Κατηγορίες

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης και τα ανθρώπιμα δικαιώματα

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
ʼγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!
 

 

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης και τα ανθρώπιμα δικαιώματα

Κωνσταντίνος Χολέβας

Πολιτικός Επιστήμων

 

Στα μέσα Αυγούστου ένα Εφετείο του κράτους των Σκοπίων επικύρωσε την ποινή δεκαοκτάμηνης φυλακίσεως που είχε επιβληθεί στον Αρχιεπίσκοπο Αχρίδος Ιωάννη, ο οποίος εκφράζει την κανονικότητα στο κράτος των Σκοπίων, δηλαδή την νομιμότητα με βάση τους εκκλησιαστικούς κανόνες της Ορθοδοξίας. Ο Ιωάννης κλείσθηκε αμέσως στην φυλακή της πόλης Μπίτολα ( Μοναστήρι) και υποβάλλεται καθημερινώς σε διάφορες ταπεινώσεις. Υποχρεώθηκε να βγάλει το ράσο του, φωτογραφίζεται καθημερινά μέσα στο κελλί από τους φύλακες, του απαγορεύονται οι επισκέψεις και του αφαιρέθηκε δια της βίας ένα αντίτυπο της Καινής Διαθήκης. Η κατηγορία εναντίον του είναι « υποκίνηση θρησκευτικού και εθνικού φανατισμού». Η πραγματική αιτία του διωγμού είναι το γεγονός ότι η ποιμαντική εργασία του Αρχιεπισκόπου Ιωάννη και η αναγνώρισή του από όλο τον κόσμο της Ορθοδοξίας αποκαλύπτει τη γυμνότητα και την αντικανονικότητα της σχισματικής « Ορθόδοξης Εκκλησίας της Μακεδονίας», την οποία χρησιμοποιεί η σκοπιανή κυβέρνηση για εθνικιστικούς και προπαγανδιστικούς σκοπούς.

Ο Ιωάννης (Γιόβαν) είναι γέννημα και θρέμμα του ταλαιπώρου Ορθοδόξου πληθυσμού που ζει στο κράτος των Σκοπίων και αναζητεί την ταυτότητά του κάτω από την καταπιεστική προπαγάνδα του « μακεδονισμού». Έχει παρακολουθήσει μεταπτυχιακές σπουδές Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Αρχικά χειροτονήθηκε μητροπολίτης από την σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων, η οποία αποτελεί κατασκεύασμα του κομμουνιστικού καθεστώτος του Τίτο από το 1967. Τότε τρείι Μητροπόλεις στο νότο της ενιαίας Γιουγκοσλαβίας αποσχίσθηκαν αυθαιρέτως από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Σερβίας και με κρατική εντολή δημιούργησαν μία σχισματική εκκλησιαστική οντότητα, την οποία καμμία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν αναγνωρίζει. Μετά τις κοσμοϊστορικές αλλαγές του 1990- 1991 άρχισαν συζητήσεις μεταξύ των Σκοπιανών Επισκόπων και της Σερβικής Εκκλησίας με στόχο την άρση του σχίσματος και την επανένταξη της περιοχής Σκοπίων στην κανονική εκκλησιαστική τάξη μέσω του Σερβικού πατριαρχείου, απ’όπου είχαν αποσχισθεί. Όταν οι συζητήσεις έφθασαν σε καλό σημείο η αντιπροσωπία των Σκοπιανών Επισκόπων υπέγραψε στο Βελιγράδι συμφωνία ότι θα επανενταχθούν στην Σερβική Εκκλησία και θα τους δοθεί μία μορφή αυτονομίας υπό το ιστορικό όνομα της Αρχιεπισκοπής Αχρίδος. Μόλις επέστρεψαν στα Σκόπια οι δύο από τους τρεις υπογράψαντες άλλαξαν γνώμη πιεζόμενοι φορτικά από την Κυβέρνηση και τον Τύπο. Ο μόνος που έμεινε σταθερός στην υπογραφή του ήταν ο Ιωάννης, ο οποίος έκτοτε εκπροσωπεί τους κανόνες και την αλήθεια της Ορθοδοξίας στην ΠΓΔΜ.

Στις 24 Μαίου 2005 η Σερβική Εκκλησία ανεγνώρισε την Αρχιεπισκοπή Αχρίδος επισήμως ως ημιαυτόνομη οντότητα , όρισε τον Ιωάννη Αρχιεπίσκοπο και εξέλεξε τοπική Σύνοδο με μέλη άλλους δύο Επισκόπους. Η ποιμαντική δράση του Ιωάννη και των συνεργατών του έφερε κοντά του πολλούς κληρικούς, μοναχούς και πιστούς παρά τα εμφανή μέτρα κρατικής καταστολής. Η αστυνομία συνεχώς παρεμπόδιζε την δημόσια λατρεία, οι πιστοί εδέχοντο συστάσεις να μην εγκαταλείψουν το κομμουνιστικό απολίθωμα της δήθεν Μακεδονικής Εκκλησίας, και τουλάχιστον δύο ναοί καταστράφηκαν από γνωστούς- αγνώστους με ανοχή των κρατικών αρχών. Είναι όντως πρωτοφανές στις αρχές του 21ου αιώνος να διώκεται απηνώς η κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία και οι κληρικοί της από τον κρατικό μηχανισμό μιας χώρας, η οποία θέλει να εμφανίζεται ως υποψήφιο μέλος της Ευρ. Ενώσεως. Οι κυβερνήσεις της ΠΓΔΜ συνεχίζουν να καλλιεργούν τα ιδεολογήματα του Τίτο όχι μόνο στον ιστορικό- εθνολογικό τομέα , αλλά και στον εκκλησιαστικό.

Για την φυλάκιση του Αρχιεπισκόπου Ιωάννη διαμαρτυρήθηκαν δημοσίως το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το Πατριαρχείο Μόσχας, το πατριαρχείο Σερβίας, η Εκκλησία της Ελλάδος, η Σύνοδος των Ρωμαιοκαθολικών Επισκόπων της Ευρώπης κ.α. Εκείνοι που έμειναν ασυγκίνητοι και σιωπηλοί είναι οι συνήθεις διαμαρτυρόμενοι για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα εντός Ελλάδος. Όλοι εκείνοι οι που υψώνουν το λάβαρο του χωρισμού Εκκλησίας και Πολιτείας τηρούν αιδήμονα σιγήν, όταν η κυβέρνηση των Σκοπίων χρησιμοποιεί για εθνικιστικούς λόγους μία σχισματική « Εκκλησία» και για να την προστατεύσει φυλακίζει σαν κοινό εγκληματία τον Αρχιεπίσκοπο Αχρίδος. Όλοι εκείνοι οι συμπατριώτες μας που κατηγορούν διαρκώς το Ελληνικό Κράτος ή την Εκκλησία της Ελλάδος για δήθεν καταπίεση διαφόρων ομάδων δεν δείχνουν την αντίστοιχη ευαισθησία μπροστά στην οφθαλμοφανή καταπίεση των δικαιωμάτων του Αρχιεπισκόπου Ιωάννη. Φαίνεται ότι τα Σκόπια έχουν πάρει συγχωροχάρτι για κάθε αυθαιρεσία τους από τους Έλληνες « προοδευτικούς» .

Κ.Χ. 14/9/2005

 

 

 

 

 

http://www.antibaro.gr