Κατηγορίες

 Θράκη, Ἴμβρος καὶ δικαιώματα

Αρχική σελίδα
Ἀρχικὴ σελίδα
Ἐξωτ. πολιτικὴ /Διπλωματία
Ἐθνικὰ θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Άγρα γραπτῶν!
Πρόσφατα κείμενα
Μὲ χρονολογικὴ σειρὰ
Ἀγορὰ τοῦ Ἀντίβαρου!

Τὸ στέκι μας!

Δελτίο Ἐνημέρωσης

Ἐγγραφὴ Διαγραφὴ

Συγγραφες

Ἀθανάσιος Γιουσμᾶς
Ἄθως Γ. Τσοῦτσος
Ἄκης Καλαιτζίδης
Ἀλέξανδρος Γερμανὸς
Ἀλέξανδρος-Μιχαὴλ Χατζηλύρας
Ἀλέξανδρος Κούτσης
Ἀμαλία Ἠλιάδη
Ἀνδρέας Σταλίδης
Ἀνδρέας Φαρμάκης
Ἀνδρέας Φιλίππου
Ἀντώνης Κ. Ἀνδρουλιδάκης
Ἀντώνης Φ#8250;αμπίδης
Ἀπόστολος Ἀλεξάνδρου
Ἀπόστολος Ἀναγνώστου
Ἀχιλλέας Αἰμιλιανίδης
Ἀριστείδης Καρατζάς
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζοῦκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Ἀγελόπουλος
Βίας Φ#8250;ειβαδᾶς
Βλάσης Ἀγτζίδης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιώργος Ἀλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντᾶς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Φ#8250;όης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Ἀλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτρης Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιὸς
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ἐιρήνη Στασινοπούλου
Ἑλένη Lang Γρυπάρη
Ἐλευθερία Μαντζούκου
Ἐλευθέριος Φ#8250;άριος
Ἐλλη Γρατσία Ἱερομνήμων
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ὀρέστης Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ίωάννης Μιχαλόπουλος
Ίωάννης Χαραλαμπίδης
Ἰωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβὸς
Κωνσταντῖνος Ἀλεξάνδρου Σταμπουλῆς
Κωνσταντῖνος Ναλμπάντης
Κωνσταντῖνος Ρωμανὸς
Κωνσταντῖνος Χολέβας
Φ#8250;αμπρινή Θωμὰ
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Ἐγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Φ#8250;υγερὸς
Νίκος Σαραντάκος
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ἀνανιάδης
Παναγιώτης Ἥφαιστος
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ἐλευθερίου
Πάνος Ἰωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παῦλος Βαταβάλης
Σοφία Οἰκονομίδου
Σπυριδοῦλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλᾶς
Χρστος Ἀνδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρὸς
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρίστος Σαρτζετάκης
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χριστιάνα Φ#8250;ούπα
Χρύσανθος Φ#8250;αζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Τα σχόλια και οι απόψεις σας, είναι όλα ευπρόσδεκτα!
 


Θράκη, Ἴμβρος καὶ δικαιώματα

Κωνσταντῖνος Χολέβας
Πολιτικὸς Ἐπιστήμων

Ἀντίβαρο, Ἰούνιος 2006


Πολλὰ καὶ διάφορα ἐλέχθησαν τὶς τελευταῖες ἡμέρες μὲ ἀφορμὴ τὴν ἐπιλογὴ τῆς κυρίας Καραχασᾶν ὦς ὑποψηφίας ὑπερνομάρχου τοῦ ΠΑΣΟΚ στοὺς Νομοὺς Ξάνθης, Καβάλας καὶ Δράμας. Ὑπάρχουν, ὅμως, καὶ ὁρισμένες ἄλλες πτυχὲς τῆς συζητήσεως, οἱ ὁποῖες δὲν ἀνεδείχθησαν ὅσο θὰ ἔπρεπε. Θὰ προσπαθήσουμε σήμερα νὰ ἐπισημάνουμε τρεῖς ἀπὸ αὐτὲς .

