Κατηγορίες άρθρων

 Ρωγμές στο τεχνητό «Μακεδονικό» Έθνος

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
ʼγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!
 

 


Ρωγμές στο τεχνητό «Μακεδονικό» Έθνος

Κωνσταντίνος Χολέβας
Πολιτικός Επιστήμων

Αντίβαρο, Σεπτέμβριος 2007


Είναι λογικό να απασχολούν τους Έλληνες πολίτες οι συνέπειες των πυρκαϊών και οι επερχόμενες βουλευτικές εκλογές, αλλά παραλλήλως πρέπει να παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην βαλκανική γειτονιά μας. Πολλά εθνικά μέτωπα είναι ανοικτά και η ενημέρωση του λαού μας είναι απαραίτητη για να μην εκπλαγούμε από όσα θα συμβούν στα αμέσως επόμενα χρόνια. Θεωρώ, λοιπόν, λίαν ενδιαφέρουσες και διαφωτιστικές ορισμένες εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στο κράτος των Σκοπίων και καταδεικνύουν ότι το τεχνητό «μακεδονικό» έθνος αρχίζει να παρουσιάζει σημαντικές ρωγμές.

Από το 1944 μέχρι σήμερα το καθεστώς Τίτο και οι σημερινοί συνεχιστές του επιχειρούν να κατασκευάσουν ένα έθνος , το οποίο δεν αναφέρεται σε καμμία ιστορική πηγή και σε καμμία οθωμανική ή γιουγκοσλαβική στατιστική μέχρι το 1944. Το δήθεν «μακεδονικό» έθνος αποτελέσθηκε από Έλληνες, Σέρβους, Βουλγάρους και άτομα ρευστής συνειδήσεως που ζούσαν στην επαρχία Βάρνταρσκα μεταξύ Σερβίας και ελληνικής Μακεδονίας. Χρησιμοποιείται σήμερα για να διεκδικούνται ανύπαρκτες μειονότητες , αλλά και εδάφη, εκ μέρους της ΠΓΔΜ και εις βάρος της Ελλάδος και της Βουλγαρίας. Μία σημαντική αποκάλυψη περιέχεται σε πρόσφατη επιστολή του Αρχιεπισκόπου Αχρίδος και Μητροπολίτου Σκοπίων Ιωάννη, ο οποίος φυλακίσθηκε αδίκως δύο φορές από τον κρατικό μηχανισμό. Η πραγματική αιτία των διωγμών είναι ότι ο Ιωάννης, που προσπαθεί να επαναφέρει την κανονικότητα στην Ορθόδοξη Εκκλησία της περιοχής, αρνείται να μετάσχει στην προπαγάνδα περί «Μακεδόνων» και χρησιμοποιεί τον ιστορικό από την βυζαντινή εποχή τίτλο: Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος. Υπάγεται στην σερβική Εκκλησία, η οποία του έχει παραχωρήσει μία μορφή αυτονομίας. Σε επιστολή του προς Έλληνες Μητροπολίτες, οι οποίοι τον στήριξαν ηθικά και υλικά, γράφει μεταξύ άλλων τα εξής αποκαλυπτικά:

«Έχουμε δεχτεί να πάρουμε το ένδοξο όνομα της Αρχιεπισκοπής της Αχρίδος, που είναι τελείως σωστό από όλες τις πλευρές, κανονικά και εκκλησιολογικά, αντίθετα από το όνομα που χρησιμοποιούν οι σχισματικοί στην Π.Γ.Δ.Μ., που χαρακτηρίζουν τον εαυτό τους ως την Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία, όνομα που έχει εθνική σημασία. Πρώτα, δεν είναι όλοι οι πολίτες του κράτους «Μακεδονίτες», γιατί πολλοί μεταξύ των πιστών δηλώνουν ότι είναι Σέρβοι, Βούλγαροι, Έλληνες, Ουαλαχιανοί (Βλάχοι) ή Ορθόδοξοι Γύφτοι. Στενοχωρούνται όλοι για την επιμονή να είναι «Μακεδονική» το όνομα της Εκκλησίας».

