Κατηγορίες άρθρων

 Θράκη, Ίμβρος και Δικαιώματα

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
ʼγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!
 

 


Θράκη, Ίμβρος και Δικαιώματα

Κωνσταντίνος Χολέβας
Πολιτικός Επιστήμων

Αντίβαρο, Ιούνιος 2006

Πολλά και διάφορα ελέχθησαν τις τελευταίες ημέρες με αφορμή την επιλογή της κυρίας Καραχασάν ως υποψηφίας υπερνομάρχου του ΠΑΣΟΚ στους Νομούς Ξάνθης, Καβάλας και Δράμας. Υπάρχουν, όμως, και ορισμένες άλλες πτυχές της συζητήσεως, οι οποίες δεν ανεδείχθησαν όσο θα έπρεπε. Θα προσπαθήσουμε σήμερα να επισημάνουμε τρεις από αυτές .

Πρώτον . Θεωρώ αξιέπαινη την προσπάθεια της κ. Καραχασάν να σπουδάσει σε ελληνικό Πανεπιστήμιο, ξεφεύγοντας από τα παραδοσιακά στερεότυπα που θέλουν τις Μουσουλμάνες γυναίκες αμαθείς και εγκλωβισμένες μεταξύ σπιτιού και χωραφιού. Όμως κανείς δεν θύμισε στο τηλεοπτικό κι αναγνωστικό κοινό πώς εισάγονται στα ελληνικά ΑΕΙ τα μέλη της μουσουλμανικής θρησκευτικής μειονότητος στην Θράκη. Ε, λοιπόν, ενώ η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων υπηκόων ξοδεύει χρόνο και χρήμα στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα, οι Μουσουλμάνοι συμπατριώτες μας εισάγονται άνευ εξετάσεων με ποσοστό 0,5% επί του συνόλου των εισακτέων. Δηλαδή στην έντυπη δήλωση που καταθέτει κάθε υποψήφιος συμπληρώνουν το κουτάκι που γράφει: Μέλος της μουσουλμανικής μειονότητος. Ουσιαστικά αναγράφουν το θρήσκευμά τους επάνω σε δημόσιο έγγραφο. Όμως κάποιοι εκσυγχρονιστές στην χώρα μας απεφάσισαν προ ολίγων ετών ότι αυτό ακριβώς το δικαίωμα, να αναγράφουν το θρήσκευμά τους στα δημόσια έγγραφα, δεν το έχουν οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι υπήκοοι της Ελλάδος. Να, λοιπόν, που σε αντίθεση με την « προοδευτική» ρητορεία των γνωστών υπερμάχων των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στο συγκεκριμένο θέμα οι Μουσουλμάνοι της Θράκης έχουν περισσότερα δικαιώματα από τους Χριστιανούς συμπολίτες τους. Αντιλαμβάνομαι ότι το μέτρο ελήφθη για να μη προτιμούν τα μέλη της μουσουλμανικής μειονότητος τα τουρκικά πανεπιστήμια. Όμως όταν μιλούμε για Ανθρώπινα Δικαιώματα πρέπει να τα λέμε όλα με ειλικρίνεια.

Δεύτερον. Η κυρία Καραχασάν ανήκει στο Πομακικό τμήμα της μουσουλμανικής μειονότητος της Θράκης. Οι Πομάκοι δεν είναι τουρκικής καταγωγής , αλλά εξισλαμισμένοι Χριστιανοί της περιοχής. Τούτο φαίνεται και από τις μεγάλες γιορτές που διοργανώνουν προς τιμήν του Αγίου Δημητρίου και του Αγίου Γεωργίου και μάλιστα με το παλαιό Χριστιανικό ημερολόγιο. Οι Πομάκοι, λοιπόν, στο σπίτι τους μιλούν ένα ελληνοσλαβικό γλωσσικό ιδίωμα και όχι τουρκικά. Κι όμως υπό την πίεση και την τρομοκρατία του τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής αναγκάζονται να μαθαίνουν στα μειονοτικά σχολεία την τουρκική γλώσσα. Η Ελλάς οφείλει να σεβασθεί την εθνική και γλωσσική τους ταυτότητα και να τους απομακρύνει από την στενή προσκόλληση προς την Τουρκία. Αλλά όλα τα σκιάζει η φοβέρα του Τούρκου Προξένου, ο οποίος προωθεί μία ιδιόρρυθμη συνδιοίκηση στην Ελληνική Θράκη. Έγιναν προσπάθειες από το Δ΄ Σώμα Στρατού , από τον επιχειρηματία κ. Πρόδρομο Εμφιετζόγλου και από Πομάκους δασκάλους να γραφούν και να διαδοθούν βιβλία με την διάλεκτο των Πομάκων. Όμως οι ίδιοι οι Πομάκοι δεν τόλμησαν να αναδείξουν την δική τους ταυτότητα λόγω του κλίματος εκφοβισμού που καλλιεργεί το Προξενείο. Όλοι αυτοί που βγαίνουν στα κανάλια και κόπτονται για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα δεν βλέπω να συγκινούνται από αυτό το πρόβλημα . Ότι, δηλαδή, η εθνική και γλωσσική ταυτότητα των Πομάκων καταπιέζεται κυρίως από το μακρύ χέρι του τουρκικού κράτους σε μία ελληνική επαρχία. Πας Μουσουλμάνος δεν είναι αυτομάτως και Τούρκος. Γιατί, λοιπόν, να οδηγούνται εκόντες άκοντες οι Πομάκοι στα τουρκόφωνα σχολεία;

Τρίτον. Βάσει της Συνθήκης της Λωζάννης η μουσουλμανική μειονότητα παρέμεινε στην Θράκη ως αντίβαρο της ελληνικής εθνικής μειονότητος που παρέμεινε στην Κωνσταντινούπολη. Δυστυχώς ο τουρκικός εθνικισμός ξερίζωσε την Πολίτικη Ρωμηοσύνη. Επιπλέον η Συνθήκη της Λωζάννης προβλέπει μία μορφή τοπικής, εκπαιδευτικής και αστυνομικής αυτοδιοικήσεως για τους Έλληνες της Ίμβρου και Τενέδου. Τα δικαιώματα αυτά καταπατήθηκαν βάναυσα και η χώρα μας δεν διαμαρτυρήθηκε όπως εδικαιούτο. Οι Έλληνες που ζουν σε τρία χωριά της Ίμβρου μαθαίνουν ελληνικά σε μία νέα εκδοχή του κρυφού σχολειού, ενώ στην Τένεδο έχουν μείνει ελάχιστοι, ούτε εκατό. Μήπως είναι καιρός να ξαναδιαβάσουμε τι προβλέπει η Λωζάννη για την Ίμβρο και Τένεδο; Τι θα έλεγε ο κ. Ερντογάν; Και τι λένε οι λαλίστατοι « προοδευτικοί» συμπατριώτες μας που εθελοτυφλούν μπροστά στην καταπίεση των ελληνικών κοινοτήτων στις γειτονικές μας χώρες;

Όλοι αυτοί που ανακάλυψαν τις τελευταίες ημέρες « ελληναράδες» και εθνικιστές, πότε ενδιαφέρθηκαν ουσιαστικά για την εξαφάνιση του Ορθοδόξου Ελληνισμού από την Ίμβρο και την Τένεδο;


Αυτό το κείμενο είναι γραμμένο σε μονοτονικό. Διαβάστε την πολυτονική του έκδοση.

http://www.antibaro.gr