηκαν βίαια, είτε ωθήθηκαν στον
εκπατρισμό από τις εστίες τους.»
τελικά την
διόρθωσε
ως εξής:
«έγινε εγκατάλειψη της πόλης υπό δραματικές συνθήκες»
δηλαδή:
ούτε εκδίωξη, ούτε βία, ούτε αναφορά στους Έλληνες του Πόντου
και της Ανατολικής Θράκης, ούτε τίποτα. Μόνο «εγκατάλειψη υπό
δραματικές συνθήκες»!
Δραματικές
είναι οι συνθήκες συνέχισης της αμέριστης υποστήριξης της
συγγραφικής ομάδας. Ως πότε; Ποιος Έλληνας πιστεύει ακόμα ότι
έχει τη θέληση η ομάδα της κ. Ρεπούση να κάνει τις αλλαγές που
της επέβαλλε το ΥΠΕΠΘ με βάση την έκθεση της Ακαδημίας Αθηνών;
Τώρα που είχε την ευκαιρία να υλοποιήσει ικανοποιητικά ΜΙΑ έστω
από τις 81 διορθώσεις, την περιβόητη έκφραση περί «συνωστισμού»,
την οποία και ο τελευταίος πολίτης της χώρας θα απέρριπτε με
την πρώτη ανάγνωση ως απαράδεκτη, και δεν έκανε ούτε καν
αυτό! Συνέχισε «στο ίδιο βιολί»...
Το Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο, όπως και η Ακαδημία, ήταν σεμνό στην απόφασή του:
«ανεπαρκείς διορθώσεις» είπε. Οι Δραματικές
Συνθήκες και ο κοινωνικός θόρυβος που πλαισίωσαν αυτές τις
διορθώσεις, σε συνδυασμό με την τελική ανεπάρκειά τους,
μόνο σε ένα δρόμο οδηγούν:
Απόσυρση τώρα
και συγγραφή νέου βιβλίου με την επίβλεψη της Ακαδημίας Αθηνών!
31.05.2007
Ελεύθερος Τύπος: «Ανεπαρκείς
διορθώσεις»
στο βιβλίο κατά το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: «δεν
συμμορφώθηκαν με το πόρισμα της Ακαδημίας Αθηνών»
- Επιστολή στον Ελεύθερο Τύπο του
δάσκαλου Χρήστου Α.
Κορκόβελου (01/06/2007)
01.06.2007
Καθημερινή
Διορθώνεται το βιβλίο της Ιστορίας
(ανατρέπεται η έκφραση ανεπαρκείς διορθώσεις
με την έκφραση έγινε το 90% των διορθώσεων!!)
17.06.2007 Ελευθεροτυπία
Οι μικροδιορθώσεις άφησαν μουντζούρες στην
Ιστορία
Η εκδήλωση που διοργάνωσε το Αντίβαρο στις 17 Μαίου
στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ στην Αθήνα με θέμα τον
ΕΜΠΑΙΓΜΟ ΤΩΝ ΘΕΣΜΩΝ
(Διαβάστε το Δελτίου Τύπου και την Πρόσκληση)
είχε και θετικές και αρνητικές πτυχές. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν θετικότατη και ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Πολλές προσωπικότητες την πλαισίωσαν από όλους χώρους. Χαρακτηριστική η εκπροσώπηση του συλλόγου διατελεσάντων βουλευτών και ευρωβουλευτών (των οποίων το
ψήφισμα φιλοξενείται εδώ και αρκετό καιρό στο Αντίβαρο), της κ.
Αννας Συνοδινού και πολλών άλλων. Όμως η απουσία δημοσιογράφων (ειδικότερα των ισχυροτέρων ΜΜΕ) ήταν εκκωφαντική! Υπήρξε ένα τοπικό κανάλι της Κορίνθου που μαγνητοσκόπησε την εκδήλωση, και όταν λάβουμε το βίντεο, θα το τοποθετήσουμε στην ιστοσελίδα του Αντίβαρου!