Πρῶτον . Θεωρῶ ἀξιέπαινη τὴν προσπάθεια τῆς κ. Καραχασᾶν νὰ σπουδάσει σὲ ἑλληνικὸ Πανεπιστήμιο, ξεφεύγοντας ἀπὸ τὰ παραδοσιακὰ στερεότυπα ποὺ θέλουν τὶς Μουσουλμάνες γυναῖκες ἀμαθεῖς καὶ ἐγκλωβισμένες μεταξὺ σπιτιοῦ καὶ χωραφιού. Ὅμως κανεὶς δὲν θύμισε στὸ τηλεοπτικὸ κι ἀναγνωστικὸ κοινὸ πὼς εἰσάγονται στὰ ἑλληνικὰ ΑΕΙ τὰ μέλη τῆς μουσουλμανικῆς θρησκευτικῆς μειονότητος στὴν Θράκη. Ἔ, λοιπόν, ἐνῶ ἡ μεγάλη πλειοψηφία τῶν Ἑλλήνων ὑπηκόων ξοδεύει χρόνο καὶ χρῆμα στὰ φροντιστήρια καὶ στὰ ἰδιαίτερα, οἱ Μουσουλμάνοι συμπατριῶτες μας εἰσάγονται ἄνευ ἐξετάσεων μὲ ποσοστὸ 0,5% ἐπὶ τοῦ συνόλου τῶν εἰσακτέων. Δηλαδὴ στὴν ἔντυπη δήλωση ποὺ καταθέτει κάθε ὑποψήφιος συμπληρώνουν τὸ κουτάκι ποὺ γράφει: Μέλος τῆς μουσουλμανικῆς μειονότητος. Οὐσιαστικὰ ἀναγράφουν τὸ θρήσκευμά τους ἐπάνω σὲ δημόσιο ἔγγραφο. Ὅμως κάποιοι ἐκσυγχρονιστὲς στὴν χώρα μας ἀπεφάσισαν πρὸ ὀλίγων ἐτῶν ὅτι αὐτὸ ἀκριβῶς τὸ δικαίωμα, νὰ ἀναγράφουν τὸ θρήσκευμά τους στὰ δημόσια ἔγγραφα, δὲν τὸ ἔχουν οἱ Χριστιανοὶ Ὀρθόδοξοι ὑπήκοοι τῆς Ἑλλάδος. Νά, λοιπόν, ποὺ σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν « προοδευτική» ρητορεία τῶν γνωστῶν ὑπερμάχων τῶν Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων, στὸ συγκεκριμένο θέμα οἱ Μουσουλμάνοι τῆς Θράκης ἔχουν περισσότερα δικαιώματα ἀπὸ τοὺς Χριστιανοὺς συμπολίτες τους. Ἀντιλαμβάνομαι ὅτι τὸ μέτρο ἐλήφθη γιὰ νὰ μὴ προτιμοῦν τὰ μέλη τῆς μουσουλμανικῆς μειονότητος τὰ τουρκικὰ πανεπιστήμια. Ὅμως ὅταν μιλοῦμε γιὰ Ἀνθρώπινα Δικαιώματα πρέπει νὰ τὰ λέμε ὅλα μὲ εἰλικρίνεια.

