Κατηγορίες

Η ΕΑΡΙΝΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ ΤΟΥ ΑΛΒΑΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
ʼγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!

 
Η ΕΑΡΙΝΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ ΤΟΥ ΑΛΒΑΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ

Κωνσταντίνος Χολέβας
Πολιτικός Επιστήμων

Πρωτότυπη δημοσίευση
Τύπος της Κυριακής, 4.4.2004

 

Εάν ήταν μυθιστόρημα θα μπορούσε να έχει τίτλο « Κάθε άνοιξη ξυπνά ο αλβανικός αλυτρωτισμός» . Πριν προλάβουν να λειώσουν τα χιόνια στην Βαλκανική είδαμε βίαια γεγονότα στο Κοσσυφοπέδιο με υπαίτιους τους Αλβανούς. Ο νους μας γυρνά λίγα χρόνια πίσω. Την άνοιξη του 1999 οι ισχυροί του Δυτικού κόσμου βομβάρδισαν την Γιουγκοσλαβία με στόχο να επιβάλουν την ειρήνη και τον πολυεθνικό χαρακτήρα του Κοσσυφοπεδίου. Ουδείς από τους δύο στόχους επετεύχθη. Απλώς ο αλβανικός εθνικισμός αποθρασύνθηκε από την διεθνή υποστήριξη και έβαλε νέο στόχο. Την άνοιξη του 2001 είδαμε την ένοπλη εξέγερση των Αλβανών στο κράτος των Σκοπίων με προσωρινή κατάπαυση του πυρός τον Αύγουστο του ιδίου έτους. Τώρα , άνοιξη του 2004, έχουμε μία νέα φάση ενός σχεδίου με στόχο την απόσχιση του Κοσσυφοπεδίου από το κράτος της Σερβίας- Μαυροβουνίου. Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα; Ας τα ανιχνεύσουμε εν συντομία:

1) Κοσσυφοπέδιο.Μετά την ανοχή που επέδειξε η διεθνής κοινότητα κατά τα τελευταία χρόνια είναι πολύ δύσκολο να συγκρατηθεί η αλβανική διάθεση για πλήρη απόσχιση του Κοσσυφοπεδίου και των Μετοχίων, όπως είναι η πλήρης ονομασία. Ήδη λειτουργεί τοπική κυβέρνηση και βουλή με απόλυτο αλβανικό έλεγχο αν και τυπικά ισχύει η απόφαση του ΟΗΕ ότι η επαρχία παραμένει τμήμα της Σερβίας- Μαυροβουνίου. Οι Σέρβοι πολιτικοί βλέπουν ότι και από πλευράς δημογραφικής οι Αλβανοί αυξάνονται ραγδαία, οπότε στο μέλλον δεν θα είναι συμφέρουσα η παραμονή αυτού του κομματιού μέσα στην Σερβία. Όμως για λόγους γοήτρου, αλλά και ιστορικών - θρησκευτικών καταβολών, δεν θέλουν να υπογράψουν την πλήρη απώλεια του Κοσσυφοπεδίου. Έτσι αρχίζουν να ακούγονται στο Βελιγράδι διάφορες διχοτομικές σκέψεις με κάλυμμα την καντονοποίηση της περιοχής. Πιθανότερη εξέλιξη είναι η παραμονή ενός 10% - 20% στον βορρά υπό σερβικό έλεγχο και η ανεξαρτητοποίηση του υπολοίπου εδάφους , κεντρικού και νοτίου. Πιστεύω ότι στόχος είναι τα δύο αλβανικά κράτη και όχι η ενσωμάτωση του Κοσσυφοπεδίου στην Αλβανία, λόγω οικονομικών, πολιτιστικών και φυλετικών διαφορών. Η Αλβανία με την θρησκευτική αδιαφορία που επικράτησε μετά από δεκαετίες αθειστικού κομμουνιστικού καθεστώτος δεν είναι διατεθειμένη να ενσωματώσει τους Κοσσοβάρους, οι οποίοι επί ενιαίας Γιουγκοσλαβίας ανέπτυσσαν ελευθέρως την θρησκευτική τους ελευθερία και τον μουσουλμανικό φανατισμό τους.

