Κατηγορίες άρθρων

 Ο ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ, Η ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
ʼγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!

Ο ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ, Η ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

Κωνσταντίνος Χολέβας

Πολιτικός Επιστήμων

Πρόσφατα δημοσιεύματα μας πληροφορούν ότι Αρεοπαγίτης , ο οποίος ανέλαβε την εισήγηση σχετικά με το αίτημα μουσουλμανικού σωματείου της Θράκης, προτείνει να γίνει δεκτή η ονομασία «Τουρκική Ένωση Ξάνθης» και να αναιρεθεί η σχετική απόφαση του Εφετείου Θράκης, το οποίο θεωρεί αυτή την ονομασία αντίθετη προς την δημόσια τάξη. Δεν γνωρίζω αν η ολομέλεια του Ανωτάτου αυτού Δικαστηρίου θα κάνει δεκτή την εισήγηση, πάντως με όλο τον σεβασμό που τρέφω προς τους Έλληνες Δικαστικούς οφείλω να καταθέσω την σοβαρωτάτη ανησυχία μου. Σε περίπτωση δικαστικής δικαιώσεως της «Τουρκικής Ενώσεως Ξάνθης» θα προκληθούν νομικές , εθνικές και κοινωνικές περιπλοκές , οι οποίες εν συντομία μπορούν να καταγραφούν ως εξής.

Από νομικής πλευράς αξίζει να σημειωθεί ότι: α) Το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού ενός πολίτη, το οποίο επικαλείται η εισήγηση του αρεοπαγίτου, βάσει της διεθνώς παραδεκτής νομολογίας αφορά μεμονωμένα άτομα και όχι σύνολα. ʼρα δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση σωματείων. β) Θα δημιουργηθεί ένα αρνητικό νομικό προηγούμενο εις βάρος της Ορθοδόξου Χριστιανικής πλειοψηφίας της χώρας μας. Γιατί, δηλαδή, ένας Μουσουλμάνος της Θράκης μπορεί επί δημοσίων εγγράφων να δηλώνει Τούρκος ή ό,τι άλλο θέλει, ενώ ένας Χριστιανός Ορθόδοξος δεν μπορεί πλέον να αναγράψει το θρήσκευμά του επί της αστυνομικής ταυτότητος, της ληξιαρχικής πράξεως κλπ; Τα ελληνικά δικαστήρια θεωρούν τελικά ότι το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού ισχύει για μόνον κάποιες μειοψηφίες και όχι για την πλειοψηφία των Ελλήνων; γ) Η τυχόν υιοθέτηση της εισηγήσεως θα έρχεται σε πλήρη σύγκρουση με την Συνθήκη της Λωζάννης του 1923, η οποία ομιλεί περί μουσουλμανικής (θρησκευτικής) μειονότητος στη Θράκη και περί ελληνικής ( εθνικής) μειονότητος στην Κωνσταντινούπολη, Ίμβρο και Τένεδο. Δεν αναφέρεται πουθενά σε Τούρκους.

Από εθνικής και διπλωματικής πλευράς πρέπει να προσέξουμε τα εξής: α) Η Τουρκία ουδέποτε απομακρύνθηκε από την υποθήκη του Κεμάλ Ατατούρκ, ο οποίος το 1920 συνέστησε στους συμπατριώτες του να μην λησμονούν την Δυτική Θράκη. β) Κατά την τελευταία εικοσαετία είναι έντονη στην Τουρκία η δραστηριότητα Συλλόγων που εκφράζουν διεκδικήσεις επί της Ελληνικής Θράκης. Ο κυριώτερος Σύλλογος λέγεται BATI TRAKIA και έχει την εμφανή στήριξη ηγετικών προσωπικοτήτων του στρατού και της πολιτικής. γ) Το καλοκαίρι του 2000 ο τότε Υπουργός Εξωτερικών της γείτονος , ο γνωστός Ισμαήλ Τζέμ -Ιπεκτσί, έγραψε στην Ιταλική εφημερίδα LA STAMPA ότι στην Δυτ. Θράκη κατοικεί τουρκικός λαός. Ούτε κοινότητα, ούτε μειονότητα. Αλλά «λαός». Η Νομική και Πολιτική Επιστήμη μας διδάσκουν ότι ο λαός είναι ένα από τα θεμελιώδη συστατικά της εννοίας του κράτους. ʼρα η χρήση του όρου «λαός» εν προκειμένω είχε στόχο να προετοιμάσει το έδαφος για αιτήματα με αυτονομιστικό περιεχόμενο. Μήπως κάποιοι στην ʼγκυρα έχουν πονηρούς σκοπούς για την Θράκη , τη ώρα που η Αθήνα κόπτεται υπέρ της «ελληνοτουρκικής φιλίας»; δ) Ακόμη και προ ενός μηνός, όταν ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος επεσκέφθη τον κ. Ερντογάν, ο Τούρκος Πρωθυπουργός έθεσε ως πρωτεύον ζήτημα την διεύρυνση των δικαιωμάτων και ελευθεριών των «Τούρκων» της Δυτ. Θράκης!

Οι κοινωνικές συνέπειες της υπό συζήτησιν δικαστικής αποφάσεως εντοπίζονται κυρίως στην αποθράσυνση των ακραίων κύκλων της μουσουλμανικής μειονότητος και στην ενίσχυση του ρόλου του Τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής. Είναι δε γνωστό τοις πάσι ότι το Προξενείο τρομοκρατεί εκείνα τα στοιχεία της μειονότητος που επιδεικνύουν σεβασμό προς τους νόμους της Ελληνικής Πολιτείας , ιδίως δε τους μουσουλμάνους που δηλώνουν Πομάκοι ή Αθίγγανοι και αρνούνται τον χαρακτηρισμό «Τούρκος». Μία τέτοια αποθράσυνση των ακραίων στοιχείων θα φοβίσει και την Χριστιανική πλειοψηφία των κατοίκων, δηλαδή τους Ακρίτες των βορειοανατολικών συνόρων μας. Ακρίτες για τους οποίους πραγματικό ενδιαφέρον έχει επιδείξει μόνον η Εκκλησία της Ελλάδος με την χορήγηση επιδόματος για το τρίτο παιδί και για την δημογραφική ανάκαμψη του Χριστιανικού στοιχείου.

Τα αρχικά της «Τουρκικής Ενώσεως Ξάνθης» είναι Τ.Ε.Ξ. Ας προσέξουμε, λοιπόν, την ΤΕΞ, διότι δεν ξέρουμε τι .....ΤΕΞΕΤΑΙ η επιούσα!

 

Κ.Χ. 2/10/2003

 

http://antibaro.gr