Κατηγορίες |
Η αδικία σε βάρος της Ελλαδικής Εκκλησίας (επιστολή) |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Η αδικία σε βάρος
της Ελλαδικής Εκκλησίας
Κύριε Διευθυντά, Αναφέρει συχνά ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος το παράπονό του για την συμπεριφορά της Ελλαδικής Εκκλησίας, ως θυγατέρας Εκκλησίας προς τη «Μητέρα Εκκλησία». Μάλιστα στις 6-12-2003 από τα Μύρα της Λυκίας ο Οικουμενικός Πατριάρχης είπε ότι υπάρχουν κάποιες θυγατέρες Εκκλησίες που ποτίζουν το Πατριαρχείο με ξύδι και χολή. Όμως έχει σκεφτεί ο κ. Βαρθολομαίος αν η συμπεριφορά της Μητέρας Εκκλησίας προς τη θυγατέρα Εκκλησία είναι δίκαιη και σωστή; Και για να γίνω πιο σαφής: Είναι γνωστό ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι αυτό που έδωσε την αυτοκεφαλία στις περισσότερες Ορθόδοξες Εκκλησίες, πολλές εκ των οποίων ανυψώθηκαν σε Πατριαρχεία. Συγκεκριμένα : - Το 1589 αναγνωρίσθηκε ως Πατριαρχείο η Εκκλησία της Ρωσίας - Το 1879 αναγνωρίσθηκε το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Σερβίας και το 1920 ανυψώθηκε σε Πατριαρχείο. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι το 1922, για Συνοδικού Τόμου και σύμφωνα «προς τα συμβαινούσας πολιτικάς μεταβολάς και τα της εκκλησιαστικής διοικήσεως προσαρμόζειν και διευθετείν όρια» (Συνοδικός Τόμος) ενώθηκαν με την Εκκλησία της Σερβίας οι περιοχές των Σκοπίων, της Πελαγονίας, της Αχρίδας, των Πρεσπών, της Στρωμνίτσης καθώς και επαρχίες της Βοσνίας - Ερζεγοβίνης, της Δαλματίας, του Μαυροβουνίου κ.α., που μέχρι τότε ανήκαν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο (!). - Το 1885 αναγνωρίσθηκε το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ρουμανίας, η οποία το 1925 ανυψώθηκε σε Πατριαρχείο με την έγκριση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, δια σχετικού Τόμου. - Το 1945 ανακηρύχθηκε αυτοκέφαλη η Εκκλησία της Βουλγαρίας, με έκδοση σχετικού Τόμου. - Το 1924 αναγνωρίσθηκε το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Πολωνίας. - Το 1937 ανακηρύχθηκε Αυτοκέφαλη η Εκκλησία της Αλβανίας, στην οποία προσαρτήθηκαν και οι περιοχές της ελληνικής κοινότητας της Βορείου Ηπείρου (Αργυροκάστρου, Αγ, Σαράντα, Κορυτσάς κλπ) - Το 1998 ανακηρύχθηκε Αυτοκέφαλη η Εκκλησία της Τσεχίας και Σλοβακίας, που μέχρι τότε ήταν αυτόνομη. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις το όρια δικαιοδοσίας των Εκκλησιών αυτών ταυτίζονταν με τα εθνικά όρια, και όπου χρειάστηκε, όπως στην Εκκλησία της Σερβίας, έγιναν παραχωρήσεις από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως προαναφέρθηκε. Και τίθενται τα εξής θέματα : (α) ΓΙΑΤΙ, ΟΤΑΝ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΕΔΙΝΕ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΥΨΩΝΕ ΣΕ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΔΕΝ ΚΡΑΤΟΥΣΕ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΚΑΙ ΕΔΑΦΩΝ ΑΥΤΩΝ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΝΑ ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΟΡΙΑ; (β) ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑΣ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 1928. ΣΥΝΕΠΩΣ ΑΥΤΟ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΠΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΚΡΑΤΗΣΕ ΤΙΣ «ΝΕΕΣ ΧΩΡΕΣ» ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΣΤΕΡΗΘΕΙ ΕΔΑΦΩΝ. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΕΕΙ ΑΛΛΑ . (γ) ΓΙΑΤΙ ΕΝΩ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΕΔΕΙΞΕ ΤΟΣΗ ΜΕΓΑΛΟΨΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΜΙΚΡΟΨΥΧΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ; (δ) ΓΙΑΤΙ ΕΝΩ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ (Π.Χ. ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΕΡΒΙΑΣ) ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΤΟ 1922 ΕΔΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΛΕΣΤΗΚΕ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΤΙ ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΟΡΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ, ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΤΟ 1928 ; (ε) ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ; ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ Η ΠΙΟ ΑΔΙΚΗΜΕΝΗ ΘΥΓΑΤΕΡΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ; ΜΗΠΩΣ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΤΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΦΟΡΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΠΟΥ ΕΠΙ 75 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΤΑΙ; ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΑΥΤΗ Η ΑΔΙΚΙΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ;
Με τιμή, Απόστολος Αλεξάνδρου 9.12.2003, Θεσσαλονίκη
|