10/1997 http://library.techlink.gr/4t/article.asp?mag=1&issue=4&article=809

ΙΣΑΛΟΣ ΓΡΑΜΜΗ
ΚΩΣΤΑΣ ΖΟΥΡΑΡΙΣ

L' inculture arrogante*

«Φευ! διατί από όλην αυτήν την λόχμην, την ποικίλην και πολύχρωμον και
ανθοφορούσαν να εξέρχωνται άκανθαι, συρίζουσαι γλώσσαι, έχιδναι; Και πώς
ηλλοιώθη το κάλλος της φύσεως, και το μιαρόν πνεύμα εισέβαλεν εις τα έργα
του Θεού, τα οποία ο ίδιος επεθέωρησε και ιδού καλά λίαν;'... Ω, φρίκη, και
πόνος ανεκλάλητος!...»

(Αλ. Παπαδιαμάντης: Αμαρτίας φάντασμα)

A) ΞΑΝΑ, απόσπασμα από τον Παπαδιαμάντη, για να μη ξεχνούμε τι πάει να πει
ελληνικός πολιτισμός, τώρα μάλιστα που και πρώτα ο Θεός για μια επταετία,
θα πάθουμε αναβάθμιση των Ολυμπιακών της αθηναϊκής Χωματερής, μιας και η
κυρία Δασκαλάκη τους «έπεισε», παρουσιάζοντας τον πιο «πειστικό» φάκελλο.
Από 700 εκατομμύρια μέχρι 4 δισ, λέει ο διεθνής Τύπος, ότι περιείχε η
πειθώ...

Τι πειθώ, τι πίθος. Όλα, για όλα, ίνα η Ολυμπιάς επιστρέψη στην «κοιτίδα»
της, δηλαδή στον βόθρο με τα χρήματα και τα λύμματα.

Προφανώς, η καθ' ημάς «κυρία Θάτσερ», κατά τα διεθνή σχόλια, τα χρήματα της
εξαγοράς για τους Αργυρωνήτους, τα βρήκε από την υπεραξία των χωραφιών της
στην Ολυμπία. Οι Αργυρώνητοι, πάντως, τα πιάσανε, άλλος ψιλά κι άλλος
χοντρά, ανάλογα με τον συντελεστή εμπλοκής τους στο «αρχαίο πνεύμα αθάνατο»
του μεγάλου (λουφέ), του ωραίου (δολαρίου) και του αληθινού (παντός
μετατρεψίμου νομίσματος). Και την βρήκαν, λέει, την δική μας, κιμπάρισσα
και χουβαρνταλού («πειστική»). Και γιατί να μην ήταν; Μήπως, δικός της ήταν
ο πίθος με την πειθώ, για να τσιγκουνευτεί;

Έτσι λοιπόν άρχισε η «αναβάθμιση» των Ολυμπιακών της αθηναϊκής Χωματερής. H
«πειθώ», υπήρξε η πρώτη πράξη «πολιτισμού», με την οποία ο κυβερνών
εκσυγχρονισμός θα καταργήσει την «εμπορευματοποίηση». Το βροντοφώνησε
περιτράνως ο Σημίτης, αλλά και η «Πειστική». Έχω μάλιστα την εντύπωση πως,
και οι δυο τους, το πιστεύουν ειλικρινώς ότι, έτσι, διέπραξαν την πρώτη
«πολιτιστική» τους κίνηση «αναβάθμισης» για τους Ολυμπιακούς της Χωματερής.
Δεν τα πιάσαμε σου λένε κι οι δυο τους. Τα δώσαμε, άρα, νάτην η πρώτη
φάση της «αναβάθμισης».

Όντως, δεν αποκλείεται, αυτή να είναι η εκσυγχρονιστική εκδοχή του εναρέτου
βίου... (εξ ου και ο γαλλικός μου τίτλος, διά του οποίου θα έδινα στον
ομόσταυλό μου P. Σωμερίτη την δική μου ερμηνεία για το κόψιμο της
«Πατριδογνωσίας» μου από τους εκσυγχρονιστές ομοτραπέζους του, αλλά είδα
ότι ταιριάζει πλήρως, τώρα πια, και για τους Ολυμπιακούς της αθηναϊκής
Χωματερής).

