Κατηγορίες

 Η αδικία σε βάρος της Ελλαδικής Εκκλησίας (επιστολή)

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
ʼγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!

 

Η αδικία σε βάρος της Ελλαδικής Εκκλησίας
(επιστολή που εστάλη σε εφημερίδες από τον αναγνώστη μας Απόστολο Αλεξάνδρου)

 

Κύριε Διευθυντά,

Αναφέρει συχνά ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος το παράπονό του για την συμπεριφορά της Ελλαδικής Εκκλησίας, ως θυγατέρας Εκκλησίας προς τη «Μητέρα Εκκλησία». Μάλιστα στις 6-12-2003 από τα Μύρα της Λυκίας ο Οικουμενικός Πατριάρχης είπε ότι υπάρχουν κάποιες θυγατέρες Εκκλησίες που ποτίζουν το Πατριαρχείο με ξύδι και χολή. Όμως έχει σκεφτεί ο κ. Βαρθολομαίος αν η συμπεριφορά της Μητέρας Εκκλησίας προς τη θυγατέρα Εκκλησία είναι δίκαιη και σωστή; Και για να γίνω πιο σαφής:

Είναι γνωστό ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι αυτό που έδωσε την αυτοκεφαλία στις περισσότερες Ορθόδοξες Εκκλησίες, πολλές εκ των οποίων ανυψώθηκαν σε Πατριαρχεία. Συγκεκριμένα :

- Το 1589 αναγνωρίσθηκε ως Πατριαρχείο η Εκκλησία της Ρωσίας

- Το 1879 αναγνωρίσθηκε το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Σερβίας και το 1920 ανυψώθηκε σε Πατριαρχείο. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι το 1922, για Συνοδικού Τόμου και σύμφωνα «προς τα συμβαινούσας πολιτικάς μεταβολάς και τα της εκκλησιαστικής διοικήσεως προσαρμόζειν και διευθετείν όρια» (Συνοδικός Τόμος) ενώθηκαν με την Εκκλησία της Σερβίας οι περιοχές των Σκοπίων, της Πελαγονίας, της Αχρίδας, των Πρεσπών, της Στρωμνίτσης καθώς και επαρχίες της Βοσνίας - Ερζεγοβίνης, της Δαλματίας, του Μαυροβουνίου κ.α., που μέχρι τότε ανήκαν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο (!).

- Το 1885 αναγνωρίσθηκε το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ρουμανίας, η οποία το 1925 ανυψώθηκε σε Πατριαρχείο με την έγκριση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, δια σχετικού Τόμου.

- Το 1945 ανακηρύχθηκε αυτοκέφαλη η Εκκλησία της Βουλγαρίας, με έκδοση σχετικού Τόμου.

- Το 1924 αναγνωρίσθηκε το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Πολωνίας.

- Το 1937 ανακηρύχθηκε Αυτοκέφαλη η Εκκλησία της Αλβανίας, στην οποία προσαρτήθηκαν και οι περιοχές της ελληνικής κοινότητας της Βορείου Ηπείρου (Αργυροκάστρου, Αγ, Σαράντα, Κορυτσάς κλπ)

- Το 1998 ανακηρύχθηκε Αυτοκέφαλη η Εκκλησία της Τσεχίας και Σλοβακίας, που μέχρι τότε ήταν αυτόνομη.

Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις το όρια δικαιοδοσίας των Εκκλησιών αυτών ταυτίζονταν με τα εθνικά όρια, και όπου χρειάστηκε, όπως στην Εκκλησία της Σερβίας, έγιναν παραχωρήσεις από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως προαναφέρθηκε.

Και τίθενται τα εξής θέματα :

(α) ΓΙΑΤΙ, ΟΤΑΝ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΕΔΙΝΕ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΥΨΩΝΕ ΣΕ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΔΕΝ ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΚΑΙ ΕΔΑΦΩΝ ΑΥΤΩΝ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΝΑ ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΟΡΙΑ;

(β) ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑΣ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 1928. ΣΥΝΕΠΩΣ ΑΥΤΟ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΠΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΚΡΑΤΗΣΕ ΤΙΣ «ΝΕΕΣ ΧΩΡΕΣ» ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΣΤΕΡΗΘΕΙ ΕΔΑΦΩΝ. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΕΕΙ ΑΛΛΑ….

(γ) ΓΙΑΤΙ ΕΝΩ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΕΔΕΙΞΕ ΤΟΣΗ ΜΕΓΑΛΟΨΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΜΙΚΡΟΨΥΧΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ;

(δ) ΓΙΑΤΙ ΕΝΩ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ (Π.Χ. ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΕΡΒΙΑΣ) ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΤΟ 1922 ΕΔΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΛΕΣΤΗΚΕ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΤΙ ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΟΡΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ, ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΤΟ 1928 ;

(ε) ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ;

• ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ Η ΠΙΟ ΑΔΙΚΗΜΕΝΗ ΘΥΓΑΤΕΡΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ;

• ΜΗΠΩΣ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΤΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΦΟΡΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΠΟΥ ΕΠΙ 75 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΤΑΙ;

• ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΑΥΤΗ Η ΑΔΙΚΙΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ;

 

Με τιμή,

Απόστολος Αλεξάνδρου

9.12.2003, Θεσσαλονίκη

 

 

http://antibaro.gr