Κατηγορίες άρθρων

 Μυαλό δε βάζουμε

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
ʼγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!
 

 


Μυαλό δε βάζουμε

Δημήτριος Δήμου

Αντίβαρο, Δεκέμβριος 2007

 

Είναι αλήθεια ότι είμαστε αδιόρθωτοι, επιλήσμονες και επαναλαμβάνουμε συνεχώς τα ίδια λάθη που όσο κι’ αν μας κοστίζουν, δεν μας συνετίζουν. Ασφαλώς και είμαστε υπέρ της Ελληνοτουρκικής προσέγγισης και κανένας δεν είναι ψυχοπαθής, να ζητά επίλυση διαφορών με προσφυγή στη βία. Όμως το να κάνεις συνομιλίες για να χειροτερεύεις κάθε φορά και σε κάθε γύρο τη θέση σου, ε! αυτό είναι ανεπίτρεπτο και αυτοκτονικό. Όλα όσα συνέβησαν σε Αθήνα και Κομοτηνή με την επίσκεψη του Τούρκου ΥΠΕΞ Αλί Μπαμπατζάν μας εκπλήσσουν, αρνητικά βεβαίως και δείχνουν ότι παρόμοιες γκάφες με άλλους Τούρκους επισήμους στο παρελθόν ουδόλως μας παραδειγμάτισαν. Αρχίζουμε λοιπόν από το σοβαρότερο που είναι η ικανοποίηση μιας θρασύτατης απαίτησης του Μπαμπατζάν να επισκεφθεί οπωσδήποτε τη Θράκη. Πρώτα – πρώτα πως ανέχεται η Ελληνική διοίκηση, σε οποιοδήποτε κλιμάκιο, να αποκαλεί ο Μπαμπατζάν την μειονότητα Τουρκική. Μάλιστα δήλωσε κατηγορηματικά ότι και η Ελλάδα δεν πρέπει να φοβάται τη χρήση του όρου «Τουρκική μειονότητα». Η συνθήκη της Λωζάνης, στη περίπτωση αυτή που συμφέρει στο  Μπαμπατζάν, μπορεί να πεταχτεί στα αζήτητα, αφού έτσι στηρίζονται καλύτερα τα Τουρκικά συμφέροντα. Πώς είναι δυνατόν η συνθήκη, που κατά κύριο λόγο ρυθμίζει τις Ελληνοτουρκικές σχέσεις και κυρίως το εδαφικό, να ποδοπατείται με το πιο ιταμό τρόπο εντός της Ελληνικής επικράτειας και το Ελληνικό κράτος να μην τολμά να βγάλει τσιμουδιά. Αυτός ο τύπος δεν σεβάστηκε ούτε τη φιλοξενία που του προσφέρθηκε, ούτε την ελευθερία κινήσεων, αλλά πήγε εκεί στη Κομοτηνή για να πλήξει και να κατηγορήσει την Ελλάδα για τη μεταχείριση της μειονότητας. Ανταμώθηκε με τους ανθέλληνες της «Συμβουλευτικής Επιτροπής», θυμάσαι αγαπητέ μου αναγνώστη το ανθελληνικό τους παραλήρημα στη Τουρκική Ένωση, πήρε παραμάσχαλα και το ψευδομουφτή Ιμπραήμ Σερίφ και κίνησε να συναντήσει το λαό.. του αρχίζοντας από το μειονοτικό Γυμνάσιο και Λύκειο  της Κομοτηνής. Η οργανωμένη από τη Συμβουλευτική ατμόσφαιρα της αυτόνομης  Δυτικής Θράκης, σαν πρώτο βήμα για τη συνάντηση με τη Μητέρα Τουρκία, ήταν κυρίαρχη στην επίσκεψη. Πρέπει πραγματικά να την αφιερώσουμε στους διοικούντες που επέτρεψαν αυτήν την δολίως επονωμασθείσα «ιδιωτική επίσκεψη». Τι θα πει κύριοι  ιδιωτική επίσκεψη, όταν ο άλλος επισκέπτεται δημόσιους χώρους αψηφώντας το επίσημο Ελληνικό κράτος. Τι σημαίνει ιδιωτική επίσκεψη, είχε κάποιους συγγενείς εκεί ο Μπαμπατζάν που έπρεπε ιδιωτικώς να τους συναντήσει; Ο Ψευδομουφτής έθεσε και πάλι το θέμα της καταπίεσης των Μουσουλμάνων της Θράκης, με πρόφαση τη μη εκλογή Μουφτή από τη μειονότητα. Σε όλο τον Μουσουλμανικό κόσμο και στη Τουρκία, πουθενά οι Μουφτήδες δεν εκλέγονται από το λαό, αλλά διορίζονται από τη Πολιτεία. Στην Ελλάδα και μόνο οι Τούρκοι απαιτούν να εκλέγεται από τη μειονότητα. Ο Μπαμπατζάν αντί να καταπραύνει τα πνεύματα και να πει ότι πραγματοποιεί μια φιλική επίσκεψη, έβαλε λάδι στη φωτιά, εν γνώσει του ότι το όλο θέμα είναι άδικο και αντισυμβατικό, παροτρύνοντας τον Μουφτή να καταγγείλει την Ελλάδα στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Ο Μπαμπατζάν προσπάθησε και επέτυχε να κυκλοφορήσει στη πόλη της Κομοτηνής, αλλά και σε μειονοτικά χωριά της περιοχής όπως τα Αριανά, ικανοποιώντας ένα βασικό αίτημα της Συμβουλευτικής, να βλέπει και να αισθάνεται ο Μουσουλμανικός λαός…τη παρουσία Τούρκων επισήμων κοντά τους. Χρόνια τώρα η πολιτική αυτή εφαρμόζεται για να δείξουν οι Τούρκοι ποιος έχει το πάνω χέρι στη Θράκη. Ετσι οι Χριστιανοί νιώθουν ανασφάλεια, πουλάνε τη γή τους και φεύγουν και το Ελληνικό κράτος χαριεντίζεται.