Δεύτερον. Ἡ κυρία Καραχασᾶν ἀνήκει στὸ Πομακικὸ τμῆμα τῆς μουσουλμανικῆς μειονότητος τῆς Θράκης. Οἱ Πομάκοι δὲν εἶναι τουρκικῆς καταγωγῆς , ἀλλὰ ἐξισλαμισμένοι Χριστιανοὶ τῆς περιοχῆς. Τοῦτο φαίνεται καὶ ἀπὸ τὶς μεγάλες γιορτὲς ποὺ διοργανώνουν πρὸς τιμὴν τοῦ Ἁγίου Δημητρίου καὶ τοῦ Ἁγίου Γεωργίου καὶ μάλιστα μὲ τὸ παλαιὸ Χριστιανικὸ ἡμερολόγιο. Οἱ Πομάκοι, λοιπόν, στὸ σπίτι τοὺς μιλοῦν ἕνα ἑλληνοσλαβικὸ γλωσσικὸ ἰδίωμα καὶ ὄχι τουρκικά. Κι ὅμως ὑπὸ τὴν πίεση καὶ τὴν τρομοκρατία τοῦ τουρκικοῦ Προξενείου Κομοτηνῆς ἀναγκάζονται νὰ μαθαίνουν στὰ μειονοτικὰ σχολεῖα τὴν τουρκικὴ γλώσσα. Ἡ Ἑλλὰς ὀφείλει νὰ σεβασθεῖ τὴν ἐθνικὴ καὶ γλωσσική τους ταυτότητα καὶ νὰ τοὺς ἀπομακρύνει ἀπὸ τὴν στενὴ προσκόλληση πρὸς τὴν Τουρκία. Ἀλλὰ ὅλα τὰ σκιάζει ἡ φοβέρα τοῦ Τούρκου Προξένου, ὁ ὁποῖος προωθεῖ μία ἰδιόρρυθμη συνδιοίκηση στὴν Ἑλληνικὴ Θράκη. Ἔγιναν προσπάθειες ἀπὸ τὸ Δ΄ Σῶμα Στρατοῦ , ἀπὸ τὸν ἐπιχειρηματία κ. Πρόδρομο Ἐμφιετζόγλου καὶ ἀπὸ Πομάκους δασκάλους νὰ γραφοῦν καὶ νὰ διαδοθοῦν βιβλία μὲ τὴν διάλεκτο τῶν Πομάκων. Ὅμως οἱ ἴδιοι οἱ Πομάκοι δὲν τόλμησαν νὰ ἀναδείξουν τὴν δική τους ταυτότητα λόγω τοῦ κλίματος ἐκφοβισμοῦ ποὺ καλλιεργεῖ τὸ Προξενεῖο. Ὅλοι αὐτοὶ ποὺ βγαίνουν στὰ κανάλια καὶ κόπτονται γιὰ τὰ Ἀνθρώπινα Δικαιώματα δὲν βλέπω νὰ συγκινοῦνται ἀπὸ αὐτὸ τὸ πρόβλημα . Ὅτι, δηλαδή, ἡ ἐθνικὴ καὶ γλωσσικὴ ταυτότητα τῶν Πομάκων καταπιέζεται κυρίως ἀπὸ τὸ μακρὺ χέρι τοῦ τουρκικοῦ κράτους σὲ μία ἑλληνικὴ ἐπαρχία. Πᾶς Μουσουλμάνος δὲν εἶναι αὐτομάτως καὶ Τοῦρκος. Γιατί, λοιπόν, νὰ ὁδηγοῦνται ἐκόντες ἄκοντες οἱ Πομάκοι στὰ τουρκόφωνα σχολεῖα;

Τρίτον. Βάσει τῆς Συνθήκης τῆς Λωζάννης ἡ μουσουλμανικὴ μειονότητα παρέμεινε στὴν Θράκη ὦς ἀντίβαρο τῆς ἑλληνικῆς ἐθνικῆς μειονότητος ποὺ παρέμεινε στὴν Κωνσταντινούπολη. Δυστυχῶς ὁ τουρκικὸς ἐθνικισμὸς ξερίζωσε τὴν Πολίτικη Ρωμηοσύνη. Ἐπιπλέον ἡ Συνθήκη τῆς Λωζάννης προβλέπει μία μορφὴ τοπικῆς, ἐκπαιδευτικῆς καὶ ἀστυνομικῆς αὐτοδιοικήσεως γιὰ τοὺς Ἕλληνες τῆς Ἴμβρου καὶ Τενέδου. Τὰ δικαιώματα αὐτὰ καταπατήθηκαν βάναυσα καὶ ἡ χώρα μας δὲν διαμαρτυρήθηκε ὄπως ἐδικαιοῦτο. Οἱ Ἕλληνες ποὺ ζοῦν σὲ τρία χωριὰ τῆς Ἴμβρου μαθαίνουν ἑλληνικὰ σὲ μία νέα ἐκδοχὴ τοῦ κρυφοῦ σχολειοῦ, ἐνῶ στὴν Τένεδο ἔχουν μείνει ἐλάχιστοι, οὔτε ἑκατό. Μήπως εἶναι καιρὸς νὰ ξαναδιαβάσουμε τί προβλέπει ἡ Λωζάννη γιὰ τὴν Ἴμβρο καὶ Τένεδο; Τί θὰ ἔλεγε ὁ κ. Ἐρντογᾶν; Καὶ τί λένε οἱ λαλίστατοι « προοδευτικοί» συμπατριῶτες μας ποῦ ἐθελοτυφλοῦν μπροστὰ στὴν καταπίεση τῶν ἑλληνικῶν κοινοτήτων στὶς γειτονικές μας χῶρες;

Ὅλοι αὐτοὶ ποὺ ἀνακάλυψαν τὶς τελευταῖες ἡμέρες « ἑλληναράδες» καὶ ἐθνικιστές, πότε ἐνδιαφέρθηκαν οὐσιαστικὰ γιὰ τὴν ἐξαφάνιση τοῦ Ὀρθοδόξου Ἑλληνισμοῦ ἀπὸ τὴν Ἴμβρο καὶ τὴν Τένεδο;

Αὐτὸ τὸ κείμενο εἶναι γραμμένο σὲ πολυτονικό. Διαβάστε τὴ μονοτονική του ἔκδοση.