Για την Ημερίδα μπορείτε να
διαβάσετε
κείμενο με σύντομη περιγραφή των
τοποθετήσεων των ομιλητών
στην Ημερίδα, αλλά και ένα σχετικό άρθρο από το Παρόν
(20.05.2007)
Προς το παρόν, παροτρύνουμε τους αναγνώστες μας να στείλουν επιστολές διαμαρτυρίας στους βουλευτές (ειδικότερα του κυβερνητικού κόμματος που έχει και την ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας), αλλά και στον τύπο. Βρείτε διευθύνσεις του τύπου και βουλευτών εδώ. Το περιεχόμενο θα μπορούσε να τονίζει
- το πάνδημο αίτημα για απόσυρση του βιβλίου, που τέμνει ολόκληρο το πολιτικό φάσμα
- τη μη τήρηση των διαδικασιών που το ίδιο το Υπουργείο χάραξε (πχ,
η αξιολόγηση από τους εκπαιδευτικούς με τα ερωτηματολόγια θα γίνει από την
επόμενη χρονιά, οι παρατηρήσεις της Ακαδημίας Αθηνών αγνοούνται, παρά τις ως τώρα αντίθετες διαβεβαιώσεις από τους αρμοδίους,
οι ως τώρα διορθώσεις χαρακτηρίζονται ανεπαρκείς από το ίδιο το
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, κοκ)
- ότι η μόνη λύση που απομένει είναι η απόσυρση του βιβλίου
και επανασυγγραφή του με την επίβλεψη της Ακαδημίας Αθηνών («Παρόν» 20.05.2007)
Διαβάστε και
δική μας σχετική επιστολή, που δημοσιεύθηκε στο Παρόν
(27.05.2007) στη σελίδα όπου φιλοξενείται άρθρο «Έκπτωτος ο Λιάκος - Τρεις
πρυτάνεις επί 11 χρόνια δεν εφαρμόζουν, παράνομα, την απόφαση του Συμβουλίου
της Επικρατείας»
Ο εμπαιγμός των θεσμών:
-
Αλληλογραφία Παπαγρηγορίου
(υπευθύνου του ΠΙ) με τη συγγραφική ομάδα το
2004
-
άρθρο όπου
αναλύεται η ανωτέρω αλληλογραφία και περιγράφεται μεταξύ
άλλων η αλαζονεία της συγγραφικής ομάδας στις
παρατηρήσεις του ΠΙ καθώς η έμμεση πίεση της
ελεγχόμενης (Ρεπούση) προς τον αρμόδιο αξιολογητή της
(Παπαγρηγορίου) μέσω του Τύπου (Τα Νέα) για να
υποχωρήσει!!!
- Απορίες για τη
διδαξιμότητα του
βιβλίου από τον σύμβουλο του ΠΙ Βώρο το
2005
-
Δελτίο Τύπου του
Παιδαγωγκού Ινστιτούτου (14.02.07)
-
το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο εκτιμά ότι το
βιβλίο αυτό θα πρέπει να αξιολογηθεί κατά
προτεραιότητα στο ειδικό πρόγραμμα αξιολόγησης των
νέων βιβλίων
-
Πόρισμα της Ακαδημίας Αθηνών
(18.03.07), που ουσιαστικά διαφωνεί κάθετα
με τον άξονα του βιβλίου,
επαναλαμβάνοντας παρατηρήσεις που είχαν επισήμως κατατεθεί
από τουλάχιστον δύο μέλη του ΠΙ πολύ ΠΡΙΝ την έγκριση του
βιβλίου, αλλά αγνοήθηκαν και τότε και τώρα... Γράφει η
Ακαδημία:
- Aισθητή είναι η απόκλιση του
βιβλίου από τις κατευθύνσεις και τους στόχους του
Διαθεματικού Eνιαίου Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών
Iστορίας (ΔEΠΠΣI), βάσει της κανονιστικής αποφάσεως
21072/Γ2
- Συμπερασματικά, το κείμενο του
διδακτικού εγχειριδίου
α. Δεν συμβάλλει στην ενίσχυση της εθνικής μνήμης και
της ελληνικής αυτογνωσίας.
