[Ημερομηνία τοποθέτησης στο Αντίβαρο 28.11.2002]

 

ΧΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

Με μαθηματικήν ακρίβεια οδεύουμεν προς τα εξής γεγονότα, τα οποία παραθέτω με χρονολογική σειρά:

1. ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟ της Ελληνικής πλευράς σε «διαπραγματεύσεις» με την Τουρκική για διαμόρφωση της τελικής μορφής του «σχεδίου» λύσης, ΧΩΡΙΣ την ύπαρξη δυνατότητας αποχώρησης από τις «διαπραγματεύσεις». (Παρεμπιπτόντως, αυτό το σημείο καταρρίπτει την ουσία του όρου «διαπραγμάτευσις».) Η αρχική ερώτηση του Ανάν ήταν «αποδέχεστε το σχέδιο ώς βάση προς διαπραγμάτευση;». ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρεται ότι σε περίπτωση που η διαδικασία (ή η πορεία) της διαπραγμάτευσης δεν ικανοποιεί μία εκ των δύο πλευρών, αυτή η πλευρά θα μπορέσει να αποχωρήσει, ακυρώνοντας έτσι την παρούσα διαδικασία. Αντιθέτως, αναφέρεται σαφώς στα περί διαδικασίας ότι σε περίπτωση αδιεξόδου τις «λύσεις» θα δίνει ο Ανάν.

ΕΠΟΜΕΝΩΣ, η αποδοχή από την Ελληνική πλευρά της έναρξης διαδικασίας διαπραγμάτευσης ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΩΣ και την αποδοχή τελικής κατάληξης με «σχέδιο» ΚΑΠΟΙΑΣ μορφής. Ακόμη και στην περίπτωση που δεν υπάρχει σχετικό δεσμευτικό έγγραφο (πολύ πιθανόν να υπάρχει τέτοιο έγγραφο, το οποίο μας αποκρύπτουν οι κυβερνήσεις Αθήνας - Λευκωσίας) ας μην ξεχνούμε τις πιέσεις επί διπλωματικού επιπέδου τις οποίες θα δεχθεί η Λευκωσία κατά την διάρκεια των «διαπραγματεύσεων». (Παρόμοιες πιέσεις απεδείχθησαν ήδη πολύ αποτελεσματικές. Βλέπε αποδοχή του «σχεδίου» Ανάν και περιγραφή του ως «χρυσή ευκαιρία για την Ελληνική πλευρά» από την Αθήνα, υπό τον φόβο θερμού επεισοδίου στο Αιγαίο σε περίπτωση εισόδου της Κύπρου στη Ε.Ε. ΠΡΙΝ την υπογραφή λύσης του Κυπριακού.)

2. Αποδοχή του «σχεδίου» Ανάν ως «βάση προς διαπραγμάτευση» απο την Τουρκία ΜΟΛΙΣ ΠΡΙΝ την 12ην Δεκεμβρίου, 2002. Η κίνηση αυτή θα δημιουργήσει περαιτέρω πανικό στην Ελληνική πλευρά, ενώ δεν θα αφήσει κανένα χρονικό περιθώριο αντίδρασης από τους Έλληνες. Η τελευταία, νικηφόρος για την Τουρκία, κίνηση στην σκακιέρα θα έχει ολοκληρωθεί.

3. ΥΠΟΓΡΑΦΗ του «σχεδίου» Ανάν από την Ελληνική πλευρά, με τελική μορφή ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ απ’ ότι «προσφέρεται» σήμερα από τον ΟΗΕ δια μέσου του «σχεδίου» Ανάν, απλώς διότι ως Έλληνες, εδώ και 28 χρόνια, δεν απεδείξαμε ότι έχουμε ισχυρές διαπραγματευτικές ικανότητες, ή τουλάχιστον ισχυρότερες - σε διπλωματικό επίπεδο - από αυτές της Τουρκίας και των φίλων της. Πώς μπορούμε λοιπόν να ισχυριζόμαστε ότι μπορούμε να ανατρέψουμε τα «αρνητικά» του «σχεδίου» κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων; Θα «επιτύχουμε» ακριβώς το αντίθετο.