Επομένως, πρώτη παρατήρηση: είναι απαιδευσία (inculture) και μάλιστα
χοντρή, αλαζονική (arrogante), απαιδευσία αροτριώσα βόθρους, η κυνική
πεποίθηση ότι με την εξαγορά καταργείς το αργυρώνητον, ότι διά της μίζας
καταργείς την μίζα. «Καθαίρονται δ' άλλω αίματι μιαινόμενοι», διδάσκει ο,
υπό την αναβάθμισιν των εκσυγχρονιστών τελών, τάλας Ηράκλειτος. Μιαίνεσαι,
βρωμίζεις κι εσύ, αν με αίμα βρώμικης συναλλαγής προσπαθείς εσύ να
καθαρίζεσαι. Ρεάλ-πολιτίκ, θα απαντήσουν, υπερόπτες οι εκσυγχρονιστές, στην
αφέλεια του Ηρακλείτου. Ένα λοιπόν, και πρώτο, το κρατούμενο.
Δεύτερη παρατήρηση: άκουσα, κατά τα επινίκια, αποσβολωμένος, όπως ο
Καστανίδης όταν λέει στον Σημίτη ότι τον αγαπάει, άκουσα τα εξής ανήκουστα
να εκστομίζει η Κρήσσα καλλονή: «τώρα πια, μπορούμε εμείς οι Έλληνες να μη
ντρεπόμαστε»!

Δηλαδή, τώρα που εξαγοράσαμε και πήραμε τους Ολυμπιακούς για την αθηναϊκή
Χωματερή, μπορούμε πια να μη ντρεπόμαστε...
Ενώ, πριν τα καταφέρουμε και εξαγοράσουμε τους Αργυρωνήτους, έπρεπε να
ντρεπόμαστε!

Το 'πε και το ξανάπε, κάμποσες φορές.
Δεν ντρεπόμαστε, λέω εγώ! Τι να ντραπούμε, δηλαδή, ω ηρακλειώτικό μου
γεώδες φρόνημα και «πειστικό»; Έτσι εκσυγχρονιστικά, δηλαδή, θα πάμε στο
2004; Σοβαρά, δηλαδή, ω πειστικέ, εύανδρε γύναι, πιστεύεις ότι εν έτει 1997
και δίπλα π.χ. στην Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Η.Π.Α, η Ψωροκώσταινα έχει
λόγους να ντρέπεται; Γιατί, μαυλιστικόν μου γεώδες φρόνημα πρέπει να
ντρεπόμαστε, εμείς οι Έλληνες; Για ποιες πράξεις; Π.χ.: Μέσα στον εικοστό
αιώνα, σκοτώσαμε ενάμιση εκατομμύριο Αλγερινούς, όπως η Γαλλία, πριν
γκρεμοτσακιστεί και φύγει; Φουρνίσαμε, μήπως, έξι εκατομμύρια Εβραίους,
σκοτώσαμε άλλα πενήντα εκατομμύρια αθώων, όπως η Γερμανία; Κρεμάσαμε
παιδιά, όπως η Αγγλία στην Κύπρο; Ρίξαμε ατομικές βόμβες σε αμάχους στην
Χιροσίμα και το Ναγκασάκι, όπως η Αμερική; Σκοτώσαμε 60.000 σακάτηδες,
γέρους και διανοητικά καθυστερημένους, όπως η συνυποψήφιος για τον
«πολιτισμό» Στοκχόλμη;

Να ντρεπόμαστε μήπως, επειδή στους δεκαπέντε της Ευρωπαϊκής Ενώσεως είμαστε
οι τελευταίοι στην εγκληματικότητα, οι τελευταίοι στις αυτοκτονίες, οι
τελευταίοι στον αλκοολισμό; Ή πρέπει να ντρεπόμαστε, ίσως, επειδή είμαστε
πρώτοι σε συνθήκες στεγάσεως, πρώτοι στην μακροζωία κι έχουμε τις καλύτερες
μητέρες στην Ευρώπη; (εσένα, π.χ. και τις άλλες Ελληνίδες, όπως απέδειξε
πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Ενώσεως).