Τα γράφει αυτά για να στηλιτεύσει τον προπαγανδιστικό ρόλο της κρατικής «Μακεδονικής» Εκκλησίας, την οποία κατασκεύασε ο Τίτο το 1967 και η οποία θεωρείται σχισματική από την Οικουμενική Ορθοδοξία. Με απλά λόγια ο διωκόμενος Ορθόδοξος Ιεράρχης μάς ενημερώνει ότι οι Χριστιανοί των Σκοπίων δεν είναι όλοι «μακεδονικής» συνειδήσεως. Πολλοί δηλώνουν την ένταξή τους σε διαφορετικές εθνότητες, και φυσικά υπάρχουν Έλληνες και Ελληνοβλάχοι, τους οποίους οφείλουμε να αναγνωρίσουμε και να στηρίξουμε. Ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης, γέννημα θρέμμα της σκοπιανής γης, αλλά και απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης, μας πληροφορεί ευθαρσώς ότι υπάρχουν σκοπιανοί πολίτες που ενοχλούνται όταν τους αποκαλούν «μακεδονίτες».Δυστυχώς η απογραφή πληθυσμού του 1994 στην Π.Γ.Δ.Μ. ήταν άκρως μεροληπτική, διότι ήταν απαγορευμένο στους πολίτες να δηλώνουν αν ανήκουν στην ελληνική μειονότητα.

Ένα εξ ίσου ενδιαφέρον γεγονός αφορά τον πρώην Πρωθυπουργό και πρώην αρχηγό του ισχυρού εθνικιστικού κόμματος Β.Μ.Ρ.Ο. Λιούπτσο Γκεοργκίεφσκι. Με δηλώσεις του στον σκοπιανό και στον βουλγαρικό Τύπο εξεδήλωσε την πρόθεσή του να διορισθεί πρέσβυς της Βουλγαρίας στα Σκόπια. Ναι, δεν διαβάσατε λάθος. Ο μέχρι πρότινος στυλοβάτης της ψευδομακεδονικής προπαγάνδας και θιασώτης του τεχνητού «μακεδονικού» έθνους έχει αποκτήσει την βουλγαρική υπηκοότητα και προτείνει τον εαυτό του ως εκπρόσωπο της Βουλγαρίας στην πρώην πατρίδα του. Το γεγονός δεν πρέπει να εκπλήσσει, διότι δεν είναι λίγοι οι σκοπιανοί πολίτες που αποκτούν βουλγαρική υπηκοόητα , είτε λόγω συνειδήσεως είτε λόγω ευρωπαϊκού διαβατηρίου. Πάντως η ιστορία διδάσκει ότι πριν από το 1944 στην περιοχή της σημερινής Π.Γ.Δ.Μ. ζούσε σημαντικός αριθμός ανθρώπων με βουλγαρική συνείδηση. Δεν αποκλείεται η περίπτωση του πρώην πρωθυπουργού να αποτελεί το προανάκρουσμα σοβαρών ρωγμών στο «μακεδονικό» ιδεολόγημα. Αν αρχίσει σημαντικός αριθμός πολιτών να διαδηλώνει την βουλγαρική, σερβική και ελληνική του ταυτότητα είναι απορίας άξιον πόσοι τελικά θα απομείνουν «Μακεδόνες»!

Οι δύο αυτές χαρακτηριστικές περιπτώσεις που προαναφέραμε μάς θυμίζουν αυτά που καταγράφει ο καθηγητής του Α.Π.Θ. Ιωάννης Κολιόπουλος στο δίτομο έργο του «Λεηλασία φρονημάτων». Περιγράφοντας την περίοδο της Κατοχής στην Δυτική Μακεδονία επισημαίνει ότι ορισμένοι Βουλγαρόφρονες μετετράπησαν εν μιά νυκτί σε αριστερούς Σλαβομακεδόνες οπαδούς του Τίτο. Δεν αποκλείεται να δούμε την αντίστροφη πορεία σε πολλούς πολίτες των Σκοπίων που θα απομυθοποιήσουν έτσι την τεχνητή «μακεδονική» εθνότητα. ʼραγε είμαστε έτοιμοι γι’ αυτές τις εξελίξεις;

Κ.Χ. 4-9-2007

Αυτό το κείμενο είναι γραμμένο σε μονοτονικό. Διαβάστε την πολυτονική του έκδοση.

http://www.antibaro.gr