4. Το Δημοψήφισμα, ως εργαλείο της δημοκρατίας προς μέτρηση της βούλησης των Ελλήνων της Κύπρου, θα αποδειχθεί εντελώς ανούσιο και θα καταλήξει σε μέτρηση χωρίς αντίκρισμα, διότι:

a. το «σχέδιο» λύσης θα έχει ήδη υπογραφεί,

b. οι κυβερνήσεις Αθηνών και Λευκωσίας θα σπεύσουν απλως να πείσουν τους Έλληνες της Κύπρου - με όλα τα μέσα που διαθέτουν - ότι μόνον το «ΝΑΙ» είναι προς το συμφέρον των Ελλήνων της Κύπρου, και

c. στο πρόσφατο παρελθόν άλλο ένα Δημοψήφισμα απεδείχθει χωρίς αντίκρισμα. Ακόμα και μετά την σαφή έκφραση της βούλησης των κατοίκων της Κύπρου για Ένωση της Μεγαλονήσου με την υπόλοιπη Ελλάδα - εκεί όπου ανήκε - η Ένωση δεν ήλθε ποτέ. Η παράμετρος η οποία αλλάζει σήμερα είναι η «Ελλάς»: Αντικαθίσταται από την παράμετρο «Ευρώπη»:

Τότε είχαμε: ΣΤΟΧΟΣ: Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα à Εμπλοκή ξένων à Διπλωματία και «διαπραγματεύσεις» à Δημοψήφισμα à Δημιουργία νέου κράτους αντί της Ενώσεως, εναντίων της βούλησης των Ελλήνων της Κύπρου, όπως αυτή εκφράστηκε μέσα από το Δημοψήφισμα. à Οι συνέπειες υπήρξαν τραγικές.

Σήμερα έχουμε: ΣΤΟΧΟΣ: Ένταξη της Κύπρου στην Ευρώπη à Εμπλοκή ξένων à Διπλωματία και «διαπραγματεύσεις» à Δημοψήφισμα à Δημιουργία νέου κράτους αντί της Εντάξεως, εναντίων της βούλησης των Ελλήνων της Κύπρου, όπως ενδεχομένως θα εκφραστεί μέσα από το Δημοψήφισμα. à Οι συνέπειες θα είναι ακόμη τραγικότερες.

5. ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ της Κυπριακής αίτησης για ένταξη στην Ε.Ε., διότι το «σχέδιο» περιέχει στοιχεία τα οποία χρησιμοποιούνται (εντέχνως) για απόκλιση από το κοινοτικό κεκτημένο. (Βλέπε - για παράδειγμα - το σύστημα τριών ιθαγενειών, μιάς κοινής και δύο εσωτερικών για κάθε κράτος. Το τ/κ κράτος θα έχει το δικαίωμα να στερεί την ελεύθερη εγκατάσταση σε όσους δεν έχουν την εσωτερική του «τ/κ ιθαγένεια», που σημαίνει και σαφή απόκλιση από το κοινοτικό κεκτημένο.) Η Ευρώπη λοιπόν, μετά την υπογραφή της «λύσης», θα έχει κάθε δικαίωμα άρνησης στην Ένταξη της Κύπρου.

6. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ των στόχων της Τουρκίας:

a. ΜΗ ένταξη της Κύπρου στην Ε.Ε.,

b. νόμιμη αναγνώριση του ψευδοκράτους του Ντεκτάς,

c. πρόκληση περαιτέρω σύγχισης όσον αφορά την εθνική ταυτότητα των Ελλήνων της Κύπρου (βλέπε επόμενο σημείο με αριθμό 7),

d. ουσιαστική τουρκοποίηση της Μεγαλονήσου (βλέπε πρόνοια «σχεδίου» για διάταξη «Προεδρικού Συμβουλίου», στο οποίο τουλάχιστον ένας εκ των δύο Τούρκων θα πρέπει να ανήκει στους «πλειοψηφούντες», όπως επίσης και πρόνοια «σχεδίου» για διάταξη Ανωτάτου Δικαστηρίου στο οποίο οι Έλληνες (περίπου 83% των σημερινών κατοίκων της Κύπρου) θα εκπροσωπούνται με ποσοστό 33%), και

e. ουσιαστική, άμεση και ΝΟΜΙΜΗ ανάμιξη και άλλων ξένων στα εσωτερικά πράγματα της Κύπρου, ξένων οι οποίοι - πιθανότατα - θα εξυπηρετούν τα συμφέροντα των Τούρκων (βλέπε πρόνοια «σχεδίου» για διάταξη Ανωτάτου Δικαστηρίου, του οποίου το 33% θα αποτελείται από ξένους).