Να ντρέπεται, λοιπόν, η Ελλάς, για τι πράγμα; «Τώρα, πάψαμε πια να
ντρεπόμαστε». Τι ευρωλιγούρικη δουλοπρέπεια είναι αυτή; Τι δουλοφροσύνη
αυτή της δυτικοφροσύνης σου, ως Συ, Δασκαλάκη παμμάκαρ;
Χωρίς ντροπή, λοιπόν, Χαίρε, Νύμφη ευνύμφευτε,
Συ, αργυρωνήτων ιμέρων το αγέχορον όρμημα
ανδροδάμαντος Κρήτης το λυσίζωνον μέλιγμα
Ελλάδος ξυμπάσης πανδημεί εγκαλλώπισμα
Χαίρε Γιάννα, κλυτόκαρπε!**

Πρώτο λοιπόν μάθημα, μιας και οι Ολυμπιακοί της αθηναϊκής Χωματερής θα
καταργήσουν την εμπορευματοποίηση και θα αναδείξουν τον «πολιτισμό»: επί
ποινή ροχάλας, η «άρχουσα τάξη» της Ψωροκώσταινας (εργολάβοι,
πολιτικάντηδες, αεριτζήδες, διανοούμενοι εισαγωγείς), δηλαδή η εξάρχουσα
ρεμούλα και υποτέλεια, πρέπει να πάψει να έχει αυτό το σύμπλεγμα μειονεξίας
και τον πνευματικό αναλφαβητισμό, διά των οποίων η «άρχουσα τάξη» μας,
φτάνει συνεχώς στο ξεπούλημα της χώρας, στην πολιτιστική της αφασία και
στον εισαγόμενο πιθηκισμό.

Και επειδή, σ' αυτόν εδώ τον τόπο του Τρόπου μας, εμείς οι καταστάντες και
συνεχώς καθεστώτες (ως καθεστώς) ως η «μετ' ευβουλίας πλήθους
αριστοκρατία», επειδή εμείς πρώτοι υποχρεώσαμε τους εαυτούς μας να ασκούν
το Πρωτεύθυνον, λέγοντας, ότι πρώτα έχουμε εμείς την ευθύνη για τα χάλια
μας και δεν μας φταίει ο άλλος, ο κακός, ο ιμπεριαλισμός κ.λπ. και επειδή
βεβαίως πρέπει να νοιώθουμε ντροπή εμείς οι Έλληνες, αλλά όχι για αυτά που
νομίζει η γενιτσαρική απορφανισμένη συνείδηση της Πολιτείας και του
Κολωνακίου,

Ναι, ω Συ, ελκεσίπεπλε Γιάννα, ως ολβιοδαίμων των ευνίδων ο οίαξ
και της χαμαιτύπης φυσίζωος κρώμαξ,***
διά ταύτα, και, εάν ο θεός μού χαρίσει μερικές ώρες και αφαιρέσει από σένα, Γιάννα
μου, μερικήν ασχετοσύνη, διά ταύτα, λέγω, στο επόμενο διάστημα που θα
οδεύουμε προς τους Ολυμπιακούς της αθηναϊκής Χωματερής, του «πολιτισμού»,
θα σου υποδεικνύω, εγώ μαζί με μερικούς άλλους, αλλά όχι αυτούς που έχεις
υπ' όψιν σου, για ποια πράγματα πρέπει να ντρεπόμαστε, εμείς οι Έλληνες.
Και αρχίζω, εν είδει εισαγωγής:

π.χ. 1) Πρέπει να ντρεπόμαστε για τα ελληνικά του Σημίτη, που το πάει και
για πολιτισμό-εκσυγχρονισμό. Τον άκουσα στην υποδοχή σου και καράφλιασα!
Εφάμιλλος ο Σημίτης και ενάμιλλος του Έβερτ!... «... και η πρώτη τιμή (κάπως
έτσι) είναι της επικεφαλή της επιτροπής, κυρίας κ.λπ.» Ναι, έτσι! H κεφαλή,
γενική, της κεφαλή! Ούτε τρισβάρβαρα αγγλικά να 'ταν! Της κεφαλή, της
επικεφαλή Εκσυγχρονιστά, έλεος! Και είσαι και ο επικεφαλής μας! Νάτη, η
εκσυγχρονιστική ευπαιδευσία του επί κεφαλής Σημίτη, των Ολυμπιακών της
Χωματερής. Έλεος!

Και αμέσως πριν ή μετά, δεν θυμάμαι, διότι είχα υποστεί τέσσερα εγκεφαλικά
εν σειρά πάλιν ο Σημίτης μας: «Στην Ελλάδα ανατίθονται οι αγώνες...»!...
«...και ημείς ούτε θέντες τον νόμον» του ανατίθενται, αλλά θόντες, ως
παθόντες, ό,τι κατεβάσει η εκσυγχρονιστική κούτρα μας, τα ελληνικά, τα
κάναμε πρωθυπουργικά: ανατίθονται!