β. Eπιδεικνύει προχειρότητα κατά την προσέγγιση
μείζονος σημασίας ζητημάτων του ιστορικού
παρελθόντος και αδυναμία διακρίσεως του εκάστοτε
ουσιώδους από το επουσιώδες.
γ. Παρουσιάζει ικανό αριθμό ανακριβειών, λαθών και
παραλείψεων ουσιώδους συχνά σημασίας
- Στην τελική κρίση περί του
εγχειριδίου οφείλει να αποδοθεί η επιβεβλημένη
βαρύτης στην επιταγή του Συντάγματος για την ανάπτυξη
μέσω της παιδείας της "εθνικής συνειδήσεως των Eλλήνων".
Τα ανωτέρω εξειδικεύονται στις επισυναπτόμενες ειδικές
παρατηρήσεις
-
Συνέντευξη της
Μαρίας Ρεπούση στο Φλας (27.03.07)
- Αρα για μία επέμβαση ουσιαστική
στο βιβλίο πρέπει να την προσδιορίσουμε κατά τη
διάρκεια της επόμενης χρονιάς.
- Υπάρχει ένας άξονας στο βιβλίο και
αυτόν σε καμία περίπτωση δε θα
τον αναιρέσουμε.
-
Εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ
με τα παροράματα και τις διορθώσεις στο βιβλίο (25.04.07)
- εντυπωσιακά επουσιώδεις διορθώσεις...
-
Δημοσίευμα στην Καθημερινή για τις διορθώσεις
(05.05.2007)
- Ο Γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας
κ.Καραμάνος ανακοίνωσε ότι μέχρι τα τέλη Μαΐου
αναμένεται να γίνουν οι διορθώσεις στο βιβλίο της
ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού, με βάση τις παρατηρήσεις που
συνέταξε η Ακαδημία Αθηνών και προώθησε στην
συντακτική επιτροπή
Συμπέρασμα:
Επί τρία τουλάχιστον έτη (2004-2007) αγνοούνται οι
παρατηρήσεις των αρμοδίων, επιδεικνύεται αλαζονεία απέναντί
τους, χρησιμοποιείται ο τύπος για πίεση προς αυτούς να
υποχωρήσουν(!), αγνοείται η απόφαση
για προτεραιότητα αξιολόγησης, και γίνονται τελικά επουσιώδεις
διορθώσεις/παροράματα για τη νέα χρονιά (2007/08), αφήνοντας την
"ουσιαστική επέμβαση" για μετά τις εκλογές (το
νωρίτερο τη μεθεπόμενη χρονιά, σύμφωνα με την κ. Ρεπούση),
παρόλο που ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΠΘ δηλώνει ότι οι
διορθώσεις θα γίνουν μέχρι τέλη Μαίου με βάση τις παρατηρήσεις
της Ακαδημίας Αθηνών!! Βέβαια, εμείς ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ότι τα
ερωτηματολόγια προς τους εκπαιδευτικούς ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΕΤΟΙΜΑ!
Όσο για το αν οι διορθώσεις μέσα στις επόμενες 20 μέρες θα
γίνουν με βάση το πόρισμα της Ακαδημίας αυτό είναι αδύνατον να
γίνει. Διαβάστε το!
Διαβάστε ολόκληρο το βιβλίο
(για να βγάλετε και μόνοι σας τα συμπεράσματά
σας)
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Κείμενα χωρισμένα στις εξής κατηγορίες
-
Ανακοινώσεις, ψηφίσματα
-
Κείμενα ορόσημο
-
Περί αναθεώρησης της Ιστορίας
-
Το βιβλίο ως ιδεολογικό όχημα
-
Κριτική επί του περιεχομένου
-
Κριτική επί της παιδαγωγικής
-
Θεσμικά ζητήματα
-
Περί των υπερασπιστών του βιβλίου
-
Ερωτήσεις στο κοινοβούλιο (με χρονολογική σειρά)
-
Αρθγογραφία στον τύπο
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Δράση!