 Όποιος παρακολουθεί την εξέλιξη των Ελληνοτουρκικών σχέσεων και έχει έστω και λίγο αναλύσει τη Τουρκική πολιτική έναντι της χώρας μας, δε μπορεί παρά να κουνήσει με λύπη το κεφάλι του με το ξέθαμα των μέτρων εμπιστοσύνης. Τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ) πολλές φορές έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν ατελέσφορα. Τα ΜΟΕ το μόνο που έκαναν ήταν να εμπεδώσουν την Τουρκική επιθετικότητα στο Αιγαίο, και να καταστήσουν τις παραβιάσεις και παραβάσεις στον εναέριο χώρο του Αιγαίου, κανόνα. Εμείς οι απλοί άνθρωποι διερωτώμεθα τι είδους εμπιστοσύνη πάμε να οικοδομήσουμε κάτω από την απειλή του Casus Belli που έχει κηρύξει η Τουρκική Εθνοσυνέλευση. Οικοδομούμε την εμπιστοσύνη για μια ειρηνική συνύπαρξη όπου η μεν Τουρκία καθημερινά θα μας επιτίθεται στο Αιγαίο και θα στήνει κρίσεις και αυθαιρεσίες τύπου Ιμίων, θα μας έχει συνεχώς το πιστόλι του πολέμου στο κρόταφο και εμείς θα πρέπει να υποχωρούμε δείχνοντας κατανόηση. Γιατί ποτέ δεν υπήρξε έστω και ένας Έλληνας ΥΠΕΞ που να πεί καθαρά τα ότι τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης κρίνονται έστω και από μία Τουρκική ειρηνική χειρονομία, οψέποτε και αν γίνει. Γιατί ξεχνάμε το Νταβός και την Μαδρίτη, το Ελσίνκι και τη Βέρνη, τα πρωτόκολλα και τις συμφωνίες των ΥΠΕΞ που τόσα δεινά μας έφεραν αναγκάζοντας μας να αλλάξουμε ακόμα και την Ιστορία μας στα σχολικά βιβλία, γιατί δεν θυμόμαστε την κοροϊδία της επιχειρησιακής συνεργασίας στο Αιγαίο της μικτής επιτροπής των Υπουργείων Εξωτερικών και ʼμυνας. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε το Μπουγιούκανιτ όταν πέρυσι ήλθε στη Θεσσαλονίκη και το πρώτο πράγμα που είπε κατεβαίνοντας από το αεροπλάνο ήταν «Τακης τα πολεμικά σας αεροσκάφη να πετούν άοπλα στο Αιγαίο».