2) FYROM. Η συμφωνία της Αχρίδος προβλέπει μεν την κατάπαυση του πυρός, αλλά από τον Αύγουστο του 2001 λίγα βήματα έχουν γίνει προς την κατεύθυνση της συμφιλίωσης Αλβανών και Σλάβων. Τα όπλα του Αλβανικού Απελευθερωτικού Στρατού παραμένουν κρυμμένα και οι δυτικές επαρχίες του κράτους αποτελούν αλβανικό κράτος εν κράτει με ανύπαρκτο έλεγχο από τις Αρχές της κεντρικής κυβερνήσεως. Πολλοί Σλάβοι και Αλβανοί ηγέτες παραδέχονται ότι είναι σχεδόν ανέφικτη η συμβίωση της σλαβικής πλειοψηφίας- των λεγομένων Μακεδόνων- με τους Αλβανούς, που αποτελούν το 30% του πληθυσμού. Προ ολίγων ημερών ο ʼρμπεν Τζαφέρι, αρχηγός ισχυρού αλβανικού κόμματος στα Σκόπια, ενθαρρυμένος προφανώς από τα γεγονότα του Κοσσυφοπεδίου, μίλγ ησε για την ανάγκη καθαρών εθνικών κρατών στα Βαλκάνια. Τούτο μπορεί να ερμηνευθεί ότι μόλις οριστικοποιηθεί η ανεξαρτησία του Κοσσυφοπεδίου τότε θα αρχίσουν τα δύσκολα για την επιοβίωση του Σκοπιανού μορφώματος. Τα διαλυτικά φαινόμενα είναι εμφανή και ο αλβανικός εθνικισμός βλέπει το τρίγωνο Τέτοβο- Ντέμπαρ- Στρούγκα ως τμήμα του δεύτερου αλβανικού κράτοτς που κυοφορείται στην γειτονιά μας.

3) Τσάμηδες. Πολλοί συμπατριώτες μας διερωτώνται μήπως και η χώρα μας περιλαμβάνετια στους στόχους της αλβανικής εθνικιστικής αφυπνίσεως. Καλόν είναι να θυμόμαστε ότι η Ελλάς σήμερα λόγω ισχυρής αμυντικής και δημοκρατικής υποδομής και λόγω ευρωπαϊκής εντάξεως δεν είναι εύκολο να εμπλακεί σε περιπέτειες βαλκανικού τύπου. Όμως από την άλλη πλευρά θα ήταν αφέλεια και εθελοτύφλωση αν παραβλέπαμε την συστηματική προσπάθεια επισήμων και ανεπισήμων αλβανικών κύκλων να δημιουργήσουν μειονοτικά προβλήματα εκ του μη όντος εις βάρος μας. Προ ολίγων ημερών 53 βουλευτές διαφόρων αλβανικών κομμάτων υπέβαλαν πρόταση να συζητηθεί στην Βουλή το ζήτημα των Τσάμηδων. Προς το παρόν το θέμα τίθεται ανθρωπιστικά, δηλαδή να επιστρέψουν στην Ελλάδα οι απόγονοι των Μουσουλμάνων συνεργατών των Ναζί, οι οποίοι έφυγαν το 1944 από την Θεσπρωτία, και να διεκδικήσουν τις περιουσίες τους. Κανείς πάντως δεν μπορεί να αποκλείσει την διολίσθηση του ζητήματος σε εδαφικά και άλλα αποσταθεροποιητικά αιτήματα. Γι αυτό καλόν είναι εγκαίρως να επαναβεβαιωθεί η παγία ελληνική θέση ότι για την χώρα μας το θέμα δεν συζητείται και έχει λήξει με τις αποφάσεις του Δικαστηρίου δοσιλόγων Ιωαννίνων το 1945.

Αναφερόμενοι δε στην ελληνική στάση θεωρούμε χρήσιμο να δηλωθεί επισήμως η έντονη ανησυχία και η κατηγορηματική αντίθεση της Ελλάδος προς την πολιτιστική γενοκτονία που λαμβάνει χώρα στο Κοσσυφοπέδιο. Θύματα της αλβανικής βίας δεν είναι απλώς κάποιοι ναοί και μοναστήρια των Ορθοδόξων Σέρβων , αλλά πολύτιμα κειμήλια της βυζαντινής κληρονομιάς και της Σχολής της Θεσσαλονίκης, η οποία υπό τον Μιχαήλ Αστραπά δίδαξε στους Σέρβους την αγιογραφία πριν από 700 χρόνια. Η διάσωση των Ορθοδόξων καθιδρυμάτων και των βυζαντινών πολιτιστικών θησαυρών στην Βαλκανική πρέπει να απασχολεί κάθε επίσημο και ανεπίσημο φορέα στην χώρα μας και είναι δικαίωμα της Ελλάδος να εκφράσει αυτό το ενδιαφέρον της προς την ΟΥΝΕΣΚΟ και την Ευρ. Ένωση.

 

Κ.Χ. 28/ 3/ 2004

 

 

 

http://www.antibaro.gr