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
ʼρθρα στο Αντίβαρο
Ανακοινώσεις, ψηφίσματα
- Ακαδημία
Αθηνών
-
Ψήφισμα
Ενωσης των διατελεσάντων Εκπροσώπων του Ελληνικού λαού
-
Η επιστολή του Αντίβαρου σε μονοτονικό
και
πολυτονικό
-
Ανακοίνωση για το περιεχόμενο
του σχολικού βιβλίου Ιστορίας της Στ' Δημοτικού, [Εταιρεία
Μακεδονικών Σπουδών]
- Επιστολή της Ενώσεως Σμυρναίων για το νέο βιβλίο, [Ένωση Σμυρναίων]
- Ιστορία Στ' Δημοτκού - Ελληνική Ιστορία ή Νεοταξική υστερία, [Επιστολή 40
δασκάλων]
- Δελτίο Τύπου του Αντίβαρου,
12 Μαρτίου 2007
και 02 Απριλίου 2007
-
Δελτίο
Τύπου της νομαρχίας Θεσσαλονίκης, [Παναγιώτης
Ψωμιάδης]
- Το ομόφωνο Ψήφισμα του Παγκόσμιου Ποντιακού
Συνεδρίου (ψηφίστηκε από εκπροσώπους 541 οργανώσεων από όλον τον
κόσμο, Αθήνα, Ιούλιος 2006)
- «Το νέο βιβλίο Ιστορίας της 6ης δημοτικού, που
βρίσκεται στη διαδικασία έκδοσης, έρχεται σε αντίθεση με ομόφωνες αποφάσεις της
Βουλής των Ελλήνων, παραποιεί την Ιστορία, απενοχοποιεί τον τουρκικό εθνικισμό,
αποσιωπά τις διώξεις των χριστιανικών πληθυσμών και προσβάλλει ιδιαίτερα τον
ποντιακό ελληνισμό που υπέστη Γενοκτονία. Ζητάμε να επανεξεταστεί η σχετική
έκδοση, ώστε να είναι συμβατή και με τις αποφάσεις του ελληνικού Κοινοβουλίου,
αλλά και με τη συλλογική ιστορική μνήμη του ποντιακού ελληνισμού και του συνόλου
του ελληνικού λαού».
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Κείμενα ορόσημο
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Περί αναθεώρησης της Ιστορίας
υπογράψτε για την απόσυρση του
βιβλίου!
Το βιβλίο ως ιδεολογικό όχημα
-
Tο βιβλίο της Ιστορίας ως σημείο της Ιστορίας, [Γιώργος Καστρινάκης]
-
«Οι τρεις τρόποι άλωσης του έθνους και της πατρίδας», [Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης], Αντίβαρο, Μάιος 2007
-
Το πολιτικώς ορθό, ο πολιτιστικός μαρξισμός και τα νέα σχολικά βιβλία,
[Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης]
-
Ο ολοκληρωτισμός του «πολιτικώς ορθού»,
[Διαμαντής Μπασάντης]
- Απάντηση σε άρθρο "Η φτώχεια του εθνικο-λαϊκισμού", [Παναγιώτης Ήφαιστος]
- Νέο βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού, [Μιχαήλ Ρεμούνδος]
-
Το βιβλίο είναι για το σκουπιδοτενεκέ!, [ΚΛΑΙΡΗ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ (πρώην
υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού)]
-
Η
διπλωματία των σχολικών βιβλίων, [Κωνσταντίνος Χολέβας]
-
H επανοικείωση των σημασιών, [Γιώργος
Καστρινάκης]
-
Με αφορμή το Βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού Σχολείου
πολιτικός σχολιασμός των κομμάτων, [Δημήτρης
Γερούκαλης]
-
Στοχοποιήσεις (με αφορμή το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄
Δημοτικού), [Γιώργος Παπαγιαννόπουλος]
-
Η προπαγάνδα της Νέας Τάξης ως αντικαταθλιπτικό της
ελληνικής αριστεράς , [Κρίτων Σαλπιγκτής]
-
Ιδεολογικός Γενιτσαρισμός στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο,
[Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης]
-
Πώς γράφεται η Ιστορία,
[Δρ. Ν.Καλογερόπουλος-Kaloy]
-
Το «ευρωπαϊκόν» και το «αμερικανικόν», [Χρήστος Γιανναράς]
-
Το
παρασκήνιο πίσω από την αντεθνική στροφή της Παιδείας μας, [Παναγιώτης Α.
