Πρόκληση
φιλοσκοπιανών κατά του κ. Παπούλια
Κωνσταντίνος Χολέβας
Πολιτικός Επιστήμων
Φαίνεται ότι η σθεναρή στάση του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Καρόλου
Παπούλια στα εθνικά μας θέματα ενοχλεί τους εθνικιστές των
γειτονικών μας χωρών. Είδαμε προ ολίγων εβδομάδων την διαδήλωση των
Τσάμηδων στο Αργυρόκαστρο και τη αξιοπρεπή και αξιέπαινη αποχώρηση
του Έλληνα Προέδρου. Τώρα έχουμε μία νέα πρόκληση. Προέρχεται από
τις φιλοσκοπιανές οργανώσεις των ΗΠΑ και συγκεκριμένα από την
«Ηνωμένη Μακεδονική Διασπορά». Το σωματείο αυτό δημοσιοποίησε μέσω
φιλικών του ιστοσελίδων μία επιστολή, η οποία απευθύνεται ονομαστικά
προς τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας και την κοινοποίησε στην
Ελληνική Πρεσβεία της Ουάσιγκτον με ημερομηνία 1/11/2005.
Τα κύρια σημεία της επιστολής είναι τα εξής: Κακώς ο κ. Παπούλιας
αναφέρεται στα ευρήματα της Βεργίνας ως αποδείξεις της ελληνικότητος
της αρχαίας Μακεδονίας. Οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήσαν Έλληνες ,
απλώς μιλούσαν την ελληνική γλώσσα επειδή ήταν η διεθνής γλώσσα της
εποχής. Η Ελλάδα μαζί με την Σερβία και την Βουλγαρία εισέβαλε το
1912- 13 στην Μακεδονία, η οποία ουδέποτε μέχρι τότε υπήρξε
ελληνική. Σήμερα στην Ελλάδα ζει μία μεγάλη μακεδονική μειονότητα, η
οποία καταπιέζεται. Η Ελλάδα είναι Ελλάδα και η Μακεδονία είναι
Μακεδονία. Το κράτος των Σκοπίων πρέπει να αναγνωρισθεί με το
συνταγματικό του όνομα και ο κ. Παπούλιας πρέπει να πάψει να
αναμιγνύεται στις εσωτερικές υποθέσεις της « Δημοκρατίας της
Μακεδονίας» .
Αυτά ισχυρίζονται οι σκοπιανοί ή φιλοσκοπιανοί συντάκτες της
επιστολής και για να μάς κάνουν και μία μικρή παραχώρηση
. μάς
επιτρέπουν να ονομάζουμε Μακεδονία την Βόρειο Ελλάδα. Η
επιχειρηματολογία του κειμένου αποδεικνύει ότι τίποτε δεν έχει
αλλάξει στην προπαγάνδα του σκοπιανού αλυτρωτισμού, παρά την
Ενδιάμεση Συμφωνία του 1995 , την οποία υπέγραψε εκ μέρους της
Ελλάδος ο κ. Κάρολος Παπούλιας. Η σκοπιανή διασπορά στις ΗΠΑ, τον
Καναδά και την Αυστραλία αποτελεί ένα δυναμικό έρεισμα της
εξωτερικής πολιτικής της ΠΓΔΜ, στο οποίο επένδυσαν ιδιαίτερα όλες οι
κυβερνήσεις από τον Τίτο μέχρι τον Γκλιγκόροφ. Ένας από τους λόγους,
για τους οποίους ο άθεος Τίτο κατασκεύασε το 1967 Εκκλησία-
πρωτοφανές στην ιστορία φαινόμενο- ήταν η επιδίωξή του να ακούγεται
διεθνώς ο όρος « Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία» και να φανατίζονται
οι απόδημοι σκοπιανοί μέσω των κληρικών της εν λόγω σχισματικής
θρησκευτικής οντότητος.
Η επιστολή, η οποία κατά την γνώμη μου εγράφη σε συνεννόηση με την
Κυβέρνηση των Σκοπίων, επαναλαμβάνει ρητά την γνωστή αξίωση, δηλαδή
αναγνώριση από την Ελλάδα με το συνταγματικό όνομα που είναι «
Δημοκρατία της Μακεδονίας». Δεν αφήνει κανένα περιθώριο για
οποιαδήποτε υποχώρηση των Σκοπίων ή για συμβιβαστική λύση. Τούτο μας
θυμίζει ότι από την διάσπαση της Γιουγκοσλαβίας το 1991 ουδέποτε το
νεοσύστατο κράτος των ψευδομακεδόνων έκανε έστω και ένα βήμα πίσω.
Παρά τα αντιθέτως λεγόμενα και τους μύθους που καλλιεργούνται, ποτέ
οι βόρειοι γείτονές μας δεν συζήτησαν την οποιαδήποτε σύνθετη ή
παράγωγη ονομασία. Για το περίφημο πακέττο (πρόταση) Πινέϊρο, το
οποίο ορισμένοι συνέλληνες θεωρούν χαμένη ευκαιρία, ο Κίρο
Γκλιγκόροφ αφιερώνει πέντε γραμμές στα απομνημονεύματά του και λέει
ότι η κυβέρνησή του το απέρριψε πριν καν το συζητήσει.
Για να δει κανείς το μέγεθος της θρασύτητος, που είναι άλλωστε
διάχυτη σε όλη την επιστολή, προσθέτω και το εξής: Όταν Έλληνες των
ΗΠΑ και στελέχη της Παμμακεδονικής απήντησαν με ιστορικά στοιχεία
στην ιστοσελίδα της « Ηνωμένης Μακεδονικής Διασποράς» , η απάντησή
τους δημοσιεύθηκε υπό τον τίτλο: « Ελληνική ρατσιστική ομάδα
ενοχλείται από την επιστολή μας προς τον Κ. Παπούλια»! Με αυτή την
λογική είναι ρατσιστική και η Καινή Διαθήκη, διότι στις Πράξεις των
Αποστόλων βλέπουμε τον Απόστολο Παύλο να ανταποκρίνεται σε όραμα
Μακεδόνος ανδρός και να έρχεται στην Νεάπολη - Καβάλλα, στους
Φιλίππους, στην Θεσσαλονίκη, στην Βέροια. Δεν πήγε στα Σκόπια. Μήπως
με επόμενη επιστολή τους οι σκοπιανοί της Διασποράς θα μας ζητήσουν
να αλλάξουμε και τα συγκεκριμένα χωρία της Καινής Διαθήκης;
Όσο δε για το κωμικό και πολυσυζητημένο θέμα της ανύπαρκτης
μακεδονικής μειονότητος στην Ελλάδα πιστεύω ότι φταίμε και εμείς.
Όχι διότι καταπιέζουμε φαντάσματα, αλλά γιατί δεν διεκδικούμε τα
δικαιώματα της μιας και υπαρκτής μειονότητος: Των ταλαιπωρημένων και
φοβισμένων Ελλήνων (κυρίως Βλαχοφώνων) που ζουν στο κράτος των
Σκοπίων!
Κ.Χ. 21/11/2005
Πρώτη δημοσίευση
στον Τύπο της Κυριακής 27 Νοεμβρίου 2005
Αναδημοσίευση στο
Αντίβαρο, Δεκέμβριος 2005
|