Πέντε ήταν τα ΜΟΕ που συμφωνήθηκαν και πέστε μου σας παρακαλώ, αν έστω και ένα από αυτά εγκαινιάζει κάτι καινούργιο που μας κάνει να αισθανόμεθα, ότι πρέπει να εμπιστευθούμε τους Τούρκους, Ανταλλαγή λέει  επισκέψεων των Αρχηγών των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Δηλαδή εμείς σωστά καταλαβαίνουμε, ότι οι Τούκοι Στρατηγοί θα διακόψουν έστω και μια μέρα τις παραβιάσεις στο Αιγαίο δείχνοντας το ελάχιστο σεβασμό στον Έλληνα ομόλογό τους με τον οποίο συνομιλούν; Ασφαλώς όχι, δεν θα το κάνουν. Δηλαδή ανταλλαγή επισκέψεων άνευ σεβασμού και εκτιμήσεως από τη Τουρκική πλευρά είναι  οικοδόμηση εμπιστοσύνης;  Μας ικανοποιεί αυτό; Κι’ αν αύριο έτσι τούρθει του Μπουγιούκανιτ να επισκεφθεί τη Θράκη, θα πούμε Οσκελντιμ Εφεντ; Παραλογιζόμαστε;

Θέλαμε να δώσουμε Δυνάμεις στο ΝΑΤΟ και έπρεπε να το κάνουμε μέσω Τουρκίας για να ξεγελάσουμε τον Ελληνικό Λαό; Αυτό είναι οικοδόμηση εμπιστοσύνης στο Αιγαίο; Χρόνια τώρα μεσα στο ΝΑΤΟ οι Τούρκοι αξιωματικοί μας ζητούσανε στις συζητήσεις, να επιτρέψουμε τις επισκέψεις χωρίς βίζα μέχρι Καβάλα και κυρίως Θεσσαλονίκη για τους γνωστούς λόγους. Και εν πάση περιπτώσει, για να είμαστε και σοβαροί, πρέπει τα ΜΟΕ να φορούν αποκλειστικά στρατιωτική στολή; Είπανε ότι συμφωνήθηκε και η επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στις 18 Ιανουαρίου. Θελω να πώ μόνο τούτο. Μην πάει ο κ. Πρωθυπουργός στην Τουρκία χωρίς κάποιο αντάλλαγμα και χωρίς περιφρούρηση της προσωπικής του και της Εθνικής μας αξιοπρέπειας. Θα είναι φοβερό να του στήσουν καμιά μηχανή οι Τούρκοι, σαν αυτά που κάνανε στο Μολυβιάτη. Έστω και την ύστατη στιγμή να μελετηθεί το πρωθυπουργικό ταξίδι και αν οι Τούρκοι δεν συναινέσουν σε βασικούς όρους κατοχύρωσης τους Πρωθυπουργού μας, το ταξίδι καλύτερα να μην γίνει. Για παράδειγμα θα πρέπει εκείνες τις μέρες η Τουρκική πλευρά να σταματήσει κάθε θαλάσσια και εναέρια πρόκληση στο Αγαίο. Επίσης αυτές οι γελοίες Τουρκικές συνήθειες, υποδοχής του πρωθυπουργικού αεροσκάφους από μαχητικά αεροσκάφη στον αέρα, να αποκλεισθούν. Κυριε Πρωθυπουργέ αυτή τη φορά ασκείστε έλεγχο, μην εμπιστευθείτε σε κανένα.

 

Δ. Δήμου                        Αθήνα 06/12/2007

http://www.antibaro.gr