Καράμπελας]
-
Για τα σχολικά βιβλία Ιστορίας, [Γιώργος
Ρακκάς]
-
Η ιστορία της
επανάστασης του 1821 σε «εξομαλυμένη» μορφή στο νέο βιβλίο της στ'
δημοτικού, [Κρίτων Σαλπιγκτής]
- Η εκδίκηση των
«αυτοχθόνων»,
[Βλάσης Αγτζίδης]
- «Στα Νεότερα και Σύγχρονα Χρόνια»
, [Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης]
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Κριτική επί του περιεχομένου
-
ʼρθρα του Κώστα Ζουράρι - αναδημοσιεύσεις από τη Μακεδονία
- «ύβρις δε δη πολυώνυμον» βιβλίο «Ιστορίας» για την Έκτη
Δημοτικού των Ελληνοπαίδων μέρος β,
- «ύβρις δε δη πολυώνυμον» βιβλίο «Ιστορίας» για την Έκτη
Δημοτικού των Ελληνοπαίδων,
- «Plus c' est local c' est universel».. άλλως, η καθ'ημάς Οικουμενικότης και η συνοικιακή «παγκοσμιοποίηση της «ιστορίας» τους...
-
«η πνευματική ζωή» της αμουσίας, άλλως ο γενοκτόνος λαπάς της «ιστορίας»για την Στ'Δημοτικού,
- Προσθήκες και βελτιώσεις στο βιβλίο της Ιστορίας για την Στ Δημοτικού
- Κι άλλη ξέχειλη Επιστήμη από την "Ιστορία" της Στ Δημοτικού
-
Απροσωπία και ραγιάδικες αμερικανιές (το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ'
δημοτικου, μέρος βον)
- «εγώ δεν είμαι με τη
γνώμη σας, είμαι με τους Φτατζέζους», άλλως, το βιβλίο της Ιστορίας για την ΣΤ'
Δημοτικού (Γ' Μέρος)
- «Οι Έλληνες,
το 1940-41, απομακρύνουν τα Ιταλικά στρατεύματα από τα ελληνοαλβανικά
σύνορα» (Ιστορία Στ' Δημοτικού, σελ. 109)
-
«Συνωστισμένοι» στα τείχη της Πόλης, [Δημήτρης Νατσιός]
-
Ελληνορθόδοξη Παιδεία και ανορθόδοξη Ιστορία, [Κωνσταντίνος
Χολέβας]
-
Οι Τούρκοι μαθητές του δημοτικού διδάσκονται έναν αλυτρωτισμό που ξεπερνά τα όρια του παραλόγου, [Φαίδων Χατζάκης]
-
Τα λάθη της ιστορίας μας, [Βασίλης Πάνος]
- Ο Φωτάκος Διαψεύδει τους Φωταδιστές, [Κωνσταντίνος Χολέβας]
- Πικρό αφιέρωμα στους Ρεπούσειους Παραχαράκτες, [Σταύρος Καρκαλέτσης]
-
Ο καρκίνος της μήτρας, η κα Ρεπούση, ο Αλβέρτος και οι
άφωνοι δάσκαλοι, [Γιώργος Κακαρελίδης]
-
Η παραχάραξη της Ιστορίας από το βιβλίο της ΣΤ΄Δημοτικού,
[Χριστιάννα Λούπα]
-
Μια
κριτική στο επιχείρημα περί «αιματοβαμμένης» ιστορίας., [Δημήτριος Α.