7. Οι Έλληνες της Κύπρου, για ακόμα μία φορά στη σύχρονη ιστορία της Νήσου, θα νιώσουν έντονα το αίσθημα της προδοσίας από την Αθήνα. Αυτό το συναίσθημα θα προκαλέσει ακόμη περισσότερη σύγχιση στην ήδη κλονισμένη ταυτότητα των Ελλήνων της Κύπρου, και περαιτέρω αποδυνάμωση του αισθήματος του «ανήκειν» στο ευρύτερο σύνολο του Ελληνικού Έθνους. Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε αμέσως μετά το προδοτικό πραξικόπημα του ’74 και υπήρξε βεβαίως ένας από τους πρωταρχικούς στόχους των Τούρκων, η ολοκλήρωση του οποίου θα επιταχύνει θεαματικώς την υλοποίηση των σχεδίων τους.

Παράθεση αντιλήψεων δεν είναι απαραίτητο να συνοδεύεται από παράθεσιν εισηγήσεων. Συγκεκριμένες εισηγήσεις (με ουσία) μπορούν να υποβληθούν ΜΟΝΟΝ μετά από εις βάθος αναλύσεις από ειδικές, επιστημονικές ομάδες, τις οποίες δυστυχώς ΔΕΝ διαθέτουμε. Είναι βεβαίως πολύ αργά για να αντιληφθούμε αυτό το απλό, ότι δηλαδή θα έπρεπε ήδη να είχαμε συντάξει - εδώ και χρόνια - ομάδα εμπειρογνωμόνων, η οποία να αποτελείται από συνταγματολόγους, νομικούς επιστήμονες, κοινωνιολόγους, ψυχολόγους, ανώτατους στρατιωτικούς, πολιτικούς επιστήμονες, ειδικούς επί θεμάτων προπαγάνδας, τουρκολόγους και άλλες ομάδες ειδικών, να ασχολείται επί μονίμου βάσεως με το Κυπριακό πρόβλημα και τις προεκτάσεις του, και να προσφέρει ουσιώδεις συμβουλευτικές υπηρεσίες στις εκάστοτε κυβερνήσεις Αθηνών και Λευκωσίας. Έτσι ακριβώς εργάζονται τα σύγχρονα κράτη, ακόμα και αυτά τα οποία δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα εθνικής επιβίωσης.

Είναι όμως πλέον αργά για σύνταξη τέτοιας επιστημονικής ομάδας. Όπως είναι αργά και για οποιαδήποτε προσπάθεια απόδοσης ευθυνών μεταξύ Ελληνικών κύκλων. Δεν είναι τόσο απλό (κυρίως αυτήν την ώρα) να ονομάσουμε κάποιους «προδότες», για την ύπαρξη των οποίων δεν είμαι σίγουρος. Για την ύπαρξη όμως πολιτικής αφέλειας - σε εθνικό επίπεδο - είμαι βέβαιος.

Η μόνη ελπίδα είναι η συνειδητοποίηση της πραγματικής, παρούσας κατάστασης. Σαφής αντίληψη της πραγματικότητας και της τραγικής κατάληξης ΙΣΩΣ προκαλέσει την έναρξη μιας χωρίς προηγούμενο αντίδρασης των Ελλήνων. Τίποτα απολύτως δεν μπορεί να είναι πλέον ισχυρότερο της έκφρασης της οργής των απλών Ελλήνων στην Κύπρο, στην ηπειρωτική Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι το μοναδικό και τελευταίο όπλο το οποίο μας απομένει.

 

Άλκης Πουλλής

Ανώτερος Σύμβουλος επί θεμάτων Πληροφορικής και Internet

Τορόντο - Καναδάς (από το 1998)

E-mail: alkis.poullis@commbits.com

26 Νοεμβρίου, 2002

 

 

 


http://antibaro.gr