Και, επειδή, διαβλέπω, ήδη, τους εξυπνάκηδες αντιρρησίες: ναι, και πάλι
ναι! Ουδείς προτείνει στον εκάστοτε πρωθυπουργό της Ελλάδος να γνωρίζει τα
ελληνικά του Καργάκου, και κανείς από μας, φευ, δεν μπορεί να ελέγξει τα
Ελληνικά του Καργάκου. Στον σύγχρονο ελληνισμό, υπάρχει για τα ελληνικά, ο
Καργάκος, ο Στέλιος Αλεξίου, ο Κύρρης στην Κύπρο, ο Μιχ. Κοπιδάκης, οι
αδελφοί Κώστας και Χρήστος Δάλκος και άλλοι δυόμιση, έως τρεις κόμμα κάτι,
και από κει, ξεκινούμε οι υπόλοιποι, κούτσα-κούτσα.

Αλλά όχι κι έτσι, βρε αδελφέ! Πρωθυπουργός της Ψωροκώσταινας είσαι, όχι του
εαυτού σου και του Μπάντεν-μπάντεν! Γιατί δεν ανατίθοσαι σε κάποιον
μικρο-Καργάκο, να σου παραχώσει επικεφαλή(ς;) κάτι τι, ελληνιστί; Όλο
εκσυγχρονιστή θα είσαι;

π.χ. 2) Πρέπει, ναι, να ντρεπόμαστε εμείς οι Έλληνες για την
εκσυγχρονιστική ΟΛΜΕ, που θέλει να διατηρήσει την επετηρίδα, δηλαδή το
τεμπελχανείο, για να βγάζουμε, μετά, στα σχολειά ξεφτέρια, τύπου
Σημίτη-Έβερτ.

π.χ. 3) Πρέπει, ναι, να ντρεπόμαστε, εμείς οι Έλληνες, που επιτρέπουμε στο
«περιβάλλον Σημίτη» (ή του «περιβάλλοντα»;), να καταργούν την
«Πατριδογνωσία», όχι για την κριτική, την οποία ουδέποτε τους απηύθυνα από
εκεί, αλλά διότι, διά της «Πατριδογνωσίας», πλειάς Ελλήνων και Ελληνίδων,
ανεδείκνυε τον πλούτο του διαχρονικού πολιτισμού της Ελλάδας-Ρωμιοσύνης και
απεδείκνυε την inculture arrogante των εκσυγχρονιστών.

Όσο για τον Ριχάρδο Σωμερίτη, αφού τον ευχαριστήσω θερμά για την καλή του
συνηγορία, του υπόσχομαι κι εγώ ειλικρινή διάλογο, στα επόμενα, αν θέλει ο
Θεός, και δεν πέσει επάνω στον Κώστα Καββαθά αφόρητη πίεση από το
«περιβάλλον Σημίτη», για να με εξωπετάξει κι αυτός «...διατί από όλην αυτήν
την λόχμην, την ποικίλην και πολύχρωμον και ανθοφορούσαν να εξέρχωναι
άκανθαι, συρίζουσαι γλώσσαι, έχιδναι;».

* L' inculture arrogante: ο ορισμός του καθ' ημάς εκσυγχρονισμού. Στα
γαλλικά, ερμηνεύεται ως «η εποχή του Σημίτη και της Δασκαλάκη».

** Επειδή οι εκσυγχρονιστές είπαν ότι η Ολυμπιάδα της αθηναϊκής Χωματερής
θα είναι του πολιτισμού κι όχι του εμπορίου, γι' αυτό κι εγώ ανέλαβα να
επιδείξω τα προσόντα μου, ως ραψωδού και διθυραμβιστού, μήπως και με
ελεήσουν με τα ψιχία από τις εργολαβίες για να γράφω ύμνους προς δόξαν των
υψηλών προσώπων, Αργυρωνήτων, Εκσυγχρονιστών και Γκλαμουριάρηδων, που
παράγουν Ελληνικόν Πολιτισμόν.

** Είπαμε, ντέε... Αν ο Σημίτης δηλώσει κόλλημα για την μετάφραση, εγώ, στο
προσεχές..._Κ.Ζ.

www.antibaro.com