Μάος]
-
Το Κρυφό Σχολειό:
Μύθος ή Πραγματικότητα;, Αποστολική Διακονία της
Εκκλησίας της Ελλάδος
-
Βιβλίο Ιστορίας της 6ης Δημοτικού: η «ανάδειξη του ρόλου των
γυναικών» και άλλες ιστορίες, [Μαρία Δημητριάδου]
-
Δύο επιπλέον
ανακρίβειες του βιβλίου Ιστορίας της Στ' Δημοτικού [Χρήστος
Ζαφειρόπουλος]
-
Παλαιών Πατρών Γερμανός, [Κωνσταντίνος
Χολέβας]
-
Εξόδου το ανάγνωσμα, [Κωνσταντίνος
Χολέβας]
-
Το Μικρασιατικό Ζήτημα στο νέο βιβλίο της Στ Δημοτικού,
[Κώστας Φωτιάδης]
-
Σμύρνη 1922: Συνωστισμός στην παραλία!, [Βλάσης Αγτζίδης]
-
Ο Σμυρνιός (ποίημα), [Μαίρη Σακελλαροπούλου]
-
Χαριστική βολή
στην Ιστορία της ΣΤ Δημοτικού!, [Βασίλης Στοϊλόπουλος]
-
Η
μυστική ιστορία, [Απόστολος Διαμαντής]
-
Κατά του βιβλίου Ιστορίας της Στ' Δημοτικού, [Βάσος Φτωχόπουλος]
-
19 Μαίου - ημέρα μνήμης για τους 352000 αθώους νεκρούς του Πόντου, [Μιλτιάδης
Σ.]
-
Σχετικά με το «νέο» βιβλίο Ιστορίας της 6ης δημοτικού,
[Βλάσης Αγτζίδης]
-
Κάποιος Κύριος Κοσμάς, [Κωνσταντίνος
Χολέβας]
-
Μια σχολική ιστορία χωρίς εθνική αξιοπρέπεια,
[Κωνσταντίνος Χολέβας]
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Κριτική επί της παιδαγωγικής
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Θεσμικά και διαδικαστικά ζητήματα
-
Μία άλλη άποψη για
το βιβλίο [Αυγουστίνος Τσιριμώκος]
-
Το βιβλίο
Ιστορίας της Στ΄ τάξης και η καταστρατήγηση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών [Χρήστος Κορκόβελος]
- Απόλυση Γιώργου Δελαστίκ από την Καθημερινή, [Επιστολή προς ΕΣΗΕΑ]
- Γιατί; Γιατί έτσι. (ένα άρθρο και μία ερώτηση στη Βουλή για εμπορική διαφήμιση σε βιβλίο του Δημοτικού!), [Δημήτρης Κωνσταντάρας]
-
Λόγος παραινετικός προς την Υπουργό Παιδείας για να αποσυρθεί το
αντιπαιδαγωγικό, αναληθές και έκνομο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, [Χρήστος Α. Κορκόβελος]
-
Πως «γράφεται» η ιστορία, [Δημήτρης
Κωνσταντάρας]
-
Προς τον δάσκαλο της
ΣΤ΄ Δημοτικού,
[Δημήτρης Νατσιός]
-
Απόσυρση, όχι «διόρθωση» του βιβλίου ιστορίας της έκτης Δημοτικού, [Γεώργιος Ι. Μάτσος]
-
Βιβλίο
Ιστορίας ή βιβλίο γενναιοδωρίας (στους γείτονες); Αποκαλύψεις από τα
λόγια της ίδιας της Υπουργού! [Μάρκος Παπαευαγγέλου]
-
O Nαυτίλος για το βιβλίο Ιστορίας, [Στάθης Σ.]
- Σκέψεις και κρίσεις πάνω στο
περιεχόμενο του νέου εγχειριδίου Ιστορίας της Στ' Δημοτικού, [Νίκος Λυγερός, Αντώνης Παυλίδης]
- Το νέο διδακτικό εγχειρίδιο Ιστορίας της 6ης Δημοτικού,
[Νίκος Λυγερός, Αντώνης Παυλίδης]
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Περί των υπερασπιστών του βιβλίου
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Ερωτήσεις στο κοινοβούλιο και άρθρα βουλευτών
-
Eρώτηση: Να αποσυρθεί το βιβλίο Ιστορίας της Στ Δημοτικού,
21.12.2006 : Μπεκίρης Μιχάηλ (Αχαΐας), Κοντογιάννης Γιώργος
(Ηλείας), Κασαπίδης Γεώργιος (Κοζάνης), Καρπούζας Αντώνιος
(Πιερίας), Γιαννάκης Μιχαήλ (Βοιωτίας), Καλογήρου Χριστιάνα
(Λέσβου), Μπούγας Ιωάννης (Φωκίδας).
-
Ερώτηση του
βουλευτή κ. Ν. Γκιουλέκα
-
ʼρθρο και ερώτηση
του βουλευτή κ. Δ. Κωνσταντάρα
-
Ερώτηση του βουλευτή κ. Γ. Κοντογιάννη
-
Ερώτηση του βουλευτή κ. Σ. Παπαθεμελή
- Ο κ. Π. Κρητικός (πρώην αντιπρόεδρος
της Βουλής) υπέγραψε την επιστολή
μας, όπως και δύο ακόμη πρώην βουλευτές ο κ. Ελ. Βερυβάκης και ο
κ. Δ.
Βουνάτσος.
- Ερώτηση στο
ευρωκοινοβούλιο από τον Γ. Καρατζαφέρη, 07/03/2007
-
Γιατί; Γιατί έτσι. (ένα άρθρο και μία ερώτηση στη Βουλή για
εμπορική διαφήμιση σε βιβλίο του Δημοτικού!), [Δημήτρης
Κωνσταντάρας]
-
Ψήφισμα
Ενωσης των διατελεσάντων Εκπροσώπων του Ελληνικού λαού
[ʼννα Συνοδινού, Αριστείδης Δημόπουλος]
- «Το βιβλίο ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού πρέπει να αποσυρθεί»
Γεώργιος Σούρλας, Α' Αντιπρόεδρος της Βουλής
- Ερώτηση
του Μιλτιάδη Έβερτ: «Δεν διορθώνεται, καταργείται»
-
ʼντε παιδιά
να τελειώνουμε, [Δημήτρης Κωνσταντάρας]
-
Η μανία αποδόμησης των μύθων [Αντώνης Σαμαράς]
-
ʼμεση απόσυρση του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ Δημοτικού, [Αδάμ
Π. Ρεγκούζας]
- (ΝΕΟ!)
Το Βιβλίο της Ιστορίας και η εθνική λοβοτομή, [Σοφία
Βούλτεψη]
υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Σταχυολόγημα
αναφορών στον τύπο για το βιβλίο Ιστορίας
Υπογράψτε για την απόσυρση του βιβλίου!
Αφιέρωμα στο Χρήστο Γιανναρά με ΟΛΑ τα ηχητικά ντοκουμέντα από τις ραδιοφωνικές του εκπομπές στο ΣΚΑΙ!
Η επιστολή μας σε μονοτονικό και
πολυτονικό.
Υπογράψτε την!
Και μία γελοιογραφία! (από το περιοδικό Ρεσάλτο)
Το Αντίβαρο συμμετέχει στην εκστρατεία που άφησε
σε όλους μας ως παρακαταθήκη η Αμαλία Καλυβίνου
«Ο
ασθενής έχει το δικαίωμα του σεβασμού του προσώπου του
και της ανθρώπινης αξιοπρέπειάς του»
(σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 47 του Ν. 2071/
1992)
«Να
γίνουν εξαίρεση οι αλμπάνηδες ρε παιδιά,
όχι ο
κανόνας...»
(Αμαλία Καλυβίνου, 1977-2